Återställa raderade bilder på Android

Permalänk
Medlem

Återställa raderade bilder på Android

Tjo,

Upptäckte idag när jag skulle kolla gamla bilder som jag överförde för 1 vecka sen att hälften av alla bilder var inte i mappen längre.. (2 månader av bilder). Jag raderade alla bilder från telefonen efter överföring och det verkar som att bilderna aldrig överfördes eller liknande. Jag har försökt göra backup på telefonen men bilderna låg på minneskortet och inte SD kortet. Finns det något sätt att komma åt och återställa dem raderade bilderna på minneskortet utan att Roota telefonen? (Samsung S7 Edge). Eller är det enda sättet att roota den för att ha en chans att kanske återställa dem?

Mvh,

Permalänk
Medlem

En dum fråga men du har dem inte på google photo då? Min androidtelefon kopierar automatiskt alla bilder till google photo men med lite lägre kvalitet än originalen.

Permalänk
Medlem

@ronnylov: Tyvärr, har kikat där med, samt samsung cloud och finns ingenting där

Permalänk
Medlem

Du kan testa att använda diskdigger som är rätt kompetent för att vara en gratisprodukt. Ett betalalternativ är EaseUS mobisaver, det är gratis att hitta filerna men för att återställa dem så vill de ha betalt. Problemet är bara att även om filerna återställs av programmet så kan de fortfarande vara korrupta och då har man slängt pengar i sjön för ingenting. Så om du vill göra ett försök med det programmet gratis så får du leta på alternativa håll så att säga.

Edit: Ska tillägga att du behövera roota telefonen, annars är det kört.

Permalänk
Medlem

@Mackey: Alright, Tack så mycket för svar!!