Klubben för ägare av Vega

Permalänk
Medlem

Mitt vega56 ligger i garderoben i väntan på en fungerande drivrutin. Har ett äldre moderkort vilket verkar vara problematiskt med win10x64,en del andra verkar också ha liknande problem, speciellt med gigabyte moderkort. Installationen av drivrutinen stannar upp halvvägs och bjuder på en BSOD...

https://community.amd.com/thread/219437

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Det var tråkigt att höra, men klart du ska vara helt nöjd med ett köp, speciellt för 5k. Gamers Nexus släppte ett test idag där det visar sig att ett överklockat Vega 56 var exakt lika snabbt som ett stock Vega 64 så för 5k kanske du istället borde sikta på ett 3e parts 56?

Vet inte det jag. Alla andra butiker har ju mycket högre pris och komplett höjer ju från dag till dag verkar det som. Och det är ju på FE så vad partnerkorten landar på vågar man ju knappt gissa på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Komplett gör nog som AMD säger misstänker jag, dem har ju blivit AMD:s preferred retailer här i skogarna. Vad korten kommer kosta vet nog ingen men vi kan iallafall vara säkra på att ett Vega 56 inte är ett dåligt köp

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag har använt mitt Vega56 i några dagar nu och jag är nöjd. Ja, jag hör fläkten när jag spelar, men den låter inte mycket mer än min dator i övrigt och det är hittills endast när jag kör Rainbow Six: Siege. Sitter visserligen med lurar på, men de är av öppen typ så ljud kommer igenom.

Jag har också justerat frekvenserna på minne och GPU och ska testa 3DMark när jag kommer hem från jobbet för att se om det är stabilt.

Med nyare drivers borde prestandan bara gå uppåt härifrån också.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Har ett Vega56 som jag undervoltar i WattMan. Sätter maxspänningen till 0.85V, kör 3DMark stresstest och allt funkar som det skall, max spänning 0.90V termiskt stabil.
Men när jag sedan efter ett tag kör en andra stresstest, ökar spänningen till drygt en Volt, effekten ökar och klockfrekvenserna och prestanda dyker - stresstestet visar heller naturligtvis inte stabilitet. Har sett problemet mer än en gång.

Så - vad pågår? Hur tvingar jag grafikkortet att INTE öka spänningen bortom min max-gräns? (Är det en bugg eller finns det någon förklaring till beteendet?)

Permalänk
Medlem

@EntropyQ3: Hittade detta.

Skrivet av Pholostan:

Memory Voltage in WattMan verkar inte ha något med spänningen för HBM att göra. Utan är precis som tidigare nämns ett sorts lägsta Core Voltage. För låg Core Voltage verkar påverkar Minnet negativt, instabilitet etc. Siffran du sätter som Memory Voltage är alltså den lägsta Core Voltage du kan ha. Lämnar du den på default 1050mV så kommer alltså Core Voltage inte gå lägre än så. Jag kan sätta 800mV som Memory Voltage, men det verkar inte ha någon betydelse för Core Voltage verkar inte vilja gå lägre än ca 950mV. Bara när det är satt till Auto har jag observerat lägre spänning, och då vid rätt låg klockfrekvens.

Buildzoid har också rätt i att om man sätter samma klockfrekvens för läge 6 och 7 så "fastnar" man på läge 5 istället. Det blir helkonstigt, så de måste vara olika.

Det är ganska frustrerande och buggigt dethär, om nu Memory Voltage ska vara lägsta Core Voltage så kan de väl skriva det? Suck.

Permalänk
Medlem

@thomson: Tack! Testar omgående.

Permalänk
Medlem

Kan ge en liten uppgradering angående Eiswolf kylaren från Alphacool. Pratade med deras kundsupport och de verka behöva se över kylaren pga det rapporterade "problemet" med höjden på HBM minnen.
De förvänta sig att kunna skicka de färdiga kylaren i mitten av nästa månaden.
lite surt men jag kan var kvar på referenskylaren länge men andra av er få kanske se över sina beställningar i fall ni har gjord det.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

Kan ge en liten uppgradering angående Eiswolf kylaren från Alphacool. Pratade med deras kundsupport och de verka behöva se över kylaren pga det rapporterade "problemet" med höjden på HBM minnen.
De förvänta sig att kunna skicka de färdiga kylaren i mitten av nästa månaden.
lite surt men jag kan var kvar på referenskylaren länge men andra av er få kanske se över sina beställningar i fall ni har gjord det.

