Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

OF fråga då: NÄR passar ni främst på att spela?

När tid finnes?

Edit: Bör väl tilläggas att med heltidsjobb så är det inte riktigt så mycket tid som behövs för att ens beta av viktigare titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

När tid finnes?

Edit: Bör väl tilläggas att med heltidsjobb så är det inte riktigt så mycket tid som behövs för att ens beta av viktigare titlar.

Haha! Så i princip efter middagen efter jobbet? Jag försöker hitta något optimerat sätt för att få tid till att ta mig igenom en enorm backlog.
Jag funderar om en teknik är att helt enkelt skippa att göra de flesta sidouppdrag. Spelade färdigt mina första titlar på nästan 9 månader nu(!): Infamous: Second Sons + Gravity Rush genom att - i princip - helt skippa sidouppdrag (a la samla fjädrar i Assassins Creed).

Tror att det var så jag tappade fokus i The Witcher 3 (som tidigare var mitt absolut favoritspel).

... och på tal om Witcher 3. Vet att du är en idog spelare av det. Vad för "setup" på dina egenskapar har du? Känner att varje konflikt/strid är densamma nu. Kan "omstrukturera" (rescap?) i "erfarenhetsträdet", så tänkte att jag gör det så kanske spelet får en ny frisk fläkt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Haha! Så i princip efter middagen efter jobbet? Jag försöker hitta något optimerat sätt för att få tid till att ta mig igenom en enorm backlog.
Jag funderar om en teknik är att helt enkelt skippa att göra de flesta sidouppdrag. Spelade färdigt mina första titlar på nästan 9 månader nu(!): Infamous: Second Sons + Gravity Rush genom att - i princip - helt skippa sidouppdrag (a la samla fjädrar i Assassins Creed).

Tror att det var så jag tappade fokus i The Witcher 3 (som tidigare var mitt absolut favoritspel).

... och på tal om Witcher 3. Vet att du är en idog spelare av det. Vad för "setup" på dina egenskapar har du? Känner att varje konflikt/strid är densamma nu. Kan "omstrukturera" (rescap?) i "erfarenhetsträdet", så tänkte att jag gör det så kanske spelet får en ny frisk fläkt

Ganska olika, spelar inte varje dag. Och brukar bli lite blandat med vilka plattformar det blir. Enklast med de portabla då de är lättare att klämma in under dagen. Brukar oftast bli mest spelat under helgen då det blir lättare att fokusera på ett spel. Kan bli någon timme på vardagar med men betydligt tightare tidsmässigt.

Just att försöka låta bli att göra "allt" är klokt, jag brukar försöka göra det med, speciellt i spel som saknar achievments/trophys. Men gillar jag spelet så kan det vara svårt att låta bli sådant.

Väldigt lätt att köpa på sig spel, men att hinna spela de är fan den största svårigheten.

Haha, jodå, kom av mig med senaste genomspelningen. Flytten har ätit tid även om allt börjat lugna ner sig. Tänkt försöka fortsätta med Witcher 3 i helgen. Story-mässigt så är det Heart of Stone och Wine & Blood som är kvar, vilka båda kommer ta en hel del timmar med föstås.

Jag har kört mina tre genomspelningar ungefär likadant. Skillnaden mot tidigare genomspelningar är att jag denna gång kört igenom hela spelet på Death March och fokuserat på feline-kittet då jag upplever den fungera bäst ihop med hur svårighetsnivån fungerar. Mycket skada och snabbhet så fokuserat mestadels på just Combat-trädet:

Föredrar dock medium/heavy och dess utrustning så kommer nog switcha över till dessa snart nog.
Förstår hur du menar, speciellt när man redan spelat spelet i många många timmar. Jag har försökt klämma in lite mer armborst och signs än tidigare genomspelningar men det är ändå mest att stål eller silversvärdet som gör skillnad. Armborstet borde gott kunna göra lite mer skillnad då den mest bara är till nytta för att sänka flygande fiender.

Mycket storyn, inlevelsen i spelet, ljud, musik och bara att färdas genom spelvärlden som håller liv i spelet för mig efter 400 timmar eller vad jag nu lär vara uppe i. Jag önskar det fanns fler spel som håller samma kvalitet. Eller att CDPR får näven ur och får klart Cyberpunk 2077 (eller vad spelet kallas idag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ganska olika, spelar inte varje dag. Och brukar bli lite blandat med vilka plattformar det blir. Enklast med de portabla då de är lättare att klämma in under dagen. Brukar oftast bli mest spelat under helgen då det blir lättare att fokusera på ett spel. Kan bli någon timme på vardagar med men betydligt tightare tidsmässigt.

