Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Skrivet av Mifredhawks_84:

Ni som beställt från Toys r us, har ni fått era leveranser?
Jag beställde i lördags, men har inte fått någon leverans och inget besked heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde i söndags, har inte fått någon bekräftelse ännu.

Permalänk

@bluepanda:

Jag fick sms om att min fanns att hämta ut idag.

Permalänk
Medlem

När jag beställde min från toysrus i höstas så fick jag enbart ett bekräftelsemail, inget om att den skickats.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Mifredhawks_84:

Ni som beställt från Toys r us, har ni fått era leveranser?
Jag beställde i lördags, men har inte fått någon leverans och inget besked heller.

Skickades från m.sweclockers.com

japp har fått den.

Permalänk

NES Classic Mini-kontroller såg jag för en liten stund sen på MediaMarkt, Bäckebol, Göteborg för 199:- styck. De hade några stycken.. För den som är intresserad..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Skrivet av Twelve Monkeys:

japp har fått den.

Får man fråga vilken dag och tid du beställde?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mifredhawks_84:

Ni som beställt från Toys r us, har ni fått era leveranser?
Jag beställde i lördags, men har inte fått någon leverans och inget besked heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Hämtade ut min idag! Beställde också i Lördags.

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Hämtade ut min idag! Beställde också i Lördags.

Vilken tid beställde du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av FredrikBengtsson:

@bluepanda:

Jag fick sms om att min fanns att hämta ut idag.

Vilken tid beställde du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mifredhawks_84:

Får man fråga vilken dag och tid du beställde?

Skickades från m.sweclockers.com

lördag den 8 kl 17:55 beställde jag.

Permalänk
Medlem

Fan va sweet att Toys'R'us har några på smyglagret eller återköp kanske... jaja, får hoppas jag också får ett kollinr

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mifredhawks_84:

Vilken tid beställde du?

Skickades från m.sweclockers.com

Lördag 12:02
Ska tillägga att min beställning var via BR Leksaker (vilket ägs av ToysRUs och delar samma central lager)

Permalänk
Medlem

Tror Toys'R'Us tröttnade lite för nu är länken nere...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det mest vekar vara just ToysRUs senaste tiden som får in enheter, finns ju några andra också men dom verkar ju få in mest... Så undrar jag vart dom får alla ifrån? Inga nya leveranser kommer ju från Nintendo sen lång tid tillbaka, är det returnerade ex eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

RMA överskottet, tror jag. Med andra ord, de enheter som grossister och återförsäljare hållit kvar för att kunna hjälpa kunder med enheter som varit defekta vid leverans. Möjligen även enheter där kunden ångrat sig och skickat tillbaka, eller inte hämtat ut enheten.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

RMA överskottet, tror jag. Med andra ord, de enheter som grossister och återförsäljare hållit kvar för att kunna hjälpa kunder med enheter som varit defekta vid leverans. Möjligen även enheter där kunden ångrat sig och skickat tillbaka, eller inte hämtat ut enheten.

Låter logiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gah, så missa man igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Gah, så missa man igen

ToysRUs igen?
Synd oavsett, hoppas du får tag på en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick tråkigt (men väntat) svar från TrUs;

Vi måste dessvärre meddela att du på grund av tekniska problem på vår webbsida har kunnat beställa Nintendo Mini Classic NES trots av produkten är slut i lager. Vi beklagar verkligen olägenheterna. Om du endast beställt Nintendo Mini Classic NES kommer din order att makuleras och dina pengar återbetalas.

Om du beställt fler produkter kommer dessa skickas och summan för Nintendo Mini Classic NES återbetalas.

Vi beklagar ännu en gång.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Fick tråkigt (men väntat) svar från TrUs;

Vi måste dessvärre meddela att du på grund av tekniska problem på vår webbsida har kunnat beställa Nintendo Mini Classic NES trots av produkten är slut i lager. Vi beklagar verkligen olägenheterna. Om du endast beställt Nintendo Mini Classic NES kommer din order att makuleras och dina pengar återbetalas.

Om du beställt fler produkter kommer dessa skickas och summan för Nintendo Mini Classic NES återbetalas.

Vi beklagar ännu en gång.

Fick samma meddelande, och då har jag redan chattat med dom 2st gånger och den andra gången bekräftade personen jag pratade med genom att säga "Jag har glädjande besked" etc och att produkten skulle skickas igår/idag.

Men idag då nu när jag fick mailet så lät det annorlunda... suck.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Fick samma meddelande, och då har jag redan chattat med dom 2st gånger och den andra gången bekräftade personen jag pratade med genom att säga "Jag har glädjande besked" etc och att produkten skulle skickas igår/idag.

Men idag då nu när jag fick mailet så lät det annorlunda... suck.

Tråkigt speciellt eftersom du fick det bekräftat..

Jaja, får ut och jaga en NES i världen nånstans, alla tips är välkomna

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Fick tråkigt (men väntat) svar från TrUs;

Vi måste dessvärre meddela att du på grund av tekniska problem på vår webbsida har kunnat beställa Nintendo Mini Classic NES trots av produkten är slut i lager. Vi beklagar verkligen olägenheterna. Om du endast beställt Nintendo Mini Classic NES kommer din order att makuleras och dina pengar återbetalas.

Om du beställt fler produkter kommer dessa skickas och summan för Nintendo Mini Classic NES återbetalas.

Vi beklagar ännu en gång.

Tråkigt, undra hur länge det dröjer innan man själv får ett sådant meddelande

Permalänk

Lite osäker om det här inlägget är ok, feel free att ta bort det annars..

Nån som får fart på Hackchi2-hacket och 8bitdo's SNES-kontroller? Min NES Mini har tendens att krascha i menyn slumpmässigt när jag använder den kontrollern. Får jag väl fart på spelen så verkar det funka (om jag tar mig igenom menyn alltså) men så fort jag är i menyläget lever jag farligt.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Skrivet av oRBIT2002:

Lite osäker om det här inlägget är ok, feel free att ta bort det annars..

Nån som får fart på Hackchi2-hacket och 8bitdo's SNES-kontroller? Min NES Mini har tendens att krascha i menyn slumpmässigt när jag använder den kontrollern. Får jag väl fart på spelen så verkar det funka (om jag tar mig igenom menyn alltså) men så fort jag är i menyläget lever jag farligt.

Jag testade koppla ihop en 8Bitdo (NES30) kontroll trådlöst via en 8Bitdo Retro receiver till min brorsas NES Classic Mini och hans konsol är hackad, dvs att han har enbart utökat spelbiblioteket på den. Det gick superbra att använda kontrollen, inga förseningar eller något dylikt.

Du kan prova göra en reset på din Mini?

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/tillbehor/ninten...

För er som fortfarade letar efter en extrakontroll och inte vill betala överpris så har NON i lager för 199:-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Nice. Synd det är ett beslut man tagit först så här sent, i stället för att gå ut med det från början. Det hade varit en bra metod för att hålla nere andrahandspriset.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nice. Synd det är ett beslut man tagit först så här sent, i stället för att gå ut med det från början. Det hade varit en bra metod för att hålla nere andrahandspriset.

Tror hacket var en liten del att dom slutade tillverka den så den nes mini'n som kommer sommar 2018 kommer nog inte gå att hacka...i alla fall inte i början, dom kanske tillåmed uppdaterar mjukvaran så den liknar funktionerna i snes mini tex rewind funktionen mm, dom kanske till å med skickar två kontroller med denna gång å kanske ändrar några spel eller kanske ändrar hårdvaran drar ner på minnet vem vet... vad tror ni?

Permalänk
Skrivet av Twelve Monkeys:

Tror hacket var en liten del att dom slutade tillverka den så den nes mini'n som kommer sommar 2018 kommer nog inte gå att hacka...i alla fall inte i början, dom kanske tillåmed uppdaterar mjukvaran så den liknar funktionerna i snes mini tex rewind funktionen mm, dom kanske till å med skickar två kontroller med denna gång å kanske ändrar några spel eller kanske ändrar hårdvaran drar ner på minnet vem vet... vad tror ni?

Jag tror det berodde på att de ville fokusera produktionen på Switch, eftersom Nintendo har haft problem med massproduktion förut, det säger mycket på amiibo också.

Min teori är helt enkelt att de inte kan producera tillräckligt många exemplar åt gången, så de blir tvungna prioritera.

Permalänk
Skrivet av Twelve Monkeys:

Tror hacket var en liten del att dom slutade tillverka den så den nes mini'n som kommer sommar 2018 kommer nog inte gå att hacka...i alla fall inte i början, dom kanske tillåmed uppdaterar mjukvaran så den liknar funktionerna i snes mini tex rewind funktionen mm, dom kanske till å med skickar två kontroller med denna gång å kanske ändrar några spel eller kanske ändrar hårdvaran drar ner på minnet vem vet... vad tror ni?

Jag tror att de på sin höjd kommer att försvåra att konsolen hackas, även om det i slutändan säkert inte hjälper ett dugg. Nya funktioner tror jag inte på, det skulle reta upp de som redan har köpt NES Mini. Två handkontroller tror jag inte heller på, av samma anledning. Men hoppas för nya kunders skull att de börjar tillverka extra handkontroller också!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja