PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Tredje videon uppe på Youtube nu! Trevlig måndag alla.
https://www.youtube.com/watch?v=JPIkLEUBvBA

Se alla videor här.

vad har du för inställningar?
det var så färgglatt. Vibrance 100%?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

vad har du för inställningar?
det var så färgglatt. Vibrance 100%?

Jag kör med Reshade. Kostar några fps, men de upplivade färgerna och skärpan är riktigt goa. Dock så är ju det en smaksak. Körde t ex SweetFx i ARMA 2. Hjälpte massor!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Reshade är fantastikt, som färgerna i spelet kom till liv alltså.
Sen finns det ju lite olika inställningsguider på tuben.
Jag följde denna för någon månad sedan. ---> https://www.youtube.com/watch?v=fWmQe_-35x4&t=193s

Lite nya patch notes ute !
http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/2...

Ska inte gå att binda keys i ini filen längre bland annat.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Måste säga att FPP har blivit sjukt trist spel på sistone. Tycker det bara är massa camping och inga fighter längre. Alla väntar in i det sista och så blir det 4-5 pers som springer näst intill i klunga för att hinna in i det vita.

Går man mot en bil så är blir typ flankad från alla håll.

Smög in i en by med fem hus, när typ halva rundan gått. Hör hur det rör sig personer i två av byggnaderna, men ingen som gör något. Öppnar dörren och lyckas knäppa den ena och blir då skjuten i ryggen från andra byggnaden.

Nä, nästan så man går över till 3PP snart igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Måste säga att FPP har blivit sjukt trist spel på sistone. Tycker det bara är massa camping och inga fighter längre. Alla väntar in i det sista och så blir det 4-5 pers som springer näst intill i klunga för att hinna in i det vita.

Går man mot en bil så är blir typ flankad från alla håll.

Smög in i en by med fem hus, när typ halva rundan gått. Hör hur det rör sig personer i två av byggnaderna, men ingen som gör något. Öppnar dörren och lyckas knäppa den ena och blir då skjuten i ryggen från andra byggnaden.

Nä, nästan så man går över till 3PP snart igen

håller inte alls med! tycker det är mer action och folk dör snabbare för man kan inte campa cirklar lika lätt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Måste haft sjuk otur när jag spelade idag isf, för det kändes likadant oavsett US eller EU.

Inte alls lika trist spel förra veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det går nog i vågor det där...
Men jag är inne på griid´s spår.
De matcher jag spelat på senaste tiden tycker jag mer än hälften dött innan andra cirkeln e färdig.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Ibland blir även jag lite irriterad på detta spel, haha. På "professionell scen" tar de bort bombzonerna för att det skulle ev. ge de spelarna sämre chanser, men för vanliga spelare, vare sig du bara spelar lite för att ha kul eller för att klättra på leadersboards (som mig), så får detta vara aktiverat för att (och jag citerar PLAYERUNKNOWN han själv) "jag gillar det". Vad finns det att gilla? Har iofs under mina speltimmar endast dött en handfull gånger, men när man är på rullning och klättrar så är det så jäkla pissigt tråkigt att behöva dö en rätt go runda NÄR DET ÄR 35 PERS KVAR! Då spelar inte ens mina kills någon roll... #35.

Så... Hej alla, hoppas att ni har en fin kväll! Nu ska jag spela en runda till.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Jag kör med Reshade. Kostar några fps, men de upplivade färgerna och skärpan är riktigt goa. Dock så är ju det en smaksak. Körde t ex SweetFx i ARMA 2. Hjälpte massor!

Ungefär hur mkt FPS "försvinner" för dig? Jag tappade minst 20 fps bara i menyn, känns lite väl mycket...

(Blir dock sjukt mycket snyggare )

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Ungefär hur mkt FPS "försvinner" för dig? Jag tappade minst 20 fps bara i menyn, känns lite väl mycket...