Just att försöka låta bli att göra "allt" är klokt, jag brukar försöka göra det med, speciellt i spel som saknar achievments/trophys. Men gillar jag spelet så kan det vara svårt att låta bli sådant.

Väldigt lätt att köpa på sig spel, men att hinna spela de är fan den största svårigheten.

Haha, jodå, kom av mig med senaste genomspelningen. Flytten har ätit tid även om allt börjat lugna ner sig. Tänkt försöka fortsätta med Witcher 3 i helgen. Story-mässigt så är det Heart of Stone och Wine & Blood som är kvar, vilka båda kommer ta en hel del timmar med föstås.

Jag har kört mina tre genomspelningar ungefär likadant. Skillnaden mot tidigare genomspelningar är att jag denna gång kört igenom hela spelet på Death March och fokuserat på feline-kittet då jag upplever den fungera bäst ihop med hur svårighetsnivån fungerar. Mycket skada och snabbhet så fokuserat mestadels på just Combat-trädet:

http://i.imgur.com/PSBY1bu.png

Föredrar dock medium/heavy och dess utrustning så kommer nog switcha över till dessa snart nog.
Förstår hur du menar, speciellt när man redan spelat spelet i många många timmar. Jag har försökt klämma in lite mer armborst och signs än tidigare genomspelningar men det är ändå mest att stål eller silversvärdet som gör skillnad. Armborstet borde gott kunna göra lite mer skillnad då den mest bara är till nytta för att sänka flygande fiender.

Mycket storyn, inlevelsen i spelet, ljud, musik och bara att färdas genom spelvärlden som håller liv i spelet för mig efter 400 timmar eller vad jag nu lär vara uppe i. Jag önskar det fanns fler spel som håller samma kvalitet. Eller att CDPR får näven ur och får klart Cyberpunk 2077 (eller vad spelet kallas idag).

Tack för bilden! Hur ser det ut under den blå Signs? Vad använder du där?
Är än inte färdig med "grundspelet", några timmar kvar förmodligen, men dreglar vid tanken på att få ge mig expansionerna. Blev väldigt sugen nu igen när du talade om det

CDPR är förmodligen min favoritstudio, så jag ser med varma ögon på kommande Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Brukar det var stor skillnad på Xbox spel jämfört med pc. Köpte F1 2017 men har inte startat det än, funderade länge om jag skulle köpa till pc eller Xbox. Blev Xbox nu, har just nu ingen kontroll till pc, ifall jag hade köpt till pc då hade jag behövt köpa en kontroll också.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Brukar det var stor skillnad på Xbox spel jämfört med pc. Köpte F1 2017 men har inte startat det än, funderade länge om jag skulle köpa till pc eller Xbox. Blev Xbox nu, har just nu ingen kontroll till pc, ifall jag hade köpt till pc då hade jag behövt köpa en kontroll också.

Hur stor skillnad det är beror på spel och vad du har för dator.
På pc kan du välja mellan tangentbord, kontroller etc.
Om du har en xbox controller, så är det bara plugga in en usb sladd i den och koppla in i pcn och köra.
I pc versioner har du möjlighet att ställa in grafiken så spelet ser ut och går så bra som möjligt, medans på konsol bestämmer spel skaparen det åt dig. samt generelt är pc spel billigare och kräver inte någon subscription för att köra multiplayer.

Permalänk
Medlem

Hmm, gjorde en bokning av xbox one x, samma dag som förra e3 då de annonserades. den beställningen gjordes om till en scorpio edition.

Jag är dock inte så förtjust i utseendet på denna, och funderar på att byta till en standard då jag gillar den hel svarta varianten. Men samtidigt så verkar ju scorpio edition vara slut såld över allt? i alla fall i usa och många andra ställen i världen.

Är man dum om man skriver till webhallen att man vill byta till en standard tro? eller är scorpio edition värd mycket mer?
Tacksam för tips, funderingar på hur jag borde göra, har besluts ångest och vaklar fram och tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

Hur stor skillnad det är beror på spel och vad du har för dator.
På pc kan du välja mellan tangentbord, kontroller etc.
Om du har en xbox controller, så är det bara plugga in en usb sladd i den och koppla in i pcn och köra.
I pc versioner har du möjlighet att ställa in grafiken så spelet ser ut och går så bra som möjligt, medans på konsol bestämmer spel skaparen det åt dig. samt generelt är pc spel billigare och kräver inte någon subscription för att köra multiplayer.

