Zotac lanserar speldatorer i miniformat med Geforce GTX 1070

Permalänk
Melding Plague

Zotac lanserar speldatorer i miniformat med Geforce GTX 1070

Genom krympta komponenter och mer energieffektiv hårdvara har små och kraftfulla datorer blivit möjliga. Nu lanserar Zotac minimala datorer med högpresterande grafikkort och processor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Första frågan som uppstår är givetvis hur mycket den låter. En välbyggd matx med spelkort ska idag inte låta mer än ett svagt mjukt "hummande" vid idle, alltså nästan ingenting.

Permalänk
Avstängd

Min tanke är med låter illa och bilden på grafikortetkortet är det singelfläkt lösningen med fläkten åt sidan som troligen kommer stå nära användaren och låter illa och det är inget problem att kyla kortet så och den biten kommer gå bra men skulle haft strix/msi gaming kylning så där

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Vad har folk för tvbänkar? Jag kan bara tänka mig en datorlåda som är max typ 10-15cm(?) hög, resten spelar mindre roll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får associationer till EK Water Blocks när de säger "EK-serien" ?

Permalänk
Medlem

Vad finns det idag för bra alternativ i väg av riktigt tysta speldatorer?
Med åldern har mina krav på gpu etc minskat, medan tysthet och bra skärm prioriteras klart högre.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Magnus betyder "den store" på latin