Nya HP Microserver Gen8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Då har jag precis fått min Microserver men stöter givetvis på patrull direkt.

Jag har aktiverat min Advanced Evaluation licens men när jag går in på:

https://h20566.www2.hpe.com/hpsc/swd/public/detail?idx=&actio...
Och klickar på obtain software för att ladda ner SPP får jag följande meddelande:

"An active warranty or support agreement covering Proliant servers must be linked to your HPE Support Center profile to access this application."

Och jag fattar ärligt inte hur jag skall gå tillväga för att länka den, finns det någon enkel guide på detta eller en länk jag kan ladda ner det direkt ifrån? Hittade en länk tidigare i tråden men den fungerar inte längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ockelbo
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Zormac:

Då har jag precis fått min Microserver men stöter givetvis på patrull direkt.

Jag har aktiverat min Advanced Evaluation licens men när jag går in på:

https://h20566.www2.hpe.com/hpsc/swd/public/detail?idx=&actio...
Och klickar på obtain software för att ladda ner SPP får jag följande meddelande:

"An active warranty or support agreement covering Proliant servers must be linked to your HPE Support Center profile to access this application."

Och jag fattar ärligt inte hur jag skall gå tillväga för att länka den, finns det någon enkel guide på detta eller en länk jag kan ladda ner det direkt ifrån? Hittade en länk tidigare i tråden men den fungerar inte längre.

Ska finnas en länk några posten bakåt om den inte är bortplockad, fler som haft problem att ladda ner den från hp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av nokialogoshop:

Ska finnas en länk några posten bakåt om den inte är bortplockad, fler som haft problem att ladda ner den från hp

Den jag hittade fungerade tyvärr inte som sagt, vet du en som fungerar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ockelbo
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Zormac:

Den jag hittade fungerade tyvärr inte som sagt, vet du en som fungerar?

Var denna jag tänkte på:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Santrium:

Ett annat tips på CPU som är villigare än E3-1265L v2 är E3-1265L (v1): http://www.ebay.com/itm/Free-Shipping-Intel-Xeon-E3-1265L-LGA...

Personligen kunde jag inte motivera det dubbla priset för E3-1265L v2 kontra v1. Att byta till HPe:s andra kylare som klarar högre effekt kostar mer än vad servern kostar, vilket också känns som en sanslös investering.

Ah....undrade just vad det var jag hittade när jag hittade 1265L utan v2. Kostade ungefär samma som 1260L (8-900kr på ali och ebay)....så jag trodde det var felskrivning och att det egentligen var en 1260L.
Då är det trots allt en bättre modell än 1260L, men bra mycket billigare än v2!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Santrium:

Jag körde en 80W TDP CPU (E3-1270) med originalkylaren utan problem med temperaturen (testade 48 timmar prime, small FFTs), så 69W bör inte vara några större problem.

Ett annat tips på CPU som är villigare än E3-1265L v2 är E3-1265L (v1): http://www.ebay.com/itm/Free-Shipping-Intel-Xeon-E3-1265L-LGA...

Personligen kunde jag inte motivera det dubbla priset för E3-1265L v2 kontra v1. Att byta till HPe:s andra kylare som klarar högre effekt kostar mer än vad servern kostar, vilket också känns som en sanslös investering.

Jag köpte både e3-1265l v2 + den uppgraderade kylaren 😋
Är sjukt nöjd iaf.

Just nu ska ja bara byta moderkortet som jag fick nytt på Hpe garanti.
Kommer med UPS hemkörning imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av nokialogoshop:

Var denna jag tänkte på:

Tack så mycket, den hade jag missat!

Är det någon som listat ut hur man kan höja upplösningen i ubutnu när man kör ilo btw?
Verkar vara fast på 640x480 Built-in Display.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ockelbo
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Zormac:

Tack så mycket, den hade jag missat!

Är det någon som listat ut hur man kan höja upplösningen i ubutnu när man kör ilo btw?
Verkar vara fast på 640x480 Built-in Display.

osäker om det går, annars kan man ju köra via putty/kitty eller likande, kör alltid så själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av Calby:

Jag köpte både e3-1265l v2 + den uppgraderade kylaren 😋
Är sjukt nöjd iaf.

Just nu ska ja bara byta moderkortet som jag fick nytt på Hpe garanti.
Kommer med UPS hemkörning imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Du har inte lust att ta bild på den nya kylaren? Den var ju löjligt dyr senast jag kollade, samt kassa bilder.