Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Angående grip så är det märkligt att inte kineserna tillverkar något till Switch än.

Jag kör med en sådan här till min 3DS XL och skulle inte klara mig utan den.
https://www.aliexpress.com/item/Game-controller-Case-Plastic-...

Edit*************

Det finns grips till joycons men har inte sett något till själva konsollen i handheld-mode
https://www.aliexpress.com/item/IVYQUEEN-2-Pack-for-Nintend-S...

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av xlr8:

Det finns grips till joycons men har inte sett något till själva konsollen i handheld-mode
https://www.aliexpress.com/item/IVYQUEEN-2-Pack-for-Nintend-S...

Bror min har köpt dessa, de är knappt värda pengarna, den långa väntetiden för att de ska levereras också gör det än mindre värt det.
Bättre att invänta/hitta något mer kvalitativt

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Jag bokade 4-packet med alla champions på CDON, men 849 kr är rätt mycket när jag tänker efter. Jag har insett att jag måste prioritera mina inköp lite under hösten. Tex vill jag konvertera min dator till ITX-storlek, så det är lättare att gömma för ettåringen här hemma.
Så om jag bara skaffar Mipha, som jag verkligen vill ha (jag har en bokning på Webhallen från i somras), så har jag 600 kr över till annat. Men det vore kul att ha Link, Zelda och alla fyra champions. Beslutsångest

Permalänk
Medlem

Någon mer som spelar Mario+rabbids kingdom battle? Är det någon av er som har problem med frysningar? Bilden stannar upp i ca en sekund och sen rullar det vidare.
Först tänkte jag att det är inte så farligt i ett sånt här spel med tanke på konsolens prestanda. Men nu efter att man köpt fler spel och inget annat av dom laggar så börjar det bli lite irriterande. Det är ingen skillnad på om man spelar handhållet eller på tvn.
Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Någon mer som spelar Mario+rabbids kingdom battle? Är det någon av er som har problem med frysningar? Bilden stannar upp i ca en sekund och sen rullar det vidare.
Först tänkte jag att det är inte så farligt i ett sånt här spel med tanke på konsolens prestanda. Men nu efter att man köpt fler spel och inget annat av dom laggar så börjar det bli lite irriterande. Det är ingen skillnad på om man spelar handhållet eller på tvn.
Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte varit med om det du beskriver i Mario+Rabbids. Har väl spelat i ungefär 10+ timmar.
Har inte heller varit med om det i något annat spel heller. Har du spelet som fysisk kopia eller i digital version?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av napahlm:

Någon mer som spelar Mario+rabbids kingdom battle? Är det någon av er som har problem med frysningar? Bilden stannar upp i ca en sekund och sen rullar det vidare.
Först tänkte jag att det är inte så farligt i ett sånt här spel med tanke på konsolens prestanda. Men nu efter att man köpt fler spel och inget annat av dom laggar så börjar det bli lite irriterande. Det är ingen skillnad på om man spelar handhållet eller på tvn.
Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Har även jag 10+ timmar och inte varit med om det du beskriver. Vid 2-3 tillfällen har fps:en droppat under en "killcam" men det är allt.
Jag kör på den digitala versionen på ett snabbt minneskort från Samsung

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

Jag bokade 4-packet med alla champions på CDON, men 849 kr är rätt mycket när jag tänker efter. Jag har insett att jag måste prioritera mina inköp lite under hösten. Tex vill jag konvertera min dator till ITX-storlek, så det är lättare att gömma för ettåringen här hemma.
Så om jag bara skaffar Mipha, som jag verkligen vill ha (jag har en bokning på Webhallen från i somras), så har jag 600 kr över till annat. Men det vore kul att ha Link, Zelda och alla fyra champions. Beslutsångest

Lite billigare från Ginza, så kan vara värt att fundera på. Risken finns ju att de inte går att få tag i på ett bra tag om man skippar nu men är ju som du är inne på en prioriteringsfråga. Faktiskt Mipha jag helst vill ha med men känner att jag vill ha rubbet. Hejdat mig något med BotW-Amiibos. Vill ha de flesta av dom och de är ju köpbara nu med lagersaldon men priserna behöver ner mer.

En nackdel med ett ITX-system är väl att den kan bli lättare att plocka upp och/eller tippa. Men förmodar att tanken är att ställa in den i en möbel och ha den inlåst där eller något liknande, och då blir det ju lättare med ett mindre format.
Jag kör själv en Ncase M1 som jag trivs överlag väldigt bra med och tycker helt klart system med ITX-formfaktorn är värda att ta en titt på.