Har avvaktat med köp ett tag just för att höra hur den funkat. Får se om det hinner komma några eftermarknadskylda modeller innan de fixat det. Tackar för uppdateringen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Är man ute efter ett silverkort, får man vänta, beställde mitt den 15:e Augusti, då var förväntad leverans den 28:e.
Sedan sköts det bak till 2:a Oktober, för att senare flyttas fram till den 15:e September.
Men fortfarande inte i lager i dag den 15:e.

Nu säger säkert många, "avboka och köp ett svart för 1000 kronor mindre, de finns i lager", men grejen är den att jag redan har bespetsat mig på ett silverkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Uppdatering - genom att sänka "minnesspänningen" till 0,85V, och sätta powerstate 6 till 0,85V och 7 till 0,9V håller sig spänningen under 0,9V enligt GPUz, och effekten vid 130W under Time Spy stress test. Helt termiskt stabilt med max fläkt 2000rpm. GPU klockan blir 1420MHz och Time Spy graphics score ungefär 6500 (950MHz HBM).

Eftersom de flesta spel inte pressar GPUn till 100% kontinuerligt, verkar det här vara en vettig set up. Kommer att köra här någon vecka och se hur det funkar i praktiken.

MEN skiten kraschar i spel.
Fan vet vad som pågår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Uppdatering - genom att sänka "minnesspänningen" till 0,85V, och sätta powerstate 6 till 0,85V och 7 till 0,9V håller sig spänningen under 0,9V enligt GPUz, och effekten vid 130W under Time Spy stress test. Helt termiskt stabilt med max fläkt 2000rpm. GPU klockan blir 1420MHz och Time Spy graphics score ungefär 6500 (950MHz HBM).

Eftersom de flesta spel inte pressar GPUn till 100% kontinuerligt, verkar det här vara en vettig set up. Kommer att köra här någon vecka och se hur det funkar i praktiken.

MEN skiten kraschar i spel.
Fan vet vad som pågår.

Har du även justerat den önskade frekvensen för P7 eller sköter kortet det själv baserat på strömbudget? Annars kanske det kraschar när det försöker tvinga kortet högre tänkte jag.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pholostan:

.............. Buildzoid har också rätt i att om man sätter samma klockfrekvens för läge 6 och 7 så "fastnar" man på läge 5 istället. Det blir helkonstigt, så de måste vara olika......

What?!
Det här förklarar en hel del! Trots det har jag ändå fått till det hyffsat tror jag.

Core: ~1600 MHz @ 1000 mV
Memory: 960 MHz

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Har verkligen problem när jag kör pubg tar knappt en minut så är den uppe i 85 grader och throttlar grovt.

Vad lyckas ni köra på ert HBM? Hörde att 1050- 1100 är möjligt på vissa. När jag skruvar upp mitt till 1050 så blinkar det grönt i spel. Lyckas inte köra stabilt över 950.

Funderar på att lämna tillbaka. Kommer inte vattenkyla kortet.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: 960Mhz är det högsta jag kommit utan crash. Men då bara genom att dra upp slidern. Jag vet inte om man kan finjustera i några andra parametrar för att få upp minnet högre.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Vad är det som går upp till 85c, kärnan, HBM, eller båda?

Kan du lägga upp en bild på dina inställningar i Wattman?

Vilken version av drivrutinerna kör du?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Uppdatering - genom att sänka "minnesspänningen" till 0,85V, och sätta powerstate 6 till 0,85V och 7 till 0,9V håller sig spänningen under 0,9V enligt GPUz, och effekten vid 130W under Time Spy stress test. Helt termiskt stabilt med max fläkt 2000rpm. GPU klockan blir 1420MHz och Time Spy graphics score ungefär 6500 (950MHz HBM).

Eftersom de flesta spel inte pressar GPUn till 100% kontinuerligt, verkar det här vara en vettig set up. Kommer att köra här någon vecka och se hur det funkar i praktiken.

