Problem med grafikkort och drivrutiner, grafikkort dött?

Permalänk
Medlem

Problem med grafikkort och drivrutiner, grafikkort dött?

Hej! Gör ett försök här då google inte riktigt gett mig några svar.

Efter två härliga rundor PUBG igår kväll så började skärmen blinka och visa artefakter i huvudmenyn. Tänkte inte så mycket mer på det och stängde ner spelet för att göra lite annat. Datorn funkade perfekt och nästa gång jag startade spelet och var i huvudmenyn var allt som vanligt. Jag kom in i en match men så fort jag hoppade ur flygplanet (något av det mest krävande i spelet) så gav datorn mig en blåskärm och har sedan dess inte fungerat korrekt. Jag kommer in i BIOS samt ser windowsloggan men jag kommer inte fram till inloggningskärmen. Datorn fungerar bra i Safe-mode där jag även provade att avinstallera drivrutinerna för grafikkortet med DDU. Efter att jag gjorde det fungerar datorn och startar normal men så fort jag försöker installera drivrutinerna så crashar datorn och startar bara i safe mode. (provat med flera olika versioner av grafikdrivrutiner).

Finns det någonting mer jag bör testa eller är det så pass att grafikkortet är sönder.

Grafikkortet i fråga är ett Zotac GTX 780 3GB, kanske börjar bli dags att uppgradera iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Efter lite googlande kom jag fram till att ett 970 rekommenderas till PUBG. Det blir nog att uppgradera din burk.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade provat installera om Windows även om det inte känns som felet kommer därifrån. Men varit med om en del konstiga saker genom åren som försvunnit vid omformatering.

Om det skulle funka innan lr efter. Sänk grafikinställngarna till lägsta om det inte redan är gjort.

Kolla även dina temps på kortet och se till att göra rent det från damm

Att du behöver uppgradera för att 970 rekommenderas låter inte vettigt då 780 inte är så himla mycket sämre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av logrell:

Jag hade provat installera om Windows även om det inte känns som felet kommer därifrån. Men varit med om en del konstiga saker genom åren som försvunnit vid omformatering.

Om det skulle funka innan lr efter. Sänk grafikinställngarna till lägsta om det inte redan är gjort.

Kolla även dina temps på kortet och se till att göra rent det från damm

Att du behöver uppgradera för att 970 rekommenderas låter inte vettigt då 780 inte är så himla mycket sämre

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, ursäktar min miskalkulering.