Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

650g (!). Hade aldrig ens kollat på dem pga tyngden. Förstår att ljudet är viktigt, men när lurarna är så tunga blir de en distraktion som jag har svårt att se något ljud kompensera för.

Jag har nackstöd på lyssningsstolen, man bara lutar sig tillbaka så kommer huvudet att avlastas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Calle:

Blev ju väldigt sugen på en Liquid Carbon till mina D5000.

Frågan är hur stor skillnad man märker mot en O2 egentligen?

Single End är det mycket liten skillnad. Tycker Carbon är lite behagligare, renare och har lite större soundstage (med mina Purpleheart) än O2.
Om du terminerat dina D5000 till balanserat så kanske det är större skillnad. Carbonen ska man ju köra balanserat ut för bästa ljud har jag för mig. Men kraften i O2 räcker gott och väl till Fostex/Denon varianterna och O2 matchar även bra ljudmässigt.

$313.61 + moms/tullavgifter typ 3200kr kan du nog ha roligare för. Vilken DAC har du?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Single End är det mycket liten skillnad. Tycker Carbon är lite behagligare, renare och har lite större soundstage (med mina Purpleheart) än O2.
Om du terminerat dina D5000 till balanserat så kanske det är större skillnad. Carbonen ska man ju köra balanserat ut för bästa ljud har jag för mig. Men kraften i O2 räcker gott och väl till Fostex/Denon varianterna och O2 matchar även bra ljudmässigt.

$313.61 + moms/tullavgifter typ 3200kr kan du nog ha roligare för. Vilken DAC har du?

Jo, det är väl så. Har originalsladdarna på D5000 lurarna så det rör sig inte om balanserat och det kommer det nog förmodligen aldrig att bli heller.

Kör RCA ut från mitt Essence STX till O2an. En matchning som jag förövrigt är väldigt nöjd med, STX kortet har en ganska förlåtande mjuk och varm karaktär som jag trivs med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Calle:

Jo, det är väl så. Har originalsladdarna på D5000 lurarna så det rör sig inte om balanserat och det kommer det nog förmodligen aldrig att bli heller.

Kör RCA ut från mitt Essence STX till O2an. En matchning som jag förövrigt är väldigt nöjd med, STX kortet har en ganska förlåtande mjuk och varm karaktär som jag trivs med.

Köp extern DAC en Geek Out eller den där SDAC eller något annat kul beg och skippa ditt STX för musik. Tror det gör mer för dina D5000 faktiskt.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Ligger en Auralic Taurus mk2 ute för 9k. Jäkligt bra pris om man är ute efter en balanserad förstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Köp extern DAC en Geek Out eller den där SDAC eller något annat kul beg och skippa ditt STX för musik. Tror det gör mer för dina D5000 faktiskt.

Inte för att vara den som är den, men jag tror varken du eller någon annan här skulle höra skillnad på DAC i ett dubbelblindtest, oavsett hur dyra lurar ni har.

Relevant artikel: http://www.tomshardware.com/reviews/high-end-pc-audio,3733.ht...
Han som skrev den har ju ändå köpt en Benchmark DAC2 HGC för 2000 dollar och han säger att han ville ju helst att det då skulle visa sig att den lät markant bättre men så var inte fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Inte för att vara den som är den, men jag tror varken du eller någon annan här skulle höra skillnad på DAC i ett dubbelblindtest, oavsett hur dyra lurar ni har.

Relevant artikel: http://www.tomshardware.com/reviews/high-end-pc-audio,3733.ht...
Han som skrev den har ju ändå köpt en Benchmark DAC2 HGC för 2000 dollar och han säger att han ville ju helst att det då skulle visa sig att den lät markant bättre men så var inte fallet.

Grattis till att ha hittat den mest länkade artikeln i den här tråden. Det var ett tag sedan någon kom och skulle "sätta dit oss" genom att hänvisa till det där testet, så det var väl på tiden.

Tycker man att det subjektivt låter bättre av något man hittat så är väl det bra, oavsett om det är en placeboeffekt eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett ljudkort skulle nån kunna vara snäll att länka ett internt och ett externt ljudkort som är bra och kostar max 2000kr. Har hyper x cloud 2 lurar och sper cs samt pubg, så är mest ute efter bra ljud till gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Grattis till att ha hittat den mest länkade artikeln i den här tråden. Det var ett tag sedan någon kom och skulle "sätta dit oss" genom att hänvisa till det där testet, så det var väl på tiden.

Tycker man att det subjektivt låter bättre av något man hittat så är väl det bra, oavsett om det är en placeboeffekt eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte denna tråd du tänker på då? Det är en samlingstråd för audiofilmyter, också väldigt skoj läsning.
https://www.head-fi.org/threads/testing-audiophile-claims-and...

Sen har jag aldrig försökt sätta dit någon, men det är mycket "kvalificerade gissningar" här och jag ville bara ge en annan synvinkel. Är man helt ny i audiofilsvängen så kanske man lyssnar blint på dessa självutnämnda experter och spenderar onödigt mycket pengar på något som skulle kunna kostat mycket mindre och låtit precis lika bra.

Permalänk
Medlem

Finns det några bättre trådlösa hörlurar i samma prisklass som Bose QC-35 om man bortser från all ANC (behöver ej denna funktion)? Funderar på om man ska slå till på Komplett's riktigt bra erbjudande på QC-35 (2890 kr) då de kostar ca 400 kr billigare än Sennheiser PCX-550 som ska ha lite bättre ljud. Komfort och bra ljud i ett par trådlösa hörlurar är det jag behöver!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

bose qc är OK ljud, med superbra ANC + komfort. Köp inte om du inte behöver ANC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

bose qc är OK ljud, med superbra ANC + komfort. Köp inte om du inte behöver ANC.

Jo jag har testat dem och gillar komforten, ANC fungerar väldigt bra också men ljudmässigt är det meh. Inget speciellt. Mina Philips Fidelio L2 låter bättre tycker jag. Dock är priset på QC-35 väldigt bra just nu mot bl.a. PCX-550 och MDR-1000X, vilka ska vara en av de bästa trådlösa hörlurarna som finns på marknaden. Dessa har bättre ljud men kostar lite mer, troligen p.g.a ANC. Övriga trådlösa hörlurar utan ANC verkar vara billiga och inte ha lika bra ljud, hittar inget emellan som skulle passa mig bra.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Finns det några bättre trådlösa hörlurar i samma prisklass som Bose QC-35 om man bortser från all ANC (behöver ej denna funktion)? Funderar på om man ska slå till på Komplett's riktigt bra erbjudande på QC-35 (2890 kr) då de kostar ca 400 kr billigare än Sennheiser PCX-550 som ska ha lite bättre ljud. Komfort och bra ljud i ett par trådlösa hörlurar är det jag behöver!

Sony MDR-1000X

Googla gärna på lite reviews, men det jag läst är att dom har bättre ljud men aningen sämre noise cancel, vissa sidor säger att de har bättre noise cancel så det är nog rätt jämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Sony MDR-1000X

Googla gärna på lite reviews, men det jag läst är att dom har bättre ljud men aningen sämre noise cancel, vissa sidor säger att de har bättre noise cancel så det är nog rätt jämt.

Jo jag känner till dessa men de är rätt dyra de också. Som jag skrev ovan så är just ANC inget jag behöver - det enda jag letar efter är bra komfort, bra ljud och trådlösa hörlurar med ungefär lika lång batteritid som QC-35, MDR-1000X och PCX-550. Men tack för tipset!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ni som har så tunga lurar, är det något ni använder bara korta stunder? Jag tycker mina fidelios är tunga.

Se bara till att du sitter i cockpits, fåtöljer med nackstöd så är de inte farligt alls De är ju absolut ett minus men ganska enkelt leva med under dessa premisser. Skulle aldrig använda dem att jogga med liksom. Sen så tränar du ju upp nackmusklerna så de blir lättare med tiden. Nu sysslar jag ju en del med simracing och trots avsaknad av g-krafter tränar man faktiskt nackmuskler av att ratta mycket och stå emot inbillade G-krafter. Folk har ju uttalat sig negativt om vr headsets vikt men inte ens viven bekom mig särdeles. Måhända all simracing plus LCD-2 som tränat mig att bära lite vikt på skallen? Riften känner jag inte ens och då kör jag rift plus hörlurar om än inte LCD-2. För mig är det en otroligt liten faktor det viktigaste är att de är komfortabla att ha på skallen i timtal.

Jag testade Fidelio X2 i butik tyckte de hade riktigt lös fit vilket ger illusionen de är tyngre än vad de är då de hängde en hel del onödigt över öronen. Men de är ju lättare än LCD-2 som är lättare än XC

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Finns det några bättre trådlösa hörlurar i samma prisklass som Bose QC-35 om man bortser från all ANC (behöver ej denna funktion)? Funderar på om man ska slå till på Komplett's riktigt bra erbjudande på QC-35 (2890 kr) då de kostar ca 400 kr billigare än Sennheiser PCX-550 som ska ha lite bättre ljud. Komfort och bra ljud i ett par trådlösa hörlurar är det jag behöver!

Komfortmässigt finns det nog ingen bättre lur iallafall

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Icte:

Jo jag har testat dem och gillar komforten, ANC fungerar väldigt bra också men ljudmässigt är det meh. Inget speciellt. Mina Philips Fidelio L2 låter bättre tycker jag. Dock är priset på QC-35 väldigt bra just nu mot bl.a. PCX-550 och MDR-1000X, vilka ska vara en av de bästa trådlösa hörlurarna som finns på marknaden. Dessa har bättre ljud men kostar lite mer, troligen p.g.a ANC. Övriga trådlösa hörlurar utan ANC verkar vara billiga och inte ha lika bra ljud, hittar inget emellan som skulle passa mig bra.

Bose QC35 II är på g enligt läckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Komfortmässigt finns det nog ingen bättre lur iallafall

Stämmer bra, iaf med de lurar jag testat - QC35 är riktigt sköna på huvudet! Men de lider ljudmässigt tyvärr...

Skrivet av Mumu55:

Bose QC35 II är på g enligt läckor.

Skickades från m.sweclockers.com

... och förhoppningsvis uppgraderar de även ljudet till dessa så att de låter bättre!

Efter att ha kollat runt lite till så hittade jag följande hörlurar:

Sennheiser HD 4.50

Verkar ha ganska positiva recensioner runtomkring och de kostar inte heller lika mycket som bl.a. QC35 eller PXC-550. Är det något negativt jag missat med dessa?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tjena!

Någon som har tips på några bra bluetoothhörlurar (in-ear) från aliexpress eller liknande?
Har varit sugen på ett par Airpods ett tag nu men priset på 1700kr får mig att avstå...

Vill helst att det ska vara helt sladdlösa men skulle funka med sladd bakom nacken.
Pris max 1000kr.

OBS skall användas med min iPhone SE

Tack på förhand.

Permalänk

Måste bara säga att Octone Dynamic One har gjort comeback! Köpte typ sista paret på amazon 2013 och sedan dess har det varit tyst, har inte sett dom någonstans och det gör det ju svårt att rekommendera något som inte finns.

Men! Av ren slump så plockade jag upp dom ur min iemlåda och har använt dom konstant mer eller mindre i tre dagar nu. Så strålande bra är dom att jag va tvungen att kolla om dom fortfarande går att få tag på, och det gör dom! Version 2 har tydligen ett filtersystem som inte mina v1or har.

Hur som helst. Vill du ha en neutral iem som inte kostar skjortan så kan du sluta leta..Det är en betydligt trevligare upplevelse jämfört med tex Shure Se215 för att nämna ett exempel.

Spendera 300 riksdaler här

Permalänk
Fyndjägare

Massdrop har en O2 + SDAC på G. Kul. På torsdag tror jag. Och den har RCA out från DAC:en. Inget inbyggt batteri som orginal O2 eftersom det även sitter en DAC i.

RCA kontakterna är både in och utgång med två lägen:
1. USB audio in från dator/telefon -> RCA Out
2. Ingen USB ansluten - > RCA In från valfri källa/DAC

$149

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-o2-sdac-dac-amp

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Padsen till mina D5000 kom nu (Ebay-länk).

Kvaliteten var över förväntan, kändes riktigt bra för att vara Kina-fuskläder. I beskrivningen stod det att de skulle vara extra tjocka och det var ingen överdrift, original till vänster:

På hörlurarna:

Jag hade föredragit om de var mer formade efter örat så som original-padsen. Nu finns det gott om rum för örat inne i hörluren men det tar ändå i lite grann pga. den runda formen, dock mycket bättre än innan. Ljudmässigt upplever jag tyvärr att jag har tappat lite bas vilket är synd. Ska fortsätta lyssna i veckan, får se vad jag gör med dem!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Fyndjägare

Och det verkar som Massdrop sätter en 3.5mm Line Out på CTH+SDAC modellen. Som då blir en DAC out. Man kanske ska uppgradera till den då.

CTH+SDAC
Some good news…we are working to add the 3.5mm output to the SDAC in the CTH+SDAC. The 3.5mm output will be next to the microUSB input jack. You may use a 3.5mm to RCA cable for output. So, there is no pass-through on the CTH+SDAC but you can now get a line-out from the SDAC.

https://www.massdrop.com/talk/2363/audiophile-custom-products...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av wixia:

Padsen till mina D5000 kom nu (Ebay-länk).

Kvaliteten var över förväntan, kändes riktigt bra för att vara Kina-fuskläder. I beskrivningen stod det att de skulle vara extra tjocka och det var ingen överdrift, original till vänster:

https://imgur.com/f6ftdH4.jpg

På hörlurarna:

https://imgur.com/wwvqwSW.jpg

Jag hade föredragit om de var mer formade efter örat så som original-padsen. Nu finns det gott om rum för örat inne i hörluren men det tar ändå i lite grann pga. den runda formen, dock mycket bättre än innan. Ljudmässigt upplever jag tyvärr att jag har tappat lite bas vilket är synd. Ska fortsätta lyssna i veckan, får se vad jag gör med dem!

Är det liknande fyllning som orginal eller något annat?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Är det liknande fyllning som orginal eller något annat?

Likt original, något fjädrande skum, ingen "memory"-effekt.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har nu lyssnat en del (~20 timmar på ett ungefär) på min Feliks Audio Espressivo tillsammans med ett par HD600 och jag måste säga att jag är otroligt nöjd med mitt köp. Bytte ned mig från ett par HD800S som drevs av en HDVA600 och var lite orolig att jag skulle byta ner mig betydligt men jag saknar faktiskt inte mina gamla hörlurar överhuvudtaget.
Espressivo levererar kanske inte det mest "rörlika" ljudet, d.v.s. lätt utsmetat och odetaljerat till förmån för musikalitet, utan det är relativt korrekt men med en uns av värme som får musik som jag hade rätt svårt att lyssna på med HD800S att låta alldeles utmärkt. Jag kan inte heller höra något bakgrundsbrus från rören.
Byggkvaliteten är mycket bra med träsidor i såvitt jag kan se äkta fanér och den verkar överlag väldigt välgjord. Den kan också verka som förförstärkare men det är inget som jag provat än.
De nackdelar som jag än så länge upplevt är att strömknappen sitter på baksidan (jag föredrar att den sitter på framsidan, men man slipper visserligen ljuset från strömindikatorn) samt att förförstärkarrören är 6N6P vilket ger en begränsad möjlighet till rörbyte. Man ska tydligen kunna byta till iFi's rör, men de kostar en fin slant (nära 2000 kronor för ett par).

Rekommenderar den varmt hur som helst, och den är förhållandevis billig för vad man får. Pris för förstärkaren + frakt blev strax över 450 USD vilket är betydligt lägre än motsvarande förstärkare från t.ex. Woo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Massdrop har en O2 + SDAC på G. Kul. På torsdag tror jag. Och den har RCA out från DAC:en. Inget inbyggt batteri som orginal O2 eftersom det även sitter en DAC i.

RCA kontakterna är både in och utgång med två lägen:
1. USB audio in från dator/telefon -> RCA Out
2. Ingen USB ansluten - > RCA In från valfri källa/DAC

$149

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-o2-sdac-dac-amp

Riktigt smidig lösning, kan vara så att jag går på denna istället och säljer min befintliga O2

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Fyndjägare

Händer mycket nu på budgetfronten. Hörlursförstärkaren Schiit Magni 3 är ute nu för $99.
Ersätter både Magni 2 ($99) och Magni 2 Über ($149).

- 2W i 32ohm på hörlursutgången, class A/B
- Hi/Lo gain
- RCA passthru (koppla in dina aktiva högtalare)
- Ej inbyggd DAC

- Totally different gain stage. Magni 3's fully discrete, fully complementary, current feedback gain stage is completely and totally different than the previous Magnis. The previous amps’ discrete Lin-style topology was a conventional voltage-feedback design.
- Power supply. We kept the 21VA transformer and higher capacitance of the former Uber model.
- Better cosmetics. The aluminum top is standard.
- Faster shut-down. the muting circuit now acts instantaneously on shutoff.
- Improved potentiometer curve. we tweaked the potentiometer to have a slower ramp from minimum volume, which improves tracking at low volumes.

http://www.schiit.com/products/magni-3

Lite info från Jason på Schiit
https://www.head-fi.org/threads/schiit-happened-the-story-of-...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd

Fått hem från Kina mina Original Rock Zircon och dom låter väldigt bra, bättre än Tennmak Pro, klart ljud, bra mellanregister, klar bas där Tennmak Pro är efter. För knappt en hundring är Rock Zircon nästan gratis.

Sennheiser ie800 som jag också äger är inte bättre på något sätt. Det Rock Zircon saknar är underbart klara subbasen som Shure 846 har i övrigt är det inte stor skillnad. Kvaliten verkar vara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Schiit magni 3
o2+sDac
LC

Så många val. Vilken kommer ni att köpa?