Radio- och TV-avgiften tas bort – ersätts av skatt med maxtak på 1 300 kronor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ptah:

Väldigt vad alla ska vara emot tv-avgiften. Regerigen borde döpa om den till "tv, radio och internetavgift" så blir de tyst på er.

Ja men miljoner svenskar betalar ju redan in stora summer till sin internet leverantör. Vi betalar dubbelt. Svenska maffian.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zicsoen:

Verkar som högerliberalerna höll med...

Det finns inga högerliberala partier i riksdagen. Vilken människa som helst borde förstå att ett parti som röstar för ytterligare statlig kontroll i ett samhälle som till stor del redan är influerat av socialdemokratiska värderingar inte är högerliberalt...

Permalänk

Skriv inte bara av här på Sweclockersforum, det gör ingen förändring.

Här är lista på alla SD och moderat-riksdagsmän. Kopiera in i er mailklient och skicka ett mail till dom där ni beskriver vad ni tycker om TV-avgiften:

jeff.ahl@riksdagen.se, christina.ostberg@riksdagen.se, jimmie.akesson@riksdagen.se, jennie.afeldt@riksdagen.se, tony.wiklander@riksdagen.se, hanna.wigh@riksdagen.se, markus.wiechel@riksdagen.se, bjorn.soder@riksdagen.se, jimmy.stahl@riksdagen.se, cassandra.sundin@riksdagen.se, carina.stahl@riksdagen.se, robert.stenkvist@riksdagen.se, johnny.skalin@riksdagen.se, oscar.sjostedt@riksdagen.se, roger.richtoff@riksdagen.se, per.ramhorn@riksdagen.se, magnus.persson@riksdagen.se, johan.nissinen@riksdagen.se, jonas.millard@riksdagen.se, adam.marttinen@riksdagen.se, david.lang@riksdagen.se, julia.kronlid@riksdagen.se, per.klarberg@riksdagen.se, martin.kinnunen@riksdagen.se, mattias.karlsson@riksdagen.se, heidi.karlsson@riksdagen.se, nina.kain@riksdagen.se, richard.jomshof@riksdagen.se, mikael.jansson@riksdagen.se, stefan.jakobsson@riksdagen.se, roger.hedlund@riksdagen.se, pavel.gamov@riksdagen.se, josef.fransson@riksdagen.se, runar.filper@riksdagen.se, olle.felten@riksdagen.se, mikael.eskilandersson@riksdagen.se, fredrik.p.eriksson@riksdagen.se, aron.emilsson@riksdagen.se, kent.ekeroth@riksdagen.se, dennis.dioukarev@riksdagen.se, mattias.backstrom.johansson@riksdagen.se, linus.bylund@riksdagen.se, sara-lena.bjalko@riksdagen.se, paula.bieler@riksdagen.se, angelika.bengtsson@riksdagen.se, ann-britt.asebol@riksdagen.se, anette.akesson@riksdagen.se, boriana.aberg@riksdagen.se, niklas.wykman@riksdagen.se, john.widegren@riksdagen.se, cecilia.widegren@riksdagen.se, jorgen.warborn@riksdagen.se, camilla.waltersson.gronvall@riksdagen.se, hans.wallmark@riksdagen.se, tomas.tobe@riksdagen.se, ewa.thalen.finne@riksdagen.se, cecilie.tenfjord-toftby@riksdagen.se, michael.svensson@riksdagen.se, fredrik.schulte@riksdagen.se, jesper.karlsson@riksdagen.se, lars-arne.staxang@riksdagen.se, maria.stockhaus@riksdagen.se, lisbeth.sunden.andersson@riksdagen.se, elisabeth.svantesson@riksdagen.se, hans.rothenberg@riksdagen.se, jessika.roswall@riksdagen.se, jessica.rosencrantz@riksdagen.se, edward.riedl@riksdagen.se, saila.quicklund@riksdagen.se, jessica.polfjard@riksdagen.se, maria.plass@riksdagen.se, jenny.petersson@riksdagen.se, erik.ottoson@riksdagen.se, charlotta.olsson@riksdagen.se, marta.obminska@riksdagen.se, gunilla.nordgren@riksdagen.se, maria.malmer.stenergard@riksdagen.se, betty.malmberg@riksdagen.se, cecilia.magnusson@riksdagen.se, olof.lavesson@riksdagen.se, eva.lohman@riksdagen.se, ulf.kristersson@riksdagen.se, dag.klackenberg@riksdagen.se, anna.kinberg.batra@riksdagen.se, ulrika.karlsson@riksdagen.se, ellen.juntti@riksdagen.se, pal.jonson@riksdagen.se, jonas.jacobsson.gjortler@riksdagen.se, isabella.hokmark@riksdagen.se, johan.hultberg@riksdagen.se, christian.holm.barenfeld@riksdagen.se, lars.hjalmered@riksdagen.se, anders.hansson@riksdagen.se, krister.hammarbergh@riksdagen.se, ann-charlotte.hammar.johnsson@riksdagen.se, mats.green@riksdagen.se, thomas.finnborg@riksdagen.se, lotta.finstorp@riksdagen.se, johan.forssell@riksdagen.se, sofia.folster@riksdagen.se, jan.ericson@riksdagen.se, karin.enstrom@riksdagen.se, annicka.engblom@riksdagen.se, sotiris.delis@riksdagen.se, ida.drougge@riksdagen.se, asa.coenraads@riksdagen.se, margareta.cederfelt@riksdagen.se, mikael.cederbratt@riksdagen.se, carl-oskar.bohlin@riksdagen.se, helena.bonnier@riksdagen.se, helena.bouveng@riksdagen.se, katarina.brannstrom@riksdagen.se, tobias.billstrom@riksdagen.se, sten.bergheden@riksdagen.se, erik.bengtzboe@riksdagen.se, finn.bengtsson@riksdagen.se, lars.beckman@riksdagen.se, hanif.bali@riksdagen.se, beatrice.ask@riksdagen.se, lena.asplund@riksdagen.se, anti.avsan@riksdagen.se, sofia.arkelsten@riksdagen.se, jorgen.andersson@riksdagen.se, jan.r.andersson@riksdagen.se, erik.andersson@riksdagen.se, amir.adan@riksdagen.se, maria.abrahamsson@riksdagen.se

Permalänk

@Söderbäck:
Sa inte att jag var utestängd från materialet.
Jag är inte intresserad av det.
Varken TV eller radio, inte heller via internet.
Så varför ska jag behöva betala maxbeloppet för att jag får in precis över Maxtaket i lön??

Eftertänk:
Gör det som netflix mm, istället.
Dom som vill ha det kan betala för det.
Eller reklamfinansiera det istället.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Så nu måste man betala för något man inte använder? Är det 1300kr per hushåll eller måste jag och min sambo betala 2600kr? Alltså 216kr/månad? Helt vansinnigt. Gör hellre något roligt för pengarna.

Tv och radio operatörerna måste införa något så man kan koppla bort SVT osv från sitt tv abonnemang. Jag kaskadspyr i munnen på dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

För de som inte är helt politiskt tappade, så blir ju den intressanta frågan: Hur pass orolig bör man vara för politiskt inflytande på skatten? En regering som hotar SVT med sänkningar om de inte gör som regeringen vill, det är skräckscenariot. De åtgärder som ska tas för att förhindra detta, hur pass bra är de egentligen?

Inte ett dugg mer orolig än idag. Det är riksdagen som bestämmer storleken på TV-licensen idag, så ditt skräckscenario är teoretiskt fullt möjligt redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerfectSnow:

Tycker du alltså att Melodifestivalen, brittiska deckare och annan underhållning är detsamma som samhällsfunktioner som polisen, skolan och brandkåren?

Skrivet av oouhdawg:

Århundrades sämsta jämförelse. Om staten börjar ge bort 50% av all inkomst till statsministern, kommer du komma med samma argument?

Ha lite känsla för jämförelse för guds skull.

Behöver man få ut vitala nyheter gällande landet och folkets säkerhet så använder man sig precis som i USA av meddelande rätt in i telefonen.

Tänk om staten ska finansiera Spotify, netflix och alla andra marknader genom skattepengar, tycker du att det är rättvist?

