Fulkultur om fenomenet Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om fenomenet Playerunknown's Battlegrounds

Playerunknown's Battlegrounds är en av de mest populära speltitlarna just nu, med över tio miljoner sålda exemplar. Fulkultur passar på att diskutera spelet och vad som gör det så bra.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fenomenet Playerunknown's Battlegrounds = ett H1Z1+DayZ som inte blev skit helt enkelt

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Äntligen ett avsnitt utan hjältar, scifi. troll och skit. Ska lyssna när jag inte spelar PUBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Fenomenet Playerunknown's Battlegrounds = ett H1Z1+DayZ som inte blev skit helt enkelt

Udda då DayZ och PUBG inte ens är samma genre.

Båda har dock sina rötter från Arma som mods, även där var det samma PlayerUnknown som gjorde Battle Royale modden och senare jobbade som konsult för H1Z1 KotH.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Äntligen ett avsnitt utan hjältar, scifi. troll och skit. Ska lyssna när jag inte spelar PUBG

Haha, det var också min spontana reaktion.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Udda då DayZ och PUBG inte ens är samma genre.

Ganska lika enligt mig. Man springer omkring på en stor karta och lootar samtidigt som man kan bli överfallen närsomhelst. De har skapat ett slutmål och gjort spelet mycket mycket snabbare.

Tyvärr saknar man en hel del från DayZ efter att man kört en del PUBG. Det var magiskt kul när man körde Arma2 + DayZ modden tillsammans med sina kompisar. Eftersom det tog lite längre tid att hitta allt, blir varje möte betydligt mer dramatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ganska lika enligt mig. Man springer omkring på en stor karta och lootar samtidigt som man kan bli överfallen närsomhelst. De har skapat ett slutmål och gjort spelet mycket mycket snabbare.

Tyvärr saknar man en hel del från DayZ efter att man kört en del PUBG. Det var magiskt kul när man körde Arma2 + DayZ modden tillsammans med sina kompisar. Eftersom det tog lite längre tid att hitta allt, blir varje möte betydligt mer dramatiskt.

Kanske snart kommer modda pubg att krympningen försvinner eller går långsammare framöver.
Jag förstår efter att spelat det roliga med både dayz och pubg modellen.
Drar till sig nästan samma typ av spelare men en är mer pve inriktad och en pvp dvs en typisk pubg spelare förstör för dayz spelaren
Svårt att förklara och jag skriver på mobil men men...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kanske snart kommer modda pubg att krympningen försvinner eller går långsammare framöver.
Jag förstår efter att spelat det roliga med både dayz och pubg modellen.
Drar till sig nästan samma typ av spelare men en är mer pve inriktad och en pvp dvs en typisk pubg spelare förstör för dayz spelaren
Svårt att förklara och jag skriver på mobil men men...

Skickades från m.sweclockers.com

Precis. Blev oftast arg på banditer i Dayz men samtidigt är det ju viktigt för att man aldrig skall känna sig säker.

Permalänk
Medlem

Så jävla bra är det inte. Men det är det ända jag spelar för allt annat är skit.
Det ger en rush emellanåt helt klart!

Spelet fyller ett hål i spelscenen just nu. Alla stora spelutvecklare slänger ut skitspel efter skitspel och lyssnar inte på vad vi vill ha alls. Dom lägger miljarder på reklam och släpper oklara spel med dyra expansioner.

Battlegrounds är motsatsen. Dom lyssnar på communityn och det uppskattas. Ryktet sprids.
Inte svårare än så. Enligt mig är det helt sinnessjukt att vi bara har CS GO som competitive shooter nu. Det är för fan 2017... Vi borde ha minst 10 olika vettiga spel. Intresset finns ju där.
Antalet människor som är intresserade finns där.

GÖR BRA SPEL!

Permalänk
Avstängd

Man kan inte jämföra DayZ och PUBG, tar de bort cirklarna går det bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Så jävla bra är det inte. Men det är det ända jag spelar för allt annat är skit.
Det ger en rush emellanåt helt klart!

Spelet fyller ett hål i spelscenen just nu. Alla stora spelutvecklare slänger ut skitspel efter skitspel och lyssnar inte på vad vi vill ha alls. Dom lägger miljarder på reklam och släpper oklara spel med dyra expansioner.

Battlegrounds är motsatsen. Dom lyssnar på communityn och det uppskattas. Ryktet sprids.
Inte svårare än så. Enligt mig är det helt sinnessjukt att vi bara har CS GO som competitive shooter nu. Det är för fan 2017... Vi borde ha minst 10 olika vettiga spel. Intresset finns ju där.
Antalet människor som är intresserade finns där.

GÖR BRA SPEL!

Ja precis, och fortfarande ingen värdig ersättare till UT2004 heller som är en av de bättre fps:en nånsin. Vad hände?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Ja precis, och fortfarande ingen värdig ersättare till UT2004 heller som är en av de bättre fps:en nånsin. Vad hände?

Ser inte Lawbreakers ut att vara en UT-klon? Sen har du väl blizzards Overwatch? Personligen tror jag mer på PVP där man har permadeath - Det blir en annan nivå av dramatik.

ARK, H1Z1, PUBG, 7 days to die, The forest, Miscreated, DayZ och min personliga favorit: Rust