Permalänk
Medlem

Apple Watch (Series 3)

Tja!
Har sedan releasen av Apple Watch series 1 varit lite smått intresserad av att köpa mig en smartwatch. Funderar starkt på att köpa en series 3, men har lite frågor kring denna. Just nu lyssnar jag på musik via Apple Music, kan man byta låt med klockan? Kan man få fram ens spellista med klockan t.o.m. och välja låt fritt från den? Funkar det för spotify också?

Sedan verkar Apple släppt 2 modeller: Apple Watch samt Apple Watch Nike+

https://www.apple.com/se/watch/compare/

Vid min första syn antog jag att Apple Watch Nike+ series 3 använde chippet W2 medan vanliga hade S3 chip. Efter att ha kollat noggrannare så verkar det som att båda använder S3 och W2, stämmer det? Tycker nämligen att bandet och urtavlorna till Nike:n är snyggare!

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Tja!
Har sedan releasen av Apple Watch series 1 varit lite smått intresserad av att köpa mig en smartwatch. Funderar starkt på att köpa en series 3, men har lite frågor kring denna. Just nu lyssnar jag på musik via Apple Music, kan man byta låt med klockan? Kan man få fram ens spellista med klockan t.o.m. och välja låt fritt från den? Funkar det för spotify också?

Heh, du får kolla lite mer how-to filmer på youtube Man hittar ta mig tusan allt.

https://www.youtube.com/watch?v=KDV_lDCmBbQ

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Vid min första syn antog jag att Apple Watch Nike+ series 3 använde chippet W2 medan vanliga hade S3 chip.

S3 är CPU:n, W2 är själva Bluetooth-chippet. Nu vet jag inte om jag tolkat din fråga fel, men Apple Watch Nike+ Series 3 bör rimligtvis ha både S3 och W2.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

S3 är CPU:n, W2 är själva Bluetooth-chippet. Nu vet jag inte om jag tolkat din fråga fel, men Apple Watch Nike+ Series 3 bör rimligtvis ha både S3 och W2.

Jo, det var precis det jag undrade!

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Du ser spellistor och kan styra musik samt volym från klockan om du spelar via Apple Music. Spotify går också bra att höja/sänka samt klicka nästa/föregående låt (och play/paus såklart) men mig veterligen går det inte att fä fram spellistor via Spotify.

Hoppas det blev lite klarare

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Tja!
Har sedan releasen av Apple Watch series 1 varit lite smått intresserad av att köpa mig en smartwatch. Funderar starkt på att köpa en series 3, men har lite frågor kring denna. Just nu lyssnar jag på musik via Apple Music, kan man byta låt med klockan? Kan man få fram ens spellista med klockan t.o.m. och välja låt fritt från den? Funkar det för spotify också?

Har tvåan och den fungerar bra med spotify. Inga problem att byta låt genom att trycka fram/bakåt, höja/sänka volymen från den valda spellistan. Dock går det inte att byta spellista på klockan, utan det måste jag göra i telefonen. Se på klockan som en begränsad fjärrkontroll.

Skulle tippa på att funktionerna är bättre anpassade till apple music, dock inget jag är säker på.