passsar MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X med moderkort utan överklockningsstöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltapa:

vilken skärm rekommenderar du då?:)

Vet inte riktigt, det blir ju en hel del dyrare om du ska ha en ordentlig spelskärm som kör 1440p i över 120hz.
Dock tycker jag att om du ska köpa ett GTX 1080 och en 7700k så ska man inte snåla på skärmen. Du köper ju hårdvara med bra kraft för att kunna njuta av en stor, högupplöst och smooth gaming-upplevelse. Annars är det bara slöseri att ha en sån bra dator fast en dålig skärm som inte kan dra nytta av all den prestandan.
Kanske Predator XB241YU. Men då har du 24" som den du valde innan. Hade personligen lagt lite mer cash för att få 27" och G-sync.

Permalänk
Skrivet av Evanswachtz:

Byt ut till en R7 1700X ellelr 1700, sen om du kan, byt till en 1080Ti.

Varför? helt onödigt om snubben spelar. En i7-7700K kommer vara stark många år framöver.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Varför? helt onödigt om snubben spelar. En i7-7700K kommer vara stark många år framöver.

amen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Nu ryker nog hela din budget

får nog bli lite senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av KARNOU:

Vet inte riktigt, det blir ju en hel del dyrare om du ska ha en ordentlig spelskärm som kör 1440p i över 120hz.
Dock tycker jag att om du ska köpa ett GTX 1080 och en 7700k så ska man inte snåla på skärmen. Du köper ju hårdvara med bra kraft för att kunna njuta av en stor, högupplöst och smooth gaming-upplevelse. Annars är det bara slöseri att ha en sån bra dator fast en dålig skärm som inte kan dra nytta av all den prestandan.
Kanske Predator XB241YU. Men då har du 24" som den du valde innan. Hade personligen lagt lite mer cash för att få 27" och G-sync.

får nog bli senare med uppgradering av skärm men tack för infon !:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Varför? helt onödigt om snubben spelar. En i7-7700K kommer vara stark många år framöver.

Kanske för att snubben skrev att han också skulle redigera, men vad vet jag...

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@Garderoben:
Han sa två kommentarer ovanför dig att han kommer spela men redigera också, därför rekommenderade jag Ryzen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltapa:

får nog bli lite senare

Men det är ändå bra att du kollar upp vad nu köper för skärm, det är en djungel.

I synnerhet om du spelar bör du ha koll på att du köper något vettigt. Behöver kanske inte bli så himla dyrt men att du köper något som passar ditt behov.

Jag kan däremot inte ge råd om skärmodeller etc, ska själv byta skärm och är rätt förvillad.

Vill ha en allround skärm som passar både för bildbehandling, office, surf, spel etc men problemet är att bra allround skärmar är dyra därför velar jag en del hur jag ska göra.

Permalänk
Hedersmedlem

@saltapa Trådar sammanfogade

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne. Jag har sammanfogat inte mindre än tre trådar som handlar om inköp av ny dator. Läs gärna våra regler, se länk nedan.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltapa:

den kommer om en månad typ lr? är de stor skillnad från denna?

Den har 6 kärnor istället för 4 för ungefär samma pris, kommer hjälpa en del i redigeringen samt mer framtidssäkert

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080