(Blir dock sjukt mycket snyggare )

Tror att det handlar om max 5 FPS eller något sånt nu, men då sitter jag på ett rätt fräscht system med 7700K och 1080Ti. När jag körde på 2700K och 660 så handlade det om närmare 20 FPS, haha. Kommer ihåg att min FPS i stort sätt halverades. Men håller verkligen med! Det är ju inget för alla, men för bland annat mina ögon är det så mycket skönare.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Ibland blir även jag lite irriterad på detta spel, haha. På "professionell scen" tar de bort bombzonerna för att det skulle ev. ge de spelarna sämre chanser, men för vanliga spelare, vare sig du bara spelar lite för att ha kul eller för att klättra på leadersboards (som mig), så får detta vara aktiverat för att (och jag citerar PLAYERUNKNOWN han själv) "jag gillar det". Vad finns det att gilla? Har iofs under mina speltimmar endast dött en handfull gånger, men när man är på rullning och klättrar så är det så jäkla pissigt tråkigt att behöva dö en rätt go runda NÄR DET ÄR 35 PERS KVAR! Då spelar inte ens mina kills någon roll... #35.

Så... Hej alla, hoppas att ni har en fin kväll! Nu ska jag spela en runda till.

Jag hatade de först men nu i FPP gillar jag endå redzones.

Där kan jag nyttja ljudet och byta position utan att nojja över att folk hör mina steg t.e.x.

Jag gillar även att risken är inte hög att du blir träffad, men den finns endå så man tvingas lite till att ta beslut. Något som faktiskt behövs i detta spel, lite extra faktorer som forcerar fram hastiga beslut osv.

Det är irriterande som fan dock när man får 3-4st samtidigt på sig eller jämte sig. Borde va lite mer utspritt eller begränsat om hur nära de kan komma varandra efter varandra.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Jag hatade de först men nu i FPP gillar jag endå redzones.

Där kan jag nyttja ljudet och byta position utan att nojja över att folk hör mina steg t.e.x.

Jag gillar även att risken är inte hög att du blir träffad, men den finns endå så man tvingas lite till att ta beslut. Något som faktiskt behövs i detta spel, lite extra faktorer som forcerar fram hastiga beslut osv.

Det är irriterande som fan dock när man får 3-4st samtidigt på sig eller jämte sig. Borde va lite mer utspritt eller begränsat om hur nära de kan komma varandra efter varandra.

Håller egentligen med dig, men för tillfället sitter jag med foliemössan och hoppas att de inte kan sikta in sig på mig. Slår vad om att de är målsökande. Lär ju vara ärrad för hela resten av natten/morgonen.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@znorlaxvbg:
@Crazy:

Håll er borta ifrån Pochinki så slipper ni de flesta red zones

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

@znorlaxvbg:
@Crazy:

Håll er borta ifrån Pochinki så slipper ni de flesta red zones

Låter som en utmaning...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Sjusovarn

Någon som har en changelog för den nya patchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Någon som har en changelog för den nya patchen?

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Tror att det handlar om max 5 FPS eller något sånt nu, men då sitter jag på ett rätt fräscht system med 7700K och 1080Ti. När jag körde på 2700K och 660 så handlade det om närmare 20 FPS, haha. Kommer ihåg att min FPS i stort sätt halverades. Men håller verkligen med! Det är ju inget för alla, men för bland annat mina ögon är det så mycket skönare.

Sitter på min reservrigg för tillfället med en 2500K och ett GTX780 så får se om det blir bättre när jag får igång min ordinarie dator igen Ligger ändå på 80fps som det är nu med ReShade på så det är ju i alla fall spelbart!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Körde en runda nyss efter jobbet, fick tag i rätt bra saker, men va tvungen att ta mig fort från den blåa barrären, tog en mc med sidovagn, körde över ganska kuperad teräng, drog upp kartan medans jag körde, då kom det upp efter nån sekund att jag dödat nån, hade visst kört över nån jag inte såg, roadkill, hahaha, hur stor är den chansen
Sen två sekunder senare dog jag för MCn välte över en liteklippa! :/ hehehe

Permalänk
Medlem

Sidovagnen är livsfarlig. Jag dör fan av den varenda gång jag kör en. Den beter sig så otroligt konstigt och reagerar inte alls som de andra fordonen av små klippor och stenar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Sitter på min reservrigg för tillfället med en 2500K och ett GTX780 så får se om det blir bättre när jag får igång min ordinarie dator igen Ligger ändå på 80fps som det är nu med ReShade på så det är ju i alla fall spelbart!

