Vatten kylare till RX vega 64 hjälp!

Permalänk
Avstängd

Vatten kylare till RX vega 64 hjälp!

Tjena jag skulle behöva byta kylaren på mitt vega 64 referens kort och jag funderar på ett vatten system kit från https://www.ekwb.com om det finns för vega 64? jag har ingen erfarenhet av riktig vatten kylning då jag mest bara har haft färdiga slutna vattenkylare till processorn men vill gärna testa det på gpun! någon som vet vad man ska ha för grejjer för att vatten kyla grafikkortet? vet soppas att man måste ha en radiator samt slangar och vatten block samt vatten men vet inte vilket riktigt :/ kan någon vara så snäll och hjälpa mig med något tro? MVH gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87:
Addera lämpliga kopplingar och en pump så är du i mål. Även om jag skulle rekommendera att även skaffa cpublock och en reservoar. Och fläktar. Samt kanske en ventil i botten av systemet för dränering. Ang vätska går det utmärkt med destillerat vatten. Helst så med någon algväxthämmare.

Mitt tips är Youtube. Där finns massor av bra instruktionsfilmer. På hur man kan gå till väga och du kan bilda dig en uppfattning. Försök att inte blanda aluminium och koppar i loopen bara. Aluminium är förvisso inte vanligt. Men höjer bara ett varningens finger.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Westelindh!:

@gamerfreak87:
Addera lämpliga kopplingar och en pump så är du i mål. Även om jag skulle rekommendera att även skaffa cpublock och en reservoar. Och fläktar. Samt kanske en ventil i botten av systemet för dränering. Ang vätska går det utmärkt med destillerat vatten. Helst så med någon algväxthämmare.

Mitt tips är Youtube. Där finns massor av bra instruktionsfilmer. På hur man kan gå till väga och du kan bilda dig en uppfattning. Försök att inte blanda aluminium och koppar i loopen bara. Aluminium är förvisso inte vanligt. Men höjer bara ett varningens finger.

Mvh

Jag vet inte ens vad för saker jag behöver som passar är vad jag vill ha hjälp med? :/
det ska vara radiator samt vattenblock samt slangar + vatten. vattenblock har jag hittat på eks sida men sen då?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk

@gamerfreak87:

Kolla på ett av deras kit så får du förhoppningsvis allt du behöver.
Addera sedan grafikkortkylaren och kopplingar och slangar så det räcker.
Du bör nog helst ha en 360 mm radiator för både cpu och gpu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HansHagberg:

@gamerfreak87:

Kolla på ett av deras kit så får du förhoppningsvis allt du behöver.
Addera sedan grafikkortkylaren och kopplingar och slangar så det räcker.
Du bör nog helst ha en 360 mm radiator för både cpu och gpu.

Jag ska bara ha till grafikkortet! Kan du hjälpa mig hitta nåt på den länken jag länkade i mitt första inlägg? Som jag skrev tidigare så vet jag inte alls vilket som passar till vega 64 om jag ska ha riktig vatten kylning. Du kanske ville kolla upp på den affären vilket som skulle passa vore väldigt snällt? Har hittat blocket som ska sitta på men det andra vet jag inte och är osäker :/ jag utgår ifrån den affärssidan! Mvh.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv i custom loop funderingar. Har kommit fram till att den här ska passa mitt XFX Vega 64 black.

https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-radeon-vega-acetal-nickel Acetal
https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-radeon-vega-nickel Plexi

Inet säljer bägge, men det är 3 veckors leverans på dom.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kotten84:

Jag sitter själv i custom loop funderingar. Har kommit fram till att den här ska passa mitt XFX Vega 64 black.

https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-radeon-vega-acetal-nickel Acetal
https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-radeon-vega-nickel Plexi

Inet säljer bägge, men det är 3 veckors leverans på dom.

Okej men nä jag väntar på en sluten vattenkylare till kortet ist. Inet får in det i slutet av månaden. Känns bökigt med det andra. Det ska ju vara radiator och slangar och vatten också.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5