MEN skiten kraschar i spel.
Fan vet vad som pågår.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är i princip detsamma som jag kom fram till på mitt V64 (950mV HBM/ore, ~1420MHz, 1995RPM i snitt <130W i Valley och i Firestrike), förutom att jag bara kunde göra den inställningen 1 enda gång. Efter att det krashade kunde jag inte få det att lira ens i Valley igen med lägre än 1050mV och sedan dess har jag inte försökt mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Dekkan: Vad är det som går upp till 85c, kärnan, HBM, eller båda?

Kan du lägga upp en bild på dina inställningar i Wattman?

Vilken version av drivrutinerna kör du?

Mvh

Senaste versionen, det kan jag försöka göra när jag kommer hem. Men har använt mig av balanced + power save också. Har egentligen bara läst av tempen i wattman. Så antar att det är kärnan. Men kortet kan knappt prestera och minnet hoppar direkt ner på 500mhz.. Så det suger lite.

Detta gäller framförallt PUBG då. I BF1 har jag lyckats lira utan några problem förutom det lilla jag nämnde förut. Att det laggade till i någon sekund. Vilket verkar vara ett problem för många som lirar BF1 efter senaste patchen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Finns det något FPS tak i PUBG? Kan du aktivera det i Wattman?

Låter nästan som att något är fel på ditt kort, det är inte normalt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Senaste versionen, det kan jag försöka göra när jag kommer hem. Men har använt mig av balanced + power save också. Har egentligen bara läst av tempen i wattman. Så antar att det är kärnan. Men kortet kan knappt prestera och minnet hoppar direkt ner på 500mhz.. Så det suger lite.

Detta gäller framförallt PUBG då. I BF1 har jag lyckats lira utan några problem förutom det lilla jag nämnde förut. Att det laggade till i någon sekund. Vilket verkar vara ett problem för många som lirar BF1 efter senaste patchen.

Testa att byta upplösning i Windows lite fram och tillbaka, det hjälpte mig konstigt nog.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Har du prövat att ominstallera Windows 10? Har du stängt av HPET?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Dekkan: Har du prövat att ominstallera Windows 10? Har du stängt av HPET?

Mvh

Hej
Har prövat det du föreslog tidigare. Allt i din lista förutom ominstallation av Windows. Vet inte hur problemet ska lösas med det. Kortet varvar ju upp redan i menyn på pubg. Kortet kör 1600 mhz och 1000mhz hbm. 5min senare kortet på 85grader den klockar ner sig till 1000-1400 och hbm hoppar från 1000 till 500-800. När detta sker i spelet är det självklart att man upplever lagg. Kör 1080 120hz och low på inställningar. Hur ser det ut för andra med vega 64 och pubg?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Hjälpsam

@Dekkan: Verkar som att din kylare inte har monterats rätt, visst går korten varmt men att throttla så hårt låter inte normalt.
Hoppas att AMD inte gjort en Intel, att de inte slarvat med kapslingen på ett antal GPU:r.

http://www.tomshardware.com/news/amd-vega-package-problem,352...

Mitt kort kommer till Komplett på Fredag (22/9) förresten, leverans blir då troligtvis i början av nästa vecka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Hej
Har prövat det du föreslog tidigare. Allt i din lista förutom ominstallation av Windows. Vet inte hur problemet ska lösas med det. Kortet varvar ju upp redan i menyn på pubg. Kortet kör 1600 mhz och 1000mhz hbm. 5min senare kortet på 85grader den klockar ner sig till 1000-1400 och hbm hoppar från 1000 till 500-800. När detta sker i spelet är det självklart att man upplever lagg. Kör 1080 120hz och low på inställningar. Hur ser det ut för andra med vega 64 och pubg?

Jag har nog liknande problem men har inte hunnit testa för jag fick mitt vega 64 igår.
I menyn på pubg går tempen rakt upp. Och när jag kör en match ligger jag på 80-100 fps men ibland droppar det ner till 20, antar att kortet throttlar. Kör low på det mesta. Jag hade bättre min fps med mitt GTX 970. Men man får inte glömma att pubg är i "early access", finns nog mycket att optimera där.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vet ej om denna har postats ännu, men fantastiskt bra och tydlig video från Buildzoid, rekommenderas varmt;

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Uppdatering - genom att sänka "minnesspänningen" till 0,85V, och sätta powerstate 6 till 0,85V och 7 till 0,9V håller sig spänningen under 0,9V enligt GPUz, och effekten vid 130W under Time Spy stress test. Helt termiskt stabilt med max fläkt 2000rpm. GPU klockan blir 1420MHz och Time Spy graphics score ungefär 6500 (950MHz HBM).