Datorn är den jag har i signaturen. Nu har jag redan köpt den för Xbox, lite dyrare för Xbox på Steam är det 55 euro tror jag, på Xbox var det 639 kronor. Tänkte inte att man kunde använda en USB-kabel för Xbox kontroll till pc, jag kollat tidigare lite den trådlösa saken som gjorde att man kunde koppla in Xbox kontroll till pc. Men alltid hur det fungerar när jag startar kontroll, så lär även Xbox gå igång, det är inte så lång mellan min pc och Xbox. Sen har jag Xbox gold för gratis spelens skull. Antar att innehållet ska vara identiskt förutom grafiken då.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Finns det någon manual någonstans till F1 2017 för Xbox one?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zosma:

Finns det någon manual någonstans till F1 2017 för Xbox one?

http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steam/apps/515220/manuals...

Permalänk
Medlem

Det var en manual, men är det en fullständigt? Det var ju inte så omfattande.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Keeper of Traditions

Funderar på att avboka min Scorpio då det känns inte som att det är någon större poäng med en Xbox längre eftersom allt ändå verkar släppas till PC numera?
Har en vanlig Xbox som jag hade tänkt sälja till fördel för Scorpio, men nu är jag tveksam...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

@Dunder:

red dead redemption 2 , fast det kan du ju lira på dina gamla.. det tänker jag

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Moltasman:

@DunderKlumpen:

red dead redemption 2 , fast det kan du ju lira på dina gamla.. det tänker jag

Fast det kommer ju också till PC Det verkar inte finnas mycket till exklusiva spel längre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Tack för bilden! Hur ser det ut under den blå Signs? Vad använder du där?
Är än inte färdig med "grundspelet", några timmar kvar förmodligen, men dreglar vid tanken på att få ge mig expansionerna. Blev väldigt sugen nu igen när du talade om det

CDPR är förmodligen min favoritstudio, så jag ser med varma ögon på kommande Cyberpunk 2077

Är väl bara hypnotiseringsgrejen typ.

Skrivet av Dunder:

Fast det kommer ju också till PC Det verkar inte finnas mycket till exklusiva spel längre.

Fortfarande bara bekräftat för PS4 och Xbox One: http://www.rockstargames.com/games/info/reddeadredemption2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Är väl bara hypnotiseringsgrejen typ.

Fortfarande bara bekräftat för PS4 och Xbox One: http://www.rockstargames.com/games/info/reddeadredemption2

Jao, såg nu att det enbart var rykten än så länge. Ser dock ingen anledning till att det inte skulle släppas till PC.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Hittade en intressant assembly-video om Xbox One X. De går igenom hur hela enheten är uppbyggd. Gammal video men trevlig att se så här i väntan på den faktiska produkten:
https://www.youtube.com/watch?v=eYwU7oYc0ZI

Permalänk

@anon195163: Kollade på videon. Den var ganska intressant trots att Major Nelson sitter och säger "WOW!" om varenda liten detalj som avhandlas. Rent designmässigt skulle jag kunna tänka mig att fimpa bluray-spelaren och ha ett externt nätagg för att göra XoneX ännu mindre till storleken. Jag har aldrig stört mig på externa nätagg och kör alla spel utan skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, såg nu att det enbart var rykten än så länge. Ser dock ingen anledning till att det inte skulle släppas till PC.

Varken Red dead revolver eller Red dead redemption kom väl till PC så jag ser ingen anledning till att Red dead redemption 2 skulle komma till PC I annat fall lär de väl göra som GTA 5 att de släpper det till PC nått år efter konsoller.
Sen är det väl olika utvecklare på Red dead-serien(Rockstar San diego) och GTA(Rockstar North) så bara för att GTA kom tillslut till PC så betyder inte det att Red dead kommer.
Men I mina ögon vore det riktigt märkligt att skippa PC då det ändå är en stor marknad och håller redemption 2 samma klass som första så kommer det sälja som smör $$$

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bardbard:

Varken Red dead revolver eller Red dead redemption kom väl till PC så jag ser ingen anledning till att Red dead redemption 2 skulle komma till PC I annat fall lär de väl göra som GTA 5 att de släpper det till PC nått år efter konsoller.
Sen är det väl olika utvecklare på Red dead-serien(Rockstar San diego) och GTA(Rockstar North) så bara för att GTA kom tillslut till PC så betyder inte det att Red dead kommer.
Men I mina ögon vore det riktigt märkligt att skippa PC då det ändå är en stor marknad och håller redemption 2 samma klass som första så kommer det sälja som smör $$$

Ingen anledning?

Förutom att de allra flesta spelen verkar släppas både till xbox och PC idag? Det har väl aldrig varit enklare att porta spelen. M$ verkar ha bytt spår totalt kring detta, viket såklart är bra för oss konsumenter.

Förutom förlorade intäkter? Varför göra misstaget att gå miste om en stor marknad en gång till, det har ju minst sagt funnits klagomål på att det aldrig kom. Tidigare kan man anta att det hade kostat mer att porta än vad man räknat på att man hade tjänat, men det har jag svårt att tro skulle gälla fortfarande.

