Webbsidan låser sig när jag skriver snabel-a (??!)

Permalänk

Webbsidan låser sig när jag skriver snabel-a (??!)

Hej Sweclockers!

Det har uppstått ett mycket märkligt problem. När jag använder webbläsare och skriver snabel-a så låser sig websidan och tillåter inte att man därefter skriver mer under flera minuter. Behöver jag poängtera att detta är oerhört irriterande?

Problemet uppstår framför allt i MS Edge, men finns även delvis i Chrome.

Jag har stött på problemet tidigare. Jag har dock i dagarna nyinstallerat Windows 10. Problemet kvarstår alltså.

Mitt tangentbord är ett QPad MK-85. Jag har laddat ned de senaste drivrutinerna till tangentbordet.

Så, är det någon som kan gissa varför detta problem uppstår, och hur man kan åtgärda det?

Tack och bock!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Bara för att pröva, om du skriver @ i något annat program, notepad, eller sökrutan eller vad som helst som inte är en webbläsare.
Och sedan kopierar och klistrar in i webbläsaren, fungerar det?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att testa ett annat tangentbord?

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

@Elghinnarisa: Skriver jag snabel-a i Notepad så tar det typ 3 sek innan symbolen dyker upp efter att jag har tryckt den på tangentbordet... Klistrar jag sedan in den i webbsidan så uppstår det inga problem. Skumt

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk

@johanruda: Jodå, jag får kolla med någon i bekantskapen om jag kan låna ett...

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Kan vara någon sorts snabbkommando eller liknande som orsakar det. Här är en tråd om en som hade liknande problem och det visade sig bero på standardinställningarna i Asus GPU Tweak. Kan hända att det finns andra program som har liknande saker för sig.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/997711-kan-inte-skriva-snabel-a

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

@CommanderShepard:
Vill minnas att jag hade ett liknande problem för några år sedan med q-pads medföljande program till min mus. Var om man hade några snabb kommandon aktiverade (defaultinställningar) som orsakade felet.

*edit* MadMantiz har nog rätt i att det var Asus GPU Tweak som ställde till det även för mig.

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Kan vara någon sorts snabbkommando eller liknande som orsakar det. Här är en tråd om en som hade liknande problem och det visade sig bero på standardinställningarna i Asus GPU Tweak. Kan hända att det finns andra program som har liknande saker för sig.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/997711-kan-inte-skriva-snabel-a

Skrivet av johnlennonx:

@CommanderShepard:
Vill minnas att jag hade ett liknande problem för några år sedan med q-pads medföljande program till min mus. Var om man hade några snabb kommandon aktiverade (defaultinställningar) som orsakade felet.

*edit* MadMantiz har nog rätt i att det var Asus GPU Tweak som ställde till det även för mig.

Hörrni, det verkar stämma rätt bra. Jag stängde ned GPU-Tweak och nu: @@@@@@@@ Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Stort tack för hjälpen!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

@CommanderShepard: Kung! Roligt att det löste sig.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!