Skrivet av napahlm:

Någon mer som spelar Mario+rabbids kingdom battle? Är det någon av er som har problem med frysningar? Bilden stannar upp i ca en sekund och sen rullar det vidare.
Först tänkte jag att det är inte så farligt i ett sånt här spel med tanke på konsolens prestanda. Men nu efter att man köpt fler spel och inget annat av dom laggar så börjar det bli lite irriterande. Det är ingen skillnad på om man spelar handhållet eller på tvn.
Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har heller inte märkt av detta problem. Men ska hålla koll på det. Började problemet märkas alldeles från början av spelet eller en bit in? Kan mycket väl vara en bugg eller liknande, jag har själv ännu inte sett en enda patch och skulle förvåna mig om Ubisoft släppt ett spel som inte behöver patchas.

Jag har retail-utgåvan av spelet för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Någon mer som spelar Mario+rabbids kingdom battle? Är det någon av er som har problem med frysningar? Bilden stannar upp i ca en sekund och sen rullar det vidare.
Först tänkte jag att det är inte så farligt i ett sånt här spel med tanke på konsolens prestanda. Men nu efter att man köpt fler spel och inget annat av dom laggar så börjar det bli lite irriterande. Det är ingen skillnad på om man spelar handhållet eller på tvn.
Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har spelat runt 20 timmar och aldrig varit med om det men det ska tilläggas att jag endast spelat med konsolen i bärbart läge aldrig kopplad till tvn.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Jag har inte varit med om det du beskriver i Mario+Rabbids. Har väl spelat i ungefär 10+ timmar.
Har inte heller varit med om det i något annat spel heller. Har du spelet som fysisk kopia eller i digital version?

Skrivet av NordhNet:

Har även jag 10+ timmar och inte varit med om det du beskriver. Vid 2-3 tillfällen har fps:en droppat under en "killcam" men det är allt.
Jag kör på den digitala versionen på ett snabbt minneskort från Samsung

Skrivet av anon5930:

....
Jag har heller inte märkt av detta problem. Men ska hålla koll på det. Började problemet märkas alldeles från början av spelet eller en bit in? Kan mycket väl vara en bugg eller liknande, jag har själv ännu inte sett en enda patch och skulle förvåna mig om Ubisoft släppt ett spel som inte behöver patchas.

Jag har retail-utgåvan av spelet för övrigt.

Skrivet av Cyberhof:

Jag har spelat runt 20 timmar och aldrig varit med om det men det ska tilläggas att jag endast spelat med konsolen i bärbart läge aldrig kopplad till tvn.

Har som sagt spelat både handhållet och via tvn och det är ingen skillnad på hur ofta det händer. Men det sker "hela tiden" även när man springer i världen, under battles och under killcams. Har gjort så sen dag 1 och jag har väl spelat i 15-20 timmar. Det kom, om jag minns rätt en patch ganska omgående som man installerade.
Det är en fysisk kopia som följde med i bundlen när jag köpte konsolen. Har inget minneskort i, ännu. Om ingen annan har märkt av detta. Kan det vara själva kassetten som är kass? I värsta fall, kan det vara switchen? Hur varma blir era konsoler när ni spelar?

Övriga spel som jag har är Mario kart och Rayman Legends och av dom tre så bör väl Kingdom battle vara det mest tungdrivna?

Kan be min kollega prova spelet i hans konsol, se om det beter sig likadant.

Permalänk
Medlem

Aldrig hänt här heller, bara spelat i dockat läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har som sagt spelat både handhållet och via tvn och det är ingen skillnad på hur ofta det händer. Men det sker "hela tiden" även när man springer i världen, under battles och under killcams. Har gjort så sen dag 1 och jag har väl spelat i 15-20 timmar. Det kom, om jag minns rätt en patch ganska omgående som man installerade.
Det är en fysisk kopia som följde med i bundlen när jag köpte konsolen. Har inget minneskort i, ännu. Om ingen annan har märkt av detta. Kan det vara själva kassetten som är kass? I värsta fall, kan det vara switchen? Hur varma blir era konsoler när ni spelar?

Övriga spel som jag har är Mario kart och Rayman Legends och av dom tre så bör väl Kingdom battle vara det mest tungdrivna?

Kan be min kollega prova spelet i hans konsol, se om det beter sig likadant.

Har 100% i spelet under dryga 45h (enligt switchen) och det Kraschade 1 gång under den tiden, FPSdrops hände titt som tätt men inga sekundfrysningar. Digital kopia på inbyggda minneskortet. Låter skumt oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har som sagt spelat både handhållet och via tvn och det är ingen skillnad på hur ofta det händer. Men det sker "hela tiden" även när man springer i världen, under battles och under killcams. Har gjort så sen dag 1 och jag har väl spelat i 15-20 timmar. Det kom, om jag minns rätt en patch ganska omgående som man installerade.
Det är en fysisk kopia som följde med i bundlen när jag köpte konsolen. Har inget minneskort i, ännu. Om ingen annan har märkt av detta. Kan det vara själva kassetten som är kass? I värsta fall, kan det vara switchen? Hur varma blir era konsoler när ni spelar?

