Permalänk
Medlem

Egengjord vattentank.

Håller på att bygga nytt chassi så det kommer bli lite customdelar. Så jag söker någon som vet vad som är bäst att limma plexiglass med för att det ska bli vattentätt?

Permalänk
Medlem

Aceton kommer att smälta ihop plastdelarna,
tyvärr ger det väldigt mycket ångor och är svårt att jobba med (så hitta en bra verkstad istället för att jobba över perstorpsskivan i köket)

Kolla om du kan skaffa en riktig spruta med nål som tål aceton, droppar man vid sidan om så kom mer det nog att synas...
försök sedan applicera det på skarven när du redan satt ihop bitarna med tvingar så bör acetonen leta sig in i alla håligheter och sedan verka.

Jag skulle nog undvika acetonen med olja i, men någon köper alltid upp den andra acetonen så fort den kommer in vet inte om han gör bomber eller knark...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Aceton kommer att smälta ihop plastdelarna,
tyvärr ger det väldigt mycket ångor och är svårt att jobba med (så hitta en bra verkstad istället för att jobba över perstorpsskivan i köket)

Kolla om du kan skaffa en riktig spruta med nål som tål aceton, droppar man vid sidan om så kom mer det nog att synas...
försök sedan applicera det på skarven när du redan satt ihop bitarna med tvingar så bör acetonen leta sig in i alla håligheter och sedan verka.

Jag skulle nog undvika acetonen med olja i, men någon köper alltid upp den andra acetonen så fort den kommer in vet inte om han gör bomber eller knark...

Okej okej låter intressant. Ska absolut prova det där. Och ångor är inget problem då jag gör allt på jobbet. Du vet möjligtvis inte vart man köper sån där häftig aceton utan olja och en lite nål till en spruta. Kan de finnas på typ biltema kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ploxxan:

Okej okej låter intressant. Ska absolut prova det där. Och ångor är inget problem då jag gör allt på jobbet. Du vet möjligtvis inte vart man köper sån där häftig aceton utan olja och en lite nål till en spruta. Kan de finnas på typ biltema kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Ren aceton finns på Ica/coop etc.
Aceton tålig spruta är inget jag har koll på dock.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ren aceton finns på Ica/coop etc.
Aceton tålig spruta är inget jag har koll på dock.

Kanon! Jag får titta runt lite på nätet en stund så ska man väl hitta vart dom säljs Tack för svaret

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag höll på med plexi (eller kan varit poly) så var ett bra sätt att få snygga platta kanter, att använda en liten rakbladshyvel typ en sådan http://www.clasohlson.com/se/Hyvel/20-1728

För att det ska bli snyggt så är det till att blankpolera kanterna å se till att dom håller sig snorplatta så du får bra kontakt...

(å för f*n ska du göra något så kritiskt som en vattentank i en dator så skippa acetonet å köp riktigt grejjer...)