Konkurrens någon? Jag kommer säga upp netflix nu eftersom mina 100-110 kronor i månaden ska gå till SVT istället.

Hur många fler kommer göra det tror du?

Skrivet av hultron:

Ska jag som inte har/kör bil betala vägskatt/fordonsskatt?

Skrivet av Apupu:

Detta är nog den mest korkade jämförelsen jag varit med om. Doobidoo och allsång på skansen är inte samma samhällsnytta som räddningstjänsten...

Min poäng är att det i sig inte är något konstigt att vara med och betala för saker man inte använder, men som ändå andra har nytta av. Var den gränsen går är ju alltid individuell men det är sällan man får vara med och påverka själv.

Vägnätet finansieras ju t, ex inte enbart av fordonsskatten utan alla är med och betalar där på olika sätt.

Frågan är ju vad ni tänkt rösta på då eftersom alla är överens om att det här är bra.

Jag tycker för den delen att SVT är en viktig samhällsfunktion. Att man inte gillar allt de sänder är ju inte så konstigt då det skall vara ett brett utbud. Reklamfinansierad TV tenderar ju av naturliga orsaker att bara fokusera på sådant som ger höga tittarsiffror.

Om detta skall bort så måste ju ett nytt parti in i riksdagen och få med sig de andra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ska jag som aldrig har inbrott behöva betala för polisen?
Det har aldrig brunnit hemma hos mig. Varför ska jag betala för brandkåren?
Jag är aldrig sjuk. Varför skall jag betala för sjukvården?
Jag har gått färdigt skolan, varför ska jag betala för andras utbildning?

Det är ungefär så jag tycker att ni låter.

Och återigen, detta är inte regeringens fel, utan alla partier är överens, alltså även partier på högerkanten som KD och SD tycker det här är bra.

men det där är en sån dålig jämförelse.. jag betalar gärna för allt det där ovan för den dagen det brinner eller jag blir sjuk så finns det förhoppningsvis hjälp för mig eller andra i nöd.. men jag ser det inte så troligt att jag en dag vaknar upp och känner "nu vill jag titta på vänsterpropaganda"

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ska jag som aldrig har inbrott behöva betala för polisen?
Det har aldrig brunnit hemma hos mig. Varför ska jag betala för brandkåren?
Jag är aldrig sjuk. Varför skall jag betala för sjukvården?
Jag har gått färdigt skolan, varför ska jag betala för andras utbildning?

Det är ungefär så jag tycker att ni låter.

Det är naturligtvis inte så enkelt som att det finns samma legitimitet för alla samhällsfunktioner och folk kan såklart ha olika åsikter om vad vi ska betala gemensamt för. Om underhållning, nyhetsrapportering och opinionsbildning ska påtvingas via skattsedeln, kan vad som helst motiveras. Ingen skulle acceptera om TV3 eller Femman krävde in sina avgifter via skattsedeln, så varför ska vi acceptera att SVT så gör?

Nej, det handlar helt enkelt om vad vi är överens om är vettiga att ha gemensamt. Personligen tycker jag att saker som försvar, rättsapparat, sjukvård, utbildning och till viss del vägnät och en del annat är vettigt, men definitivt inte underhållning på TV. Går inte att jämföra behov av ex sjukvård med "behov" av underhållning eller politisk indoktrinering via TV.

Skrivet av Ozzed:

Och återigen, detta är inte regeringens fel, utan alla partier är överens, alltså även partier på högerkanten som KD och SD tycker det här är bra.

Har ännu inte hört KD eller SD motivera sig men det skulle ju kunna vara så att man tänker att det inte är troligt att SVT/SR kan läggas ned och röstar då för det minst dåliga alternativet, dvs att spara in de 150 tjänsterna i Kiruna, så att de människorna kan ägna sig åt någonting mer produktivt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Inte haft TV på flera år, knappast en vinnare efter detta.
Aldrig haft intresse att betala för SVT, SR skiten.
1300kr extra utgift på absolut INGET.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Amen, då är det ju: Fuck regeringen. Jag förstår att du tycker att jag skall utöka min smädelse till att innefatta fler.

Vi kan börja med alla i denna tråden som står bakom det. Jag kan göra en lista på allas alias och skriva i nästa inlägg. Sen kan jag gå ut på gatan och samla in allas namn på de som också tycker att det är en bra idé. Sen blir det Sverigeturné, kamma hela befolkningen och fråga om åsikt. Sen får vi hoppas att ingen ändrar sin åsikt, för då blir det ju lite jobbigt. Man kanske ska fråga alla en gång till efter första undersökningen? Vad tycker du?

Är det okej om vi bara tar människor som bor i Sverige?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

men det där är en sån dålig jämförelse.. jag betalar gärna för allt det där ovan för den dagen det brinner eller jag blir sjuk så finns det förhoppningsvis hjälp för mig.. men jag ser det inte så troligt att jag en dag vaknar upp och känner "nu vill jag titta på vänsterpropaganda".

Är SVT vänsterpropaganda nu också? Jaha? Så KD, SD, och M är alltså vänsterpartister i smyg då eller, eftersom de tycker förslaget är bra?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Lite synd det där med hushållen, tycker det borde finnas något tak där. Jag och min syster har bott hemma hos min mamma och hennes sambo. Alla av oss jobbar så med nya förslaget betalar alltså vårt hushåll 5200:- i månaden.

Permalänk
Avstängd

Jag vill inte betala skatt för fake news!

Skrivet av VadSaDu:

Kan jag som ej har en TV ta bort denna skatt? Eller är denna skatt obligatorisk för _alla_ i Sverige..vad ska SVT göra med överskottet? Åker detta ner till chefernas sexköp och feta bilar? Typ Maffia goes Sweden..

Ja det för att SVT-chefer ska köpa sex av 14-åriga flickor.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/svt-chef-l%C3%A4mnar-f%C3%B6...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kelthar:

Amen, då är det ju: Fuck regeringen. Jag förstår att du tycker att jag skall utöka min smädelse till att innefatta fler.

Vi kan börja med alla i denna tråden som står bakom det. Jag kan göra en lista på allas alias och skriva i nästa inlägg. Sen kan jag gå ut på gatan och samla in allas namn på de som också tycker att det är en bra idé. Sen blir det Sverigeturné, kamma hela befolkningen och fråga om åsikt. Sen får vi hoppas att ingen ändrar sin åsikt, för då blir det ju lite jobbigt. Man kanske ska fråga alla en gång till efter första undersökningen? Vad tycker du?

Är det okej om vi bara tar människor som bor i Sverige?

Fast alltså det här hade inte gått igenom om det bara var regeringen som var för det här förslaget. Det är helt enkelt fler parter än regeringen som är inblandade den här gången. Vilka är då de parter som är över ens och tillsamman röstar för förslaget? Jo alla riksdagspartier.

Man kan välja att enkom skylla på kristdemokraterna i den här frågan om man så önskar. Hade någon gjort det så hade jag påstått att även den vinklingen varit aningen skev.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Blir billigare för mig, men ändå för mycket pengar.

Vi skulle behöva en TOTAL rensning i Riksdagen, ut med hela packet.

Hela Sverige borde rösta BLANKT nästa val, de skulle nog sätta fart på en rekonstruktion i politiken.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är SVT vänsterpropaganda nu också? Jaha? Så KD, SD, och M är alltså vänsterpartister i smyg då eller, eftersom de tycker förslaget är bra?

Jag upplever SVT är enormt selektiva med vad de visar. Saker som går emot en viss världssyn verkar inte ha någon plats alls. Vissa saker får man inte alls kritisera, även om det är samhällsproblem. Det har hänt samma sak i SR.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag upplever SVT är enormt selektiva med vad de visar. Saker som går emot en viss världssyn verkar inte ha någon plats alls. Vissa saker får man inte alls kritisera, även om det är samhällsproblem. Det har hänt samma sak i SR.

Kan du i så fall ge exempel på nyhetsmedia du anser vara neutrala?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananen12:

Ja men miljoner svenskar betalar ju redan in stora summer till sin internet leverantör. Vi betalar dubbelt. Svenska maffian.

Internetleverantören levererar inte media utan din internetanslutning. Tv-avgiften omfattar sändningar via radio tv och men mycket sändningar kan ses via internet. Barnen tittar varje dag på bolibomba och jag tycker det är skönt att slippa kontrollera barnprogrammen för att det inte ska vara propaganda och våld etc. Ingen som uppskattar sändning av Esport och vissa lokala evenemang som visas via SVT?

Permalänk

Här på swec låter det som 90 % av alla i Sverige är emot Public Service. Tror att det finns ett utbrett folkligt stöd FÖR public service, om man ser befolkningen som helhet. Särskilt bland äldre. Mina föräldrar gillar svts utbud och avsaknad av reklam, och dom är inte ett dugg vänster.

PS måste självklart jobba med opartiskheten, ibland svävar de verkligen ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kan du i så fall ge exempel på nyhetsmedia du anser vara neutrala?

Säkert Fox News HAHaHahah

Jag slipper betala helt så jag tycker detta är kalasbra, har svårt nog med pengar som det är! Alla med 130k+ är detta en struntsumma förstår inte att man blir så kissnödiga över det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Tänk om jag inte vill ha statstelevisionens propaganda? Nu blir jag påtvingad att betala för en tjänst jag inte vill ha.

Men skolan vill du gå i, gratis.
Men serru, den vill inte jag betala för, jag har ingen nytta av den.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

De ger aldrig upp

Alltså nu har de suttit i något rum och tagit beslut utan någon som helt marknadsundersökning vad svenska befolkningen vill.
Lägg ner ski...... helt. De får klara sig som alla andra TV Bolag. Men svt vet och de som bestämmer. Om de förlorar de pengarna från oss. Så kommer de gå i konkurs inom ett år.

Sen en sak till. Det skulle vara intressant att sitta på förhandlingarna hos våra internet leverantörer. Tror nog till 95 % att våra internet leverantörer får betala någon summa till svt för att få sända deras utbud. Som vi gör till C More m.m. Så vad då??? får de betalt från två ställen. ja sådan får ju inte vi veta.

Ja jag vet att jag vrider detta nu. Men en då. Jag betalar 279 kr var månad och när man tittar på deras hemsida så säljer ju informationen ut SVT1 SVT2 i mitt paket jag har valt. Man kan ju inte välja bort dem och få billiga pris.

Så jag betalar två gånger för samma kanaler 279 kr min leverantör och sen staten får ju 195 kronor av mig var månad.
Så jag betalar två gånger.
Ja det ligger något i det jag säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Men skolan vill du gå i, gratis.
Men serru, den vill inte jag betala för, jag har ingen nytta av den.

Skillnad på tv-underhållning och grundläggande livskunskaper som utbildning.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Varför inte göra två flugor på smällen? Behåll Radiotjänstens arbetstagare och låt folk avanmäla TV innehav. Då kan dom fortsätta kontrollera dom som avanmält innehav. Även informationen om vilka skattepliktiga lönetagare som står skrivna på samma adress borde vara giltig för avdrag på en TV-skatt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv

Grundidén att lägga det på skatten är inte fel och om de drar ner på annat istället som bistånd till andra länder så att skatten ej blir högre så visst.
Men nu lutar det som att det kommer bli 1300kr dyrare per person, det är ingen lite skattehöjning det. Och det finns som jag ser inga höga krav på att det inte ska vara nöjesprogram utan rena samhällsnyttiga program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

De som "vinner" på detta är ensamstående och singlar.
Så.. grattis till er

Hahaha! Nu kan ni ångra er, alla ni som valde familjelycka!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Säkert Fox News HAHaHahah

Jag slipper betala helt så jag tycker detta är kalasbra, har svårt nog med pengar som det är! Alla med 130k+ är detta en struntsumma förstår inte att man blir så kissnödiga över det..

Mm, eller Avpixlat, Fria tider, Nyheter idag... Ingen som helst vinkling där inte utan de är ju "neutrala"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Mm, eller Avpixlat, Fria tider, Nyheter idag... Ingen som helst vinkling där inte utan de är ju "neutrala"

Vad tycker du om staten skulle lägga på en extra skatt på 1300kr för liknande medier?