Ah gött! Ja det är ju fullt spelbart. Dubbelt så mycket fps som jag hade med mitt gamla 660... Och det klarade jag mig rätt bra på i typ 200 speltimmar. Ett annat alterative för Reshade, om man bara är intresserad av de pigga färgerna är ju isåfall att dra upp Digital Vibrance i Nvidia Control Panel till ca 70%. Är inte helt hundra, men tror inte att det påverkar FPS alls.

Skrivet av killawife:

Sidovagnen är livsfarlig. Jag dör fan av den varenda gång jag kör en. Den beter sig så otroligt konstigt och reagerar inte alls som de andra fordonen av små klippor och stenar.

Suicide bike... man får vara jäkligt försiktig med boosten på den. Ojämnheter i marken kan bli väldigt otrevliga.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Om de bara kunde optimera spelet.
Det är ju nästan bedrövligt dåligt optimerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Om de bara kunde optimera spelet.
Det är ju nästan bedrövligt dåligt optimerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, hoppas det blir spelbart när jag byter cpu..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Håller med, hoppas det blir spelbart när jag byter cpu..

Vilken CPU har du? Jag har en polare som kör 2600k@4.3 och ett 970 och får 50-80fps (1080p/low). Själv tycker jag det är på gränsen till spelbart, men är rätt kräsen. Funderar på om det är CPU eller GPU som begränsar. Kanske är lite båda två. Hade gärna sett att hans burk kom upp i ca 90fps iaf.

Skulle gärna vilja veta om en bättre GPU skulle göra susen.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Jag kör med Reshade. Kostar några fps, men de upplivade färgerna och skärpan är riktigt goa. Dock så är ju det en smaksak. Körde t ex SweetFx i ARMA 2. Hjälpte massor!

Är inte SweetFX och ReShade samma sak? Jag har använt SweetFX i flera år (hur gammalt är Skyrim?) och det är ju exakt samma inställningar man gör i ReShade's filer. Jag har tolkat det som ett rent namnbyte bara, men jag kan vara fel ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Är inte SweetFX och ReShade samma sak? Jag har använt SweetFX i flera år (hur gammalt är Skyrim?) och det är ju exakt samma inställningar man gör i ReShade's filer. Jag har tolkat det som ett rent namnbyte bara, men jag kan vara fel ute.

Vad jag förstår så är det två olika program med samma tanke. Jag använde sweetfx till bf3. Blev ett betydligt trevligare spel att titta på. Jag upplever även att sweetfx är betydligt enklare att jobba med och ställa in där reshades front-end ser ut som skit, även om jobbet det gör är minst lika bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Vilken CPU har du? Jag har en polare som kör 2600k@4.3 och ett 970 och får 50-80fps (1080p/low). Själv tycker jag det är på gränsen till spelbart, men är rätt kräsen. Funderar på om det är CPU eller GPU som begränsar. Kanske är lite båda två. Hade gärna sett att hans burk kom upp i ca 90fps iaf.

Skulle gärna vilja veta om en bättre GPU skulle göra susen.

Har också 2600K @ 4,3 kör förvisso 1440p (GTX1070) men spelar ingen roll om jag kör low eller Ultra. Fps:en pendlar mellan typ 50-100 beroende på vart man är på kartan, värst är det i större städer. Jag tycker det är i princip ospelbart under 90fps. Kring 100 börjar musen hänga med bra. Väntar bara på att 8700K ska släppas så ska jag köpa ny får vi hoppas det blir skillnad

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Har också 2600K @ 4,3 kör förvisso 1440p (GTX1070) men spelar ingen roll om jag kör low eller Ultra. Fps:en pendlar mellan typ 50-100 beroende på vart man är på kartan, värst är det i större städer. Jag tycker det är i princip ospelbart under 90fps. Kring 100 börjar musen hänga med bra. Väntar bara på att 8700K ska släppas så ska jag köpa ny får vi hoppas det blir skillnad

Tack för infon! Har du lust att prova i 1080p nån runda och se om det är ngn skillnad?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

@Cheewie: Kan jag nog, ser om jag hinner ikväll

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Sjusovarn

Finns det något tredjeparts-program för macron så att man kan köra "space+c" ändå?

/Mvh