Eftersom de flesta spel inte pressar GPUn till 100% kontinuerligt, verkar det här vara en vettig set up. Kommer att köra här någon vecka och se hur det funkar i praktiken.

MEN skiten kraschar i spel.
Fan vet vad som pågår.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bytte Bios (tillbaka till B1, mitt kort verkar inte tycka om B2) och har sänkt till 950mV på HBM/Core och satt minnena till 1000MHz. Då får jag följande resultat:
Valley
Score: 3371 (80,6 fps)
Core: 1488 MHz (i snitt)
Fläkt: 1995 RPM (i snitt)
MaxEffekt: 331W (från väggen, ca 87% effektivitet på agget = 288W)
GPUChipPower(Max): 171W (snitt: 135W)

MechWarrior Online:
Core: 1488 MHz (i snitt)
Fläkt: 1200 RPM (i snitt)
MaxEffekt: 312W (från väggen, ca 87% effektivitet på agget = 271W)
GPUChipPower(Max): 150W (snitt: 75W)
Temp: 70C

Doom (med adaptiv synk):
Core: 1200MHz (snitt)
Fläkt: 1070 RPM (snitt)
MaxEffekt: 289W (från väggen, ca 87% effektivitet på agget = 251W)
GPUChipPower(Max) 168W (snitt: 75W)
Temp: 67C

För jämförelse:
1050mV, 1000MHz HBM
Valley
Score: 3429 (81,9 fps)
Core: 1483 MHz (i snitt)
Fläkt: 2330 RPM (i snitt)
MaxEffekt: 408W (från väggen, ca 87% effektivitet på agget = 355W)
GPUChipPower(Max): 215W (snitt 170W)

Slutsats: Genom att offra ca 1,5% prestanda (i Valley) minskar toppeffekten (mätt med effektmätare vid väggen) med 19%. Den genomsnittliga effekten mätt med HWinfo sjunker ungefär lika mycket jämfört med 1050mV, som i sin tur är en sänkning jämfört med stock.

Ett par saker angående fläktnivåer som är viktiga för mig:
1. Jag hör inte/har svårt att höra fläkten när den är under 1200RPM.
2. Jag börjar uppleva fläkten som störande vid 2000RPM.

Permalänk

har flashat mitt Vega 56 med Vega 64 bios, nöjd so far och fungerar fint.
Rekommenderar alla med Vega 56 att göra det, eftersom du ändå har två bios så du kan alltid reverta till ett annat och flasha om det som brickades om det nu skulle hända.

Det gör kortet för 4090 kr så otroligt mycket mer prisvärt än Vega 64 eftersom din performance blir i princip likadan som ett Vega 64 (med extra överklockning to top it off), beklagar för de som köpt Vega 64 för 6000 kr.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Kan gör en liten uppdatering igen. har nu fått hem Eiswolf för Vega ifrån Alphacool. men har rätt mycket jobb dem närmaste dagarna, så kommer först grejer med det hela på kommande måndag då jag kommer plocka isär hela datorn först så jag kan gör rent och rätta till lite på kabeldragningar.
så förhoppningsvis kan jag då under nästa vecka ge lite mer svar på hur bra Alphacools vattenkylningen för Vega är.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av buzz:

Mitt vega56 ligger i garderoben i väntan på en fungerande drivrutin. Har ett äldre moderkort vilket verkar vara problematiskt med win10x64,en del andra verkar också ha liknande problem, speciellt med gigabyte moderkort. Installationen av drivrutinen stannar upp halvvägs och bjuder på en BSOD...

https://community.amd.com/thread/219437

Hade samma problem med mitt z68 mobo och vega. Väntade dock inte utan skickade tillbaka direkt.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av buzz:

Mitt vega56 ligger i garderoben i väntan på en fungerande drivrutin. Har ett äldre moderkort vilket verkar vara problematiskt med win10x64,en del andra verkar också ha liknande problem, speciellt med gigabyte moderkort. Installationen av drivrutinen stannar upp halvvägs och bjuder på en BSOD...

https://community.amd.com/thread/219437

Antar att du uppdaterat till senaste BIOS.
Har du testat med VGA BIOS switchen i andra läget?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |