Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem

Ny disk till OS-partitionen och en till stora simuleringar.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Här kommer en dålig bild tagen i ett märkt rum med dålig belysning

Men ja det är en Nokia 8 kartong telefonen höll jag i.
Mitt senaste dyra inköp och nöjd än så länge saknar bara notifieringsdioden/lampan som jag haft på alla andra mobiler innan.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Sony MDR-1000x och två chokladkakor från Circle-K.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

@H3Nc3:
Berätta gärna hur lurarna funkar! Är inne på dem eller Sonys nya WH-1000XM2.
Tack!

Permalänk
Medlem

Köpte mig en klocka från Ur&Penn förra helgen, och är lika nöjd fortfarande.
Kostade 998:- (normalt sett 1498:-) vilket är ett överkomligt pris.
Valde mellan denna och en för 1998:-(normalt sett för 2998:-) men kände inte för att lägga 2 papp på en klocka just nu, så blir väl att samla på fler

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus VivoMini VC65R för att ha som Plexserver. Har plats för fyra stycken 2,5" hårddiskar, en Intel i5, är i princip ljudlös och lagom liten. Perfekt att ha igång dygnet runt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

@H3Nc3:
Berätta gärna hur lurarna funkar! Är inne på dem eller Sonys nya WH-1000XM2.
Tack!

Jag funderade mellan dom och Bose QC-35 men efter en hel del läsning från andra så valde jag Sony, och hittills helt klart nöjd. Jag har inte några andra att jämföra med så jag nog inte bidra med så mycket mer än att jag är nöjd. De nya Sony har jag rätt dålig koll på så du får nog kolla vad som skiljer och se om det är värt prisskillnaden.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

@H3Nc3:
Tydligen har de fixat lite problem från MDR-1000X med den nya modellen, den är dock lite dyrare. Ska nog köpa den när den är i lager igen.
Tack för hjälpen annars!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ToJa92:

http://i.imgur.com/Sgrko9w.jpg

Köpte en Asus VivoMini VC65R för att ha som Plexserver. Har plats för fyra stycken 2,5" hårddiskar, en Intel i5, är i princip ljudlös och lagom liten. Perfekt att ha igång dygnet runt.

Riktigt intressant!!
Skall kikas närmare på...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt chassi

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

En "deluxe computer cable" även kallat micro hdmi till hdmi-adapter

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Äntligen är hösten här!

Dold text
Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MadMantiz:

Äntligen är hösten här!

https://i.imgur.com/tA06ZWh.jpg

... ål ser jag ju att det är, men vad heter rätten??
Aldrig ätit de på de viset!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Kul att du frågar! Det påminner en del om ål, men är vad som kallas nätting, rökt flodnejonöga. Av många ansedd som motbjudande medan såna som jag ser det som det bästa med hela årstiden! Tror det har stor påverkan om man vuxit upp med det, men gillar man det som är rökt kan man absolut lära sig äta det som vuxen.

Jag tillreder det som jag lärt mig av min far, hacka i lagom bitar, stek i smör och tillsätt grädde och äts helst med riktig potatismos och mjölk.

http://umealvdal.se/besoksomraden/klabbole/natting/

stavfel
Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Fick äntligen mina nya glasögon idag.
Nu kan man uppleva världen i UHD igen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ny ficklampa den gamla gängade huvudet loss på.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk

C32 AMG

Permalänk
Medlem

Ett par nya lurar! Corsair VOID PRO RGB

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Riktigt intressant!!
Skall kikas närmare på...

Det är en riktigt trevlig maskin, speciellt med tanke på att en NAS med motsvarande specifikation kostar över 10000 kr.
Kan tyvärr vara så att den här modellen slutat säljas, Prisjakt verkar inte hitta några priser. Modellnumret på den jag köpte är VC65R-G038M om du letar efter just den med plats för fyra hårddiskar.
Sen finns ytterligare en variant med plats för två hårddiskar och en DVD-läsare och en tredje variant med plats för enbart två hårddiskar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Igår kom min Nocuta NH-D15s, himlar vad den är stor! Nu blev datorn helt ljudlös.
ca 32-37 grader på 280Rpm

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Köpte ett par Schwalbe Marathon Plus 20" till dotterns cykel, har varit nöjd med samma slags däck på min cykel och hon har nu fått några punkteringar så tänkte slippa hålla på med lappande i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Utegrupp "Bristol".

Altanen som den står på har jag byggt i sommar. Totalt lite drygt 35 kvadrat.

Bygglogg finns i den dolda delen.

Dold text
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Efter att enbart ha använt IOS så kände jag att det var dags att testa nytt!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Så kom den till sist, Apple Watch Series 3.

Och vilken sexig liten bit hårdvara det är, herre min jesus.

Får se om den är användbar också, men den väger iallafall upp mina hopplöst håriga armar, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Idag kom den, en iPhone 8 i rymdgrå med 64GB kapacitet.
Känns redan som ett stort lyft mot den 6s jag hade innan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

https://i.imgur.com/haqW12S.jpg

Så kom den till sist, Apple Watch Series 3.

Och vilken sexig liten bit hårdvara det är, herre min jesus.

Får se om den är användbar också, men den väger iallafall upp mina hopplöst håriga armar, haha.

Får se om den är användbar?

Ge ett litet omdöme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Får se om den är användbar?

Haha, ja, som i "det är en bra grej men jag tror inte jag behöver den".

Skrivet av anon195163:

Ge ett litet omdöme.

Javisst, det kan jag göra! Notera att detta är den första Apple Watch jag ägt, så min åsikt kan vara lite färgad.

Till att börja med, rent hårdvarumässigt har jag ingenting över huvud taget att anmärka på, den ser oerhört premium ut och den känns riktigt lyxig, har nästan lite svårt att fatta jag betalade lika lite för denna (eller mycket, beroende på hur man ser på det) som min Garmin Forerunner 235 som denna nu ersätter.

Mjukvaran är också fenomenal, tycker Apple lyckas riktigt bra med att skapa ett OS som går att använda enhänt utan att kännas begränsat, det jag vill kunna göra med den går alldeles utmärkt och så finns det en del finesser som bara är häftiga, till exempel går det alldeles utmärkt att styra min Apple TV från klockan, och även om det inte är någon jättestor grej så känns det väldigt futuristiskt att kunna göra det.

Allt som allt, efter några timmars användande är jag väldigt nöjd med köpet. Återstår att se hur bra den funkar i vardagen också, med alla wellness-funktioner.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch