PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@Crazy: Helt klart värt, spelat är ju så jävla dassigt utan haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muttepig:

Hur då? Är det orättvist med högre FPS. Du redigerar aldrig någon konfigurationsfil och även om man skulle redigerat en konfigurations fil har PlayerUnknown sagt att redigering av konfigurationsfiler är ok för advancerade användare.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Hur då? Är det orättvist med högre FPS. Du redigerar aldrig någon konfigurationsfil och även om man skulle redigerat en konfigurations fil har PlayerUnknown sagt att redigering av konfigurationsfiler är ok för advancerade användare.

För att det står i deras Rules of Conduct?
"9.Do not cheat: do not use third party programs, macros, client-side hacks, edited game files or anything else that may give you an unfair advantage in the game. This includes promoting or posting links to websites that provide or promote cheats or hacks."

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

För att det står i deras Rules of Conduct?
"9.Do not cheat: do not use third party programs, macros, client-side hacks, edited game files or anything else that may give you an unfair advantage in the game. This includes promoting or posting links to websites that provide or promote cheats or hacks."

jag tog bort mitt crouch-hopp som var editerat i config-filen. Var inte så svårt att göra det utan direkt. I stressade situationer kan det dock hända att man misslyckas som med allt annat i livet

fast reshade är ju 3e partsprogram. finns det någon info där det står att man får använda det? blev nyfiken m det finns verifierat?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Hur då? Är det orättvist med högre FPS. Du redigerar aldrig någon konfigurationsfil och även om man skulle redigerat en konfigurations fil har PlayerUnknown sagt att redigering av konfigurationsfiler är ok för advancerade användare.

Du missuppfattade det du citerade. De pratade om att använda macros för att kunna crouch-hoppa.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

jag tog bort mitt crouch-hopp som var editerat i config-filen. Var inte så svårt att göra det utan direkt. I stressade situationer kan det dock hända att man misslyckas som med allt annat i livet

fast reshade är ju 3e partsprogram. finns det någon info där det står att man får använda det? blev nyfiken m det finns verifierat?

finns på pubg's twitter sedan långt tillbaka där dom går ut och säger att det är helt okej med reshade.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Du missuppfattade det du citerade. De pratade om att använda macros för att kunna crouch-hoppa.

Aja, då är det en helt annan visa.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Brukar förbise allt som har med "FPS-boosts" att göra och gjorde så även nu. Dock krockade jag med en annan tråd som pratade om samma sak så tog och kollade upp det. Kan inte bekräfta exakt hur pass mycket det hjälpte, men med min rigg vart det definitivt högre och stadigare FPS. Tackar för länken!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ibland är det så skadat lootsystem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ibland är det så skadat lootsystem...

http://forumbilder.se/G9JJV/1.jpg

Ser mer ut som tvångstankar för att plocka upp allt skit du kan hitta.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Ser mer ut som tvångstankar för att plocka upp allt skit du kan hitta.

Så du använder dina vapen "nakna"? Jag vill iaf modda mina vapen och plockar hellre med mig delar innan.

Hittade inte ett vapen på hela rundan, slutade på 4'e med enbart glocken och 1 kill.

Edit: Och dessa prylar var det "bästa" jag hittade. Behöll 2st 4x-sikten då jag föredrar det på kortare avstånd.

Jag anser iaf inte det som maniskt lootande, då hade inventory sett annorlunda ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte dela om någon kanske hade missat. En av tre kommande fordon till PUBG.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Är det fler som spelar 3pp än 1pp?
Vet flera på jobbet som föredrar 3pp... men tycker det blir skumt att gömma sig etc, då man kan kolla "över" tex murar och "runt" hörn etc...

Går det ställa in nåstans så att vapnena alltis börjar med Auto på?? Dött flera ggr pga att dom står på singelskott, senast igår... mötte en i ett hus, och hade en sån där Thomson, tänkte honom plockar jag lätt med denna, pang, ett skott, sen stopp, sen pepprar den andre ihjäl mig! :/

Permalänk
Medlem

Moses går igenom FPS-boost och reshade som varit aktuellt här senaste tiden. Om någon är intresserad av det https://www.youtube.com/watch?v=e_9LKkpMMjg

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Moses går igenom FPS-boost och reshade som varit aktuellt här senaste tiden. Om någon är intresserad av det https://www.youtube.com/watch?v=e_9LKkpMMjg

Hittar inte ens pubg i common... märkligt, cs go etc syns där... :/
Edit: Nä... ett par andra spel syns där, men inte CSGO heller... och inte ARK... varför ligger bara vissa spel där?

Edit: Man verkar kunna bli bannad om man ändrar vissa grejer han visar där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hittar inte ens pubg i common... märkligt, cs go etc syns där... :/
Edit: Nä... ett par andra spel syns där, men inte CSGO heller... och inte ARK... varför ligger bara vissa spel där?

Edit: Man verkar kunna bli bannad om man ändrar vissa grejer han visar där...

Skummade igenom videon och av det jag såg så fanns det ingen som är bannbart. Kanske missade något, men det enda jag såg honom göra var olika inställningar i windows, nvidia control panel, in-game och sen installerar han Reshade manuellt.

Och om du inte hittar ditt spel kan du antingen söka i Windows eller så kan du högerklicka på spelet i Steam, välja Properties, välj fliken Local Files och sedan väljer du Browse Local Files. Då får du upp mappen.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ah... ok... läste lite i kommentarsfältet och det va nån som skrev att man kunde bli bannad, därför vart jag lite orolig för det..

Ska testa göra så steam, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Angående rekyl för full auto så gäller det att testa sig fram och motarbeta rekylen. Skriver några tips nedan som för vissa kan vara självklara, men ändå är väldigt användbara:

  • Alltid Vertical Grip före Angled Grip. Vertical Grip har högre % recoil reduction än Angled (både vertikalt och horisontellt), men bör ändras i framtiden.

  • Flash Hider > Compensator > Suppressor. Jag kör nästan alltid Suppressor före övriga attachments, men för bäst kontroll med full auto är Flash Hider och Compensator att föredra där Flash Hider ligger i framkant. Dock är inte Suppressor på något sätt ett dåligt val.

  • Croucha när du skjuter för att få ännu mera stöd.

  • Sänk/Höj Mouse Sensitivity/DPI. Somliga spelar med en DPI som kanske inte alltid passar ens spelstil eller t.o.m. speltitel.
    Testa att leka rundor med DPI:n för att underlätta rekylmotarbetet.

  • AKM: Flash Hider/Compensator är nästan ett måste. AK:n drar annars iväg allt för vilt och är man då inte beredd på detta så kommer den säkerligen att bli ens död i en 1v1.

  • M416: En M416 utan attachments kan gå rätt vilt den med. För att bli optimal så krävs alla attachments. Därefter ligger rekylen rätt lågt.

  • SCAR-L: Kräver inte lika mycket jobb som M416 både när det gäller attachments och rekyl. En SCAR-L med attachments skjuter spikrakt i full auto. Har du endast Vertical Grip så är det iallafall en bra utgångspunkt.

  • UMP9: Superenkelt vapen att kontrollera. Också även enkelt att hitta och fylla med attachments. Precis som med SCAR-L så är endast Vertical Grip en bra utgångspunkt.

  • M249: Skjuter som en laserstråle med rätt låg rekyl. Var inte rädd att köra full auto.

  • Groza: Även detta Crate Weapon skjuter väldigt fint och kontrollerat. Var inte rädd att spraya, men för bäst kontroll skjut full auto i salvor.

Våga gå fullt ut med full auto. Det är enda sättet att lära sig!
Rätt så informativ video, om man tar det med lite salt, angående Grips.

Körde nyss en runda med en M416 och endast Vertical Grip. Kom då och tänka på mitt inlägg ovan och bidrar därför med videobevis på att M416 utan attachments kan vara rätt... vild. Lite potatisvarning, MEN här försökte jag motarbeta rekylen. Notera hur pass rekylen styr vapnet.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Någon som installerat Reshade och upplevde att interacts blev segare? Installerade det under kvällen och upplever att det blev MYCKET segare med att plocka upp saker samt öppna/stänga dörrar.

Avinstallerade det och då blev det som innan igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Någon som installerat Reshade och upplevde att interacts blev segare? Installerade det under kvällen och upplever att det blev MYCKET segare med att plocka upp saker samt öppna/stänga dörrar.

Avinstallerade det och då blev det som innan igen.

Körde du mer än en match? Vissa servrar är betydligt mycket segare än andra.

Permalänk
Medlem

Inte upplevt innan vad jag kan påminna mig. Men körde tre rundor EU och två rundor US.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Lade till signatur med HW.

Permalänk
Medlem

@Otori: Bara testat reshade lite då min dator går lite väl långsamt med det på men minns inte att skaer var så speciellt mycket segare annars

Permalänk
Medlem

Kör med burken i signaturen. Har inte testat på grabbens burk med GTX1070

Permalänk
Medlem

@Crazy:

Jag tycker M416 är rätt vild även helt fullutrustad med stock, grepp och front.
Full spray på ett medelavstånd och den drar åt alla olika håll, trots att jag är helt ok att hålla emot/kontrollera rekylen.
(lite som Vectorn)

SCAR-L är min absoluta favorit att spraya med på medelavstånd, grepp och front så är den ruggig.
UMP-9 är helt ok också men såklart inte lika kraftfull.

Vet du vilken front som är bäst för rekyl? Comp, flash hider eller suppressor?
Grepp, vertical eller angled?
Kanske är olika för vilket vapen...

*edit: Glöm det, såg din lilla guide nu.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Det han skrev har nog stämt förut men nu är det lite annars, kolla denna videon : https://www.youtube.com/watch?v=WQgAZh-2Zbs

Compensator och Angled grip verkar vara bäst om du vill ha lättare att hantera rekylen.
Suppressor ändrar inte rekylen något
Stock ändrar inte rekylen något
Flash hider är bättre än inget men sämre än Compensator på att förbättrra rekyl.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@Aeqvist:

Tackar! Compen och angled grip verkar vara bäst för rekylen, iaf för det vapnet.
Trodde alltid att vertical var bäst och att flash/suppressor minskade rekyl också, kanske därför jag aldrig lyckats tygla M416 i spray.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Pubg på över en och en halv månad, gick in igår och spelade samt idag och jag känner bara att spelet flyter inte på lika bra som förut.
Fpsen känns lägre och det är liksom segt. Någon som upplever detsamma?

Visa signatur

GTX 1080 STRIX - Intel 8700K 4,9Ghz - Gigabyte Z370 Ultra Gaming- Noctua NH-D15 - EVGA 650W G2 - Corsair Vengeance 16GB 3000 MHz - Fractal Design Define S Window - SSD 500GB - HDD 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cubeR:

Har inte spelat Pubg på över en och en halv månad, gick in igår och spelade samt idag och jag känner bara att spelet flyter inte på lika bra som förut.
Fpsen känns lägre och det är liksom segt. Någon som upplever detsamma?

Tror dem flesta känner tvärtom

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@cubeR:

Har du uppdaterat spelet?
Tycker tvärtom att det flyter på betydligt bättre efter de 2 senaste uppdateringarna.

Se till att du valt rätt server (EU), ibland sätter den Asien som default och de gångerna man råkat välja den så laggar det rätt hårt.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@cubeR:

Har du uppdaterat spelet?
Tycker tvärtom att det flyter på betydligt bättre efter de 2 senaste uppdateringarna.

Se till att du valt rätt server (EU), ibland sätter den Asien som default och de gångerna man råkat valt den så laggar det rätt hårt.

Spelet uppdaterar sig självt, så ja. Jag spelar på EU

Visa signatur

GTX 1080 STRIX - Intel 8700K 4,9Ghz - Gigabyte Z370 Ultra Gaming- Noctua NH-D15 - EVGA 650W G2 - Corsair Vengeance 16GB 3000 MHz - Fractal Design Define S Window - SSD 500GB - HDD 1 TB