hitta data butik i Jönköping

Permalänk

hitta data butik i Jönköping

Hej jag undra om någon kan rekommendera butik där man kan lämna inne spel-datorn på lagning i eller omkring Jönköping.

Permalänk
Medlem

@Jester456: typ psx-care kanske. Har du provat att fråga folk här annars?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jester456:

Hej jag undra om någon kan rekommendera butik där man kan lämna inne spel-datorn på lagning i eller omkring Jönköping.

Vad är det för fel på datorn? Elgiganten har support avdelning för datorer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Hedersmedlem

NetOnNet eller Elgiganten är ju de stora aktörerna. Jag vet inte om jag har sett några andra små butiker alls. Även om jag hade det tror jag inte jag hade litat på dem, allt jag läst om sådana småfirmor är frånfolk som har fått tillbaks datorer med fler problem än när de lämnade in dem. Vad är det som behöver göras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Jester456: typ psx-care kanske. Har du provat att fråga folk här annars?

PSX-Care ligger i STHLM, det du menar är psxbutiken.

Annars finns dessa i jkpg: https://www.hitta.se/datorer+datortillbeh%C3%B6r+j%C3%B6nk%C3...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@Kelzzor: Min dator fryser vid start av spel, gjort inlägg om det här Felsökningshjälp, datorn fryser vid uppstart av spel?

Permalänk

@Andreaz1: Jag har gjort ett inlägg om mitt problem här Felsökningshjälp, datorn fryser vid uppstart av spel?

Permalänk

@Gustenrocks: jag har frågat lite om mitt data problem men saken är den jag är inget bra på datorer och jag vill inte gå på djupet när jag besitter ingen kunskap om det. så undra om man kan lämna inne datorn någonstans. Jag köpte datorn på Komplett så undra om det finns butik som tar emot även om det inte är från deras butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jester456:

@Gustenrocks: jag har frågat lite om mitt data problem men saken är den jag är inget bra på datorer och jag vill inte gå på djupet när jag besitter ingen kunskap om det. så undra om man kan lämna inne datorn någonstans. Jag köpte datorn på Komplett så undra om det finns butik som tar emot även om det inte är från deras butik

Som sagt Elgiganten erbjuder det du söker. Bara gå in till en butik och gå till deras KnowHow avdelning så kan dom säkert hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

@Jester456:
Vad är det för dator du köpte? Kan du länka den?
Det du borde göra är att testa o uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.
Annars kan du testa o göra en återställning av windows.
Det är inte så komplicerat även om man inte kan något om datorer.

Permalänk

Borde väl finnas någon från jönköping i närheten. Från sweclockers som kan hjälpa. Jag skulle kunnat hjälpa dig om jag inte hade haft 10mil till dit.

Permalänk

Skruva bort sidoluckan o se så att alla fläktkablar sitter som de ska

Permalänk
Skrivet av Jester456:

Hej jag undra om någon kan rekommendera butik där man kan lämna inne spel-datorn på lagning i eller omkring Jönköping.

du kan få vägledning på hur man gör med felsökning, så det är en märkesdator asus, HP, Acer, ?
när köpte du datorn ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: komplett gamer premium - nvidia edition men vet inte om det i35 eller i40 jag köpte den 2015, jag tro jag hittade felet, min cpu-fläkt funkar inte.

Permalänk

@trebrecks: Jag gjorde det och processorfläkt rör inte på sig så tro det kan vara den som är felet

Permalänk

@Jonathanknet: Jag har gjort en så återställning av Windows mennär jag försökte starta spelen så blev det värre och nu fryser daton innan den kommer in i spelet. Jag öppnade och kollade om alla fläktar funkade som vissa bad mig göra, och processorfläkt rör sig inte så tro den kan vara felet

Permalänk

Kolla så att fläkt kablen sitter i cpu pinsen följ kablen o se vart den går. Annars ska den sitta i cpu kontakten för fläkten. Är 3eller 4pins kontakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jester456:

@Grönahunden: komplett gamer premium - nvidia edition men vet inte om det i35 eller i40 jag köpte den 2015, jag tro jag hittade felet, min cpu-fläkt funkar inte.

Komplett har väl tre års garanti på sina datorer? I så fall är det dem du ska kontakta.