Övriga spel som jag har är Mario kart och Rayman Legends och av dom tre så bör väl Kingdom battle vara det mest tungdrivna?

Kan be min kollega prova spelet i hans konsol, se om det beter sig likadant.

Jag köpte nog samma bundle som dej (på webhallen) så jag använder också ett fysiskt spel jag har dock ett 128gb minneskort ikopplat också för framtida digitala köp.
Men jag föreslår att du hör av dej till butiken du köpte bundlen och förklarar ditt problem och att det endast händer i det här spelet med lite tur kanske dom känner igen problemet.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

@Cyberhof: Jag köpte mitt på Media Markt. Om man byter ut kassetten, går mina savegames att spela på det nya spelet då?

Ska ta med mitt spel till jobbet imorgon och be min kollega ta med sin så får han testa om det är samma på hans konsol. Då bör man kunna lokalisera om det är kassett eller konsol som felar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

@Cyberhof: Jag köpte mitt på Media Markt. Om man byter ut kassetten, går mina savegames att spela på det nya spelet då?

Ska ta med mitt spel till jobbet imorgon och be min kollega ta med sin så får han testa om det är samma på hans konsol. Då bör man kunna lokalisera om det är kassett eller konsol som felar.

Ja dina savegames ligger på konsollens minne så det ska inte vara några problem, jag hoppas och tror att det är ditt spel som spökar men man vet ju aldrig.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Finns att förhandsboka på Play-Asia nu i fysisk version med engelsk text + 8 andra språk.
53.87 USD med frakt.

Grymt, tack för tipset!

För oss som kör all in fysiskt så rekommenderar jag att kolla in
/r/NSCollectors
Finns många fysiska kopior av spel som inte kommer ut i butikerna i Sverige!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Har funderat på en sak, jag har en Switch med neon Blå/Röd Joy-cons. Om en av dessa går sönder och jag ska köpa en ny Joycon, så säljs dessa endast i motsatta färger alltså Röd/Blå istället för Blå/Röd... Stämmer detta eller finns det att köpa rätt färg för rätt sida? Förstår ni min fråga eller har jag rört till det?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Damponmyboard: ja det stämmer de har gjort så man får motsatt sida.
Vill du ha båda i rött får du köpa de helröda joy-con:sen:

Dyrt ska det vara för att få rätt färg.

Permalänk

Så satans drygt! jaja, man får väl bara hoppas att det inte sker en olycka!

Permalänk
Medlem

Fråga: Är det någon här som har erfarenhet av produkter ifrån företaget Nyko?

Vart väldigt nyfiken på följande produkter.

Switch

Playstation 4

Xbox ONE

Tänker mig iaf att det skulle se bättre ut än många andra laddningsstationer för konsol handkontrollers på marknaden. Är väl bara Sony som har en för sin DS4 som är bra i min mening.

Just det att man kan länka ihop 4 st och slippa dra extra sladdar till adaptrar, är nått som faller mig smaken iaf. Känns som det blir mera rent och fritt ifrån kabel trassel.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@AKA_Rappen: finns för 795:- på Ginza fraktfritt

... Och ett inlägg från mig är direkt efter, hur har jag missat detta? Jag höll koll på varenda hemsida för 4 pack utgåvan och jag var före i god tid att boka på CDON, men om jag hade vetat att Ginza skulle sälja för 799:- hade jag hellre köpt hos dem. Då snittar det 199:- för varje figur vilket känns rimligt för en amiibo.

Vad tycker ni?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: har på både CDON och Ginza skippade webbis då de har skippat flera som har bokat amiibo:s.
jag använde en 50:- kupong på CDON så det är bara 5:- dyrare på CDON för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

... Och ett inlägg från mig är direkt efter, hur har jag missat detta? Jag höll koll på varenda hemsida för 4 pack utgåvan och jag var före i god tid att boka på CDON, men om jag hade vetat att Ginza skulle sälja för 799:- hade jag hellre köpt hos dem. Då snittar det 199:- för varje figur vilket känns rimligt för en amiibo.

Vad tycker ni?

Priset är väl rimligare om man jämför med ett cirka pris på 169kr när dom första amiibo kom. Men Jag tror det kommer vara färre och färre butiker som säljer dem för under 200kr. Känns som det hela tiden plockar på med nya skatter eller avgifter och sen att vi har ett högre snitt pris än vad andra länder verkar ha överlag. Undrar hur stor Bergsalas marginal är på varje amiibo som säljs i Sverige?

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: har på både CDON och Ginza skippade webbis då de har skippat flera som har bokat amiibo:s.
jag använde en 50:- kupong på CDON så det är bara 5:- dyrare på CDON för mig.

Bara 5 kronor? Borde det inte jämnat ut sig efter 50 kronor rabatten? Eller betalade du frakt också?

Skrivet av AKA_Rappen:

Priset är väl rimligare om man jämför med ett cirka pris på 169kr när dom första amiibo kom. Men Jag tror det kommer vara färre och färre butiker som säljer dem för under 200kr. Känns som det hela tiden plockar på med nya skatter eller avgifter och sen att vi har ett högre snitt pris än vad andra länder verkar ha överlag. Undrar hur stor Bergsalas marginal är på varje amiibo som säljs i Sverige?

Jag tycker allt under 200 är rimligt för en amiibo i dagens läge, de nya figurerna har betydligt mer detaljer och i allmänt är av bättre kvalité än Super Smash serien enligt mig. Därför tycker jag att 179 till 199 kronor är ganska bra pris, men inte mer än så.

Vad gäller Sverige tror jag att de sätter stora prismarginaler, tror knappast att de köper in mycket dyrare än alla andra. Webhallen sålde sina exemplar av Cloud, Corrin, Bayonetta för 159:- styck medan resten av Sverige sålde för 199 och dyrare. Men sen när butikerna ser att andra säljer för dyrare tänker de att de också kan tjäna på det eftersom folk kommer köpa ändå, särskilt när det gäller begränsat upplaga. Det är i alla fall min teori.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: CDON 799:- fri frakt Ginza (fri frakt med) 795:- så 4 kr var det inte 5.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: CDON 799:- fri frakt Ginza (fri frakt med) 795:- så 4 kr var det inte 5.

Got it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Fråga: Är det någon här som har erfarenhet av produkter ifrån företaget Nyko?

Vart väldigt nyfiken på följande produkter.

Switch

Playstation 4

Xbox ONE

Tänker mig iaf att det skulle se bättre ut än många andra laddningsstationer för konsol handkontrollers på marknaden. Är väl bara Sony som har en för sin DS4 som är bra i min mening.

Just det att man kan länka ihop 4 st och slippa dra extra sladdar till adaptrar, är nått som faller mig smaken iaf. Känns som det blir mera rent och fritt ifrån kabel trassel.

Tack för länken till nyko. Dom har en produkt på g som löser ett av mina problem med switchen och det är den stående dockan. Deras intercooler gör att man kan lägga dockan på rygg och på så sätt få plats med den i en vanlig tv-möbel. Sen får man aktiv kylning av dockan på köpet.

Har dock inget svar på din fråga. Men av bilderna att dömma så ser ladd-dockan till pro-controllern ganska välgjort ut. Jag hade nog provat, om inte frakten är för dyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Mer info om Golf-spelet som hittats i Switch har dykt upp senaste dagarna och just detta är nog kanske intressantast: http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-20-could-the-switch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tack för länken till nyko. Dom har en produkt på g som löser ett av mina problem med switchen och det är den stående dockan. Deras intercooler gör att man kan lägga dockan på rygg och på så sätt få plats med den i en vanlig tv-möbel. Sen får man aktiv kylning av dockan på köpet.

Har dock inget svar på din fråga. Men av bilderna att dömma så ser ladd-dockan till pro-controllern ganska välgjort ut. Jag hade nog provat, om inte frakten är för dyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker deras produkter överlag ser välgjorda ut, iaf dom jag har kollat på. Men tack vare att man inte kan beställa dockan för Pro controllern direkt ifrån Amazon.com och att den inte finns i Europa att beställa. Har inte hittat nån återförsäljare iaf, inte ens Amazon själva. Kollade på sidan Boxeez.se som hanterar importer av sånt som inte skickas utanför USA av Amazon själva. Påslagen var väl inte så farliga med tanke på att dom ska tjäna på hela idén av att importera varorna.

Personligen vill jag ha 4 st totalt för PS4, 2 st för Xbox ONE och en för Pro controllern, kanske overkill men jag är bekväm av mig och tycker det är skönt att bara låta handkontrollen ligga i sin plats tills den ska användas.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Är jäkligt sugen på resident evil revelation när det kommer, någon här som spelat det och vill dela med sig om hur det var?

Är det 1:an? 2:an av Revelations är fantastiskt bra! Första spelade jag bara kort på min PSP(?) och var.. inte särskilt nöjd.
Fördelen med Revelations 2 var att det var couch coop. På PS4:an kan man även "Speldela", så att jag och min goda vän kunde sitta hemma hos var och en och "simulera" att han satt som Player 2 i min soffa. Helt genialiskt. Spelade det faktiskt senast i helgen med honom.

Permalänk

@Swe.Stars: Man behöver inte spela 1an för att spela 2an?