AMD prissänker Ryzen 7 1800X hos Komplett, Webhallen och Inet i 14 dagar

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av kaput:

Det har definitivt nyhetsvärde också, kriget mellan Intel och AMD och allt som rör det är väl hetaste stoffet i IT-svängen just nu, typ. Det är väl en ganska bra försmak på vad som förhoppningsvis komma skall i CPU-businessen, och som sådan en intressant nyhet.

Tycker absolut inte ni ska låta bli att rapportera om den här sortens utveckling för att en och annan paranoid typ kan uppfatta det som någon slags otillbörlig annonsering i alla fall, i vad mån nu någon utanför redaktionen har att göra med vad ni publicerar.

Våra medlemmar har absolut någonting att tycka till om gällande vad vi publicerar, det är för er vi skriver och gör allt på SweClockers! Vi kan så klart inte ändra oss efter varje kritisk röst, men allt som dyker upp noteras givetvis. Jag kan till exempel förstå om den som är hängiven daglig besökare reagerar på om en nyhet från några dagar tillbaka lyfts upp igen. Då tycker jag det är viktigt att kunna svara om hur vi resonerat (vilket vi alltid gjort).

Skrivet av PeanutPowerz:

Störde mig på att den dök upp två gånger, så var tvungen att fråga

Vi har faktiskt lyft saker på framsidan förut och kommer göra det i större utsträckning framöver. Det är och ska dock vara bra innehåll som gynnar våra läsare, sen är det väl egentligen sekundärt från redaktionellt håll om materialet är sponsrat eller ej.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Snacka om att det blivit billigt med ett rejält uppgraderings kitt med 1800X. Tvivlar på att du någonsin fått så mycket prestanda för så lite pengar utan att OC. https://www.komplett.se/product/915329/datorutrustning/pc-kom...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Betvivlar jag starkt på. Framförallt när fler kärnor skulle innebära fler pins vilket i sin tur skulle innebära en ny socket.. om nu inte Intel kör med "döda" pins. Men varför skulle man då behöva ett nytt chipset?

Ja men hoppsan!

http://www.sweclockers.com/nyhet/24448-intel-ice-lake-med-att...

Permalänk
Medlem

Där ser man. Fortfarande ett nytt chipset dock.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |