Tangentbord har slutat funkat vissa knappar - spillt!

Permalänk
Medlem

Tangentbord har slutat funkat vissa knappar - spillt!

Hej!
Jag har ett tangentbord jag gillar, jag tror jag spillde på det. Iaf, det är 8 knappar som ej funkar. QWER och UIOP. Väldigt irriterande!
Har plockat upp dom och gjort rent och tycker det ser fine ut. Tänkte fråga om någon har lyckats fixa ett tangentbord med liknande problem? Samtidigt vill jag väl inte lägga mer än 2 timmar på det isf. Har ett tangentbord nu som backup men gillar det ej!

Så som jag jobbar med drycker borde jag nog förbjuda mig själv att dricka nära datorer....

Tacksam för svar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skölj med sprit, så ren du kan komma åt. Isopropanol eller värsta fall t-röd. Låt torka jättelänge.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för länken! Den verkar ju ha massa olika stories och långa trådar om döda tangentbord. Mitt tangentbord är inte dött, det är bara 8 specifika knappar som är döda atm och undrar om något har haft liknande situation och fått liv ?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@shabik:
Vad som sägs om helt döda tangentbord är sant även för delvis döda tangentbord (men du kan eventuellt fokusera åtgärderna mot de påverkade delarna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@shabik:
Vad som sägs om helt döda tangentbord är sant även för delvis döda tangentbord (men du kan eventuellt fokusera åtgärderna mot de påverkade delarna).

Tveksamt, jag tycker det är en stor skillnad. Typ som att säga att om en dator är helt död är samma sak som att hårddisken är död.

Visa signatur