GTA var väl alltid tänkt att komma till PC?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer inbyteserbjudanden för Xbox one x? T.ex. byt in din xbox one S och få x kronor i rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Tror ni att det kommer inbyteserbjudanden för Xbox one x? T.ex. byt in din xbox one S och få x kronor i rabatt.

Garanterat. Jag önskar att jag hade hakat på det och bytt in min PS4 -> PS4 Pro i oktober-november i fjol via Gamestop.
Men.. nu får jag stå mitt kast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Garanterat. Jag önskar att jag hade hakat på det och bytt in min PS4 -> PS4 Pro i oktober-november i fjol via Gamestop.
Men.. nu får jag stå mitt kast

Hur mycket rabatt fick man då? Så kanske man kan få ett hum om vad man kan förvänta sig.

Permalänk
Skrivet av Guestah:

Hur mycket rabatt fick man då? Så kanske man kan få ett hum om vad man kan förvänta sig.

Bytte in litt xbox one 500gb mot förbokninserbjudandet på xbox one s 2tb å betalade 1890 kontra 2600 som de skulle kostat att byta in utan de erbjudandet, och och va ja har sett så har de inte gått å köpa 2tb versionen löst sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APPLE iMac 21,5" ME087S/A
Iphone X 64 gb black
Apple Watch series 3 spacegrey
xbox one x 1 tb
dell xps 15z

Permalänk
Medlem

Jodå, de gick att köpa men i en begränsad upplaga.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Jodå, de gick att köpa men i en begränsad upplaga.

Där ser man. Men de e rätt
Bra rabbat om man förhandsbokar ett "inbyte" hoppas de kommer nu me så kanske de blir ett nytt byte😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APPLE iMac 21,5" ME087S/A
Iphone X 64 gb black
Apple Watch series 3 spacegrey
xbox one x 1 tb
dell xps 15z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Funderar på att avboka min Scorpio då det känns inte som att det är någon större poäng med en Xbox längre eftersom allt ändå verkar släppas till PC numera?
Har en vanlig Xbox som jag hade tänkt sälja till fördel för Scorpio, men nu är jag tveksam...

Det som Microsoft släpper kommer också till PC och där brukar det väl inte ens vara så lång väntan. GTAV tog det väl ändå några år för innan det kom. Det är största nackdelen med PC, väntan. Jag tror att om Red dead redemption 2 ens släpps till PC kommer det komma 2 år efter PS4 och XOne. Sen verkar ju även många andra företag släppa titlarna någon (några) månader senare. Men vill man ha den bästa upplevelsen för ett spel så lira på PC då du kan få 4k i 60 FPS med detaljer som ingen kan matcha men smakar det så kostar det. 😊

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BooliBoo:

Det som Microsoft släpper kommer också till PC och där brukar det väl inte ens vara så lång väntan. GTAV tog det väl ändå några år för innan det kom. Det är största nackdelen med PC, väntan. Jag tror att om Red dead redemption 2 ens släpps till PC kommer det komma 2 år efter PS4 och XOne. Sen verkar ju även många andra företag släppa titlarna någon (några) månader senare. Men vill man ha den bästa upplevelsen för ett spel så lira på PC då du kan få 4k i 60 FPS med detaljer som ingen kan matcha men smakar det så kostar det. 😊

Brukar aldrig köpa spel vid release längre ändå, då det brukar vara likt en beta-period första tiden för de flesta spel idag, så det är inget större bekymmer.

Kommer nog avbeställa min Scorpio edition, blir antagligen något annat när julreorna drar igång istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Brukar aldrig köpa spel vid release längre ändå, då det brukar vara likt en beta-period första tiden för de flesta spel idag, så det är inget större bekymmer.

Kommer nog avbeställa min Scorpio edition, blir antagligen något annat när julreorna drar igång istället.

Sant med beta period men det ska ju inte behöva ta över 2 år att få ut det på PC kan man tycka. Destiny 2 är väl mer acceptabelt då det rör sig om en månad ungefär.

Jag brukar inte heller köpa spel dag ett förutom vissa titlar. Det är oftast bara vänta mellan 3-6mån så är de nere på halva priset och man har oftast så många spel som ligger och väntar. Enda spel som oftast inte tappar i pris är titlar Nintendo gör så de kan man köpa dag ett.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Jag har en backlog att plöja igenom, köpte One S i maj och har egentligen bara kört Fallout 4 sedan dess med små avbrott av Forza Horizon 3 och Far Cry 4.
Vad som ligger och väntar är Dishonored 2, Bioshock Collection, Ori BF och RotTR om jag minns rätt.
Blir att sälja One S när One X är up and running. Det är ju också tacksamt att all kringutrustning kommer att funka på One X.

Visa signatur

Gammal gubbe