Google Pixel 2 hittar ut på bild och får pris – kostar från 6 500 kronor

Permalänk
Melding Plague

Google Pixel 2 hittar ut på bild och får pris – kostar från 6 500 kronor

Två veckor innan Pixel 2 och Pixel 2 XL planerats att avtäckas officiellt hittar de två telefonerna ut på bild. Även prisuppgifter publiceras, där den dyraste Pixel 2 XL hamnar runt 9 500 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Bring back Nexus!

Permalänk
Medlem

Kommer dom till Sverige är jag definitivt intresserad av XL, trots prispåslaget. Lockas av tanken på snabba uppdateringar, trust me...efter att ha spenderat 2 år med LG och kanske max 2-3 uppdateringar totalt...då vill mnan bara bort.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

vilka löjliga priser

verkar som de stora mobilproducenterna totalt tappat fattningen.

10 lax för något som är konsumptionsvara. till råga på allt är inget av OSen särskilt privata, mer som att ha en lånetelefon allesamman.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kommer dom till Sverige är jag definitivt intresserad av XL, trots prispåslaget. Lockas av tanken på snabba uppdateringar, trust me...efter att ha spenderat 2 år med LG och kanske max 2-3 uppdateringar totalt...då vill mnan bara bort.

Jo, jag är riktigt nöjd med min Nexus 6P - kunde ha fått haft 4 GB ram för att vara perfekt och framtidssäkrad. Vi som har den fick Android 8 i helgen

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

"Pixel 2 och Pixel 2 XL uppges också sakna hörlursuttag och istället bestyckas med en enstaka USB Type-C. Anledningen till dessa uppges vara för att Google vill få plats med stereohögtalare."

Känns som en lite dålig förklaring då Nexus 6P har både stereohögtalare, USB C och 3,5 mm hörlursutag.... blir nog billigare men det kan man ju inte säga när man vill husera i premiumsegmentet!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Avsaknaden av hörlursuttag gjorde inte denna lur speciellt attraktiv.

Jag får scouta vidare för en värdig ersättare till min Nexus 6.

Permalänk
Medlem

Inget hörlursuttag....till förmån för "stereohögtalare"...seriöst, är det _någon_ som efterfrågat detta?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

vilka löjliga priser

verkar som de stora mobilproducenterna totalt tappat fattningen.

10 lax för något som är konsumptionsvara. till råga på allt är inget av OSen särskilt privata, mer som att ha en lånetelefon allesamman.

Skickades från m.sweclockers.com

Telefontillverkarna har väl märkt att de kan ta vilka priser som helst när majoriteten ändå tar telefonen på avbetalning tillsammans med dyra abonnemang. Back in the days fick man höra hur man skulle passa sig för ”1kr erbjudandet”, vilket innebar abonnemang och bindningstid, och idag tar folk abonnemang och höga månadskostnader för givet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vill ha både stereohögtalare och hörlursuttag. Fattar inte att det ska vara så svårt att fixa

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat designen på Pixel telefonen. Ser ut som något för barn.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Jo, jag är riktigt nöjd med min Nexus 6P - kunde ha fått haft 4 GB ram för att vara perfekt och framtidssäkrad. Vi som har den fick Android 8 i helgen

Precis, blir det inte denna så blir det Nokia 8 som verkar ha oreo på gång denna månaden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

vilka löjliga priser

verkar som de stora mobilproducenterna totalt tappat fattningen.

10 lax för något som är konsumptionsvara. till råga på allt är inget av OSen särskilt privata, mer som att ha en lånetelefon allesamman.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte annat än att hålla med. Men för de som är intresserade eller de som bara vill ha det "värsta" så är det säkert värt det. Och priserna lär ju inte sjunka så länge folk faktiskt handlar 10K-telefoner. Men det är klart, 500kr i månaden i två år är väl inte lika mycket.

Själv är jag inte så intresserad av telefoner, vill mest ha en sjysst telefon med ok kamera. Så när priserna började skena för några år sedan så satte jag en personlig gräns runt 4000 för en telefon. Tidigare fick jag precis in OnePlus inom den nivån, men ska jag ha en ny sån nu kan jag behöva tänja på gränsen.

Permalänk
Medlem

Alltså hjälp mig förstå grejen med stereohögtalare på en telefon? Varför envisas man med detta fortfarande....

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kommer dom till Sverige är jag definitivt intresserad av XL, trots prispåslaget. Lockas av tanken på snabba uppdateringar, trust me...efter att ha spenderat 2 år med LG och kanske max 2-3 uppdateringar totalt...då vill mnan bara bort.

Risken att de släpper den i Sverige är nog rätt liten. Det enda Google släppt här är Chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Alltså hjälp mig förstå grejen med stereohögtalare på en telefon? Varför envisas man med detta fortfarande....

Tycker det är riktigt trevligt på min 6P. Dugligt tryck i ljudet när man lagar mat och liknande.
Sen att en bra BT högtalare skulle vara mycket bättre är en annan sak.

Skrivet av Buio:

Risken att de släpper den i Sverige är nog rätt liten. Det enda Google släppt här är Chromecast.

Google har väl släppt allt förutom första Pixel i Sverige? Jag köpte då min 6P från google store och nexusarna innan gick att köpa från vanliga butiker om jag minns rätt.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Patrasket:

Alltså hjälp mig förstå grejen med stereohögtalare på en telefon? Varför envisas man med detta fortfarande....

Så du ska kunna poppa på bästa sätt i kollektivtrafiken, till dina medresenärers glädje. Såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Alltså hjälp mig förstå grejen med stereohögtalare på en telefon? Varför envisas man med detta fortfarande....

Är ändå förvånansvärt många som "discodunkar" och använder sig av högtalar-funktionen vid samtal i kollektivtrafiken.

"Varför störa andra i mono när du kan störa i stereo (tm)!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Tycker det är riktigt trevligt på min 6P. Dugligt tryck i ljudet när man lagar mat och liknande.
Sen att en bra BT högtalare skulle vara mycket bättre är en annan sak.

I min erfarenhet har det faktiskt inte spelat någon större roll rent ljudmässigt. Sen tycker jag inte det är värt att offra varken 3,5 jack eller större skärmyta för stereohögtalare.

Skrivet av emilakered:

Så du ska kunna poppa på bästa sätt i kollektivtrafiken, till dina medresenärers glädje. Såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart! Blev så tydligt nu

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Risken att de släpper den i Sverige är nog rätt liten. Det enda Google släppt här är Chromecast.

Mmm, är väl det som är den överhängande risken. Återstår att se huruvida det blir värt att importera eller ej.
Säger så här, imponerar den på alla punkter och om priset utomlands inte blir för magstarkt (från Tyskland eller Storbritannien då) så blir det nog min första import av en mobil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"Pixel 2 och Pixel 2 XL uppges också sakna hörlursuttag och istället bestyckas med en enstaka USB Type-C."
Minns när de visade upp Pixel förra året och hånade Apple för att ta bort hörlursuttaget på sina nya iPhones. Nu får vi se Google göra samma sak?

"Anledningen till dessa uppges vara för att Google vill få plats med stereohögtalare."
Goda nyheter, använder dessa flitigt på min Nexus 6P hemma! Får se om det blir en uppgradering, men till det nuvarande priset är det svårt att motivera en uppgradering.

Skrivet av Gainsgoblin:

Tycker det är riktigt trevligt på min 6P. Dugligt tryck i ljudet när man lagar mat och liknande.
Sen att en bra BT högtalare skulle vara mycket bättre är en annan sak.

Google har väl släppt allt förutom första Pixel i Sverige? Jag köpte då min 6P från google store och nexusarna innan gick att köpa från vanliga butiker om jag minns rätt.

+1! Perfekt när man vill kolla på något klipp på YouTube/avsnitt på Netflix!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kära google, med dessa specs och dessa priser kan jag bara veva upp långfingret på vänster hand. Om pixel 2 XL är tillverkad av LG kan jag bara skaka på huvudet och avråda från köp om man ser till kvalitetsutvecklingen på senare tid. Det är tur att det finns en uppsjö av konkurrenter, speciellt från Kina.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Att hörlursuttaget faller bort till förmån för bättre högtalare ser jag bara som positivt, ur min egen synpunkt då jag sköter min musik via en Zune HD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ful design och högt pris verkar vara centralt för Google Pixel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Google har väl släppt allt förutom första Pixel i Sverige? Jag köpte då min 6P från google store och nexusarna innan gick att köpa från vanliga butiker om jag minns rätt.

Det stämmer angående äldre mobiler, jag formulerade mig fel. Men utöver Pixel har Google faktiskt gjort en del annan hårdvara. Sen finns det också en del mjukvara de inte släppt här. Den största bidragande faktorn är gissningsvis språket. Google vill inte lansera sina produkter som jobbar med röst/språkigenkänning i mindre länder med eget språk.

Permalänk
Medlem

Inget hörlursjack = inget köp.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

@Patrasket: Hur många lurar har du haft med stereohögtalare då? Tycker det är en enorm skillnad och min gamla 6P ger en S8 rejält på nosen.

Permalänk
Medlem

Mobiltelefonpriserna har verkligen blivit orimliga.

Vila i frid Nexus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer sannolikt aldrig komma ut här i Sverige så för all del kan den lika gärna kosta 15 lax för mig. Håller mig till en iPhone 8 för knappa 7K tack vara rabatter.

Permalänk
Medlem

1080p skärm på 5" för 6500 spänn? Tack och hej Google, ni försöker spela i fel segment. RIP nexus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"