Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Är det 1:an? 2:an av Revelations är fantastiskt bra! Första spelade jag bara kort på min PSP(?) och var.. inte särskilt nöjd.
Fördelen med Revelations 2 var att det var couch coop. På PS4:an kan man även "Speldela", så att jag och min goda vän kunde sitta hemma hos var och en och "simulera" att han satt som Player 2 i min soffa. Helt genialiskt. Spelade det faktiskt senast i helgen med honom.

Revelations var i början en 3DSs-exklusiv titel, sedan dess har den i sedvanlig Resident Evil-ordning portats till typ alla plattformar som kan användas för spel. PSP fick aldrig några Resident Evil spel verkar det som.

@Damponmyboard Personligen föredrar jag första Revelations över 2an. De havsinspirerade monstren är rätt vidriga. Mer likt tidigare spel i Resident Evil och mer survival horror än vad 4-6an varit. 2an var rätt annorlunda vad jag kan minnas, påminde mer om 4-6an och deras upplägg vilket inte är en nackdel (6an och dess QTE's är ett problem). Väl värda att spela båda två om man gillar serien, rätt intressanta titlar båda två och speciellt nu när alla episoder av Revelations 2 är släppta.

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att slå till på en Switch men funderar kring Black Friday i slutet på november. Läääänge kvar! Känns tråkigt att köpa för fullpris, men det kanske blir så ändå.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perperub:

Grymt sugen på att slå till på en Switch men funderar kring Black Friday i slutet på november. Läääänge kvar! Känns tråkigt att köpa för fullpris, men det kanske blir så ändå.

Finns viss risk att Switchen blir svår att få tag i även i Sverige då det kommer väldigt många storsläpp sista kvartalet av året. Som det varit hitills har det varit ganska lugnt att få tag i en. I utlandet så säljer de så snabbt att de tar slut på direkten. Och då säljer Nintendo väldigt många Switch också.

Har du möjlighet att vänta så finns det god chans att få tag i den lite billigare. Var ett rätt bra erbjudande nyligen då den låg på 3000kr eller något sådant.

Permalänk

Äsch då. Köp en triwing skruvmejsel för en dollar på ebay och nya skal.

https://www.ebay.com/i/222535301287

Sen finns en PC mjukvara på gbatemp för att koda in rätt färg i joyconsen så det matchar i UI:t på switchen.

Skrivet av Tiamat:

@Damponmyboard: ja det stämmer de har gjort så man får motsatt sida.
Vill du ha båda i rött får du köpa de helröda joy-con:sen:

https://content.ebgames.com.au/website/images/detail/225677_detail.jpg
Dyrt ska det vara för att få rätt färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

@Swe.Stars: Man behöver inte spela 1an för att spela 2an?

Nah. Det behövs verkligen inte. Storymässigt hänger de väldigt löst ihop (S.T.A.R.S team som beröringspunkt bla.).
Jag borde väl inte uttrycka mig särskilt om vilket som är bäst, men 2:an är definitivt mer likt The Evil Within, men något lättare (kör på Hard). Det som är intressant - och som funkar jäkligt bra (tror inte det finns i 1:an?) är möjligheten att byta mellan två karaktärer hela tiden. Utan att försöka spoilera så kommer det även ett till par man får spela som men som berör en annan... "tidsrymd"

Trots ostiga dialoger är själva spelmekaniken (gameplay) otroligt underhållande. Framförallt om man spelar det med en vän - vilket jag starkt, starkt rekommenderar :9

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Shantae: Half-Genie Hero kommer som fysisk utgåva

Kommer till Switch i fysiskt format i en ultimate edition:

Skrivet av WF:

The Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition will include the Pirate Queen’s Quest! Slide into bodacious buccaneer Risky Boots’ stylish footwear as you traverse Sequin Land in a brand-new storyline as the Queen of the Seven Seas!

Källa

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte hålla mig längre, slog till på en Switch igår, hämtar om 5 min. Kommande löneökning gjorde att jag kunde "unna mig" en, äntligen. Köpte en i mars men lämnade tillbaka på öppet köp (passade dåligt, hade för många spel att spela då). Har fortfarande kvar Zelda (gick ej att returnera), displayskydd och bordsstödet från HORI då jag kände att det troligen blir en Switch i framtiden. Köpte även Mario Kart då det var nedsatt till 399 spänn härom veckan. Sjukt taggad på switch och tid finns då jag har spelat klart de andra spelen.

Jag blir bara mer och mer imponerad över utbudet av spel faktiskt. Känner redan att det finns risk att det byggs en backlog med spel som köps inte hinns med att spelas. Ikväll blir det Mario Kart med barn och frun och kanske en stund Zelda då de lagt sig. Pepp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@perperub: grattis och välkommen in i gänget då
Jag ångrar inte det minsta mitt köp av Switch.

Permalänk

@perperub: Grattis, det gjorde du helt rätt i! Jag hade också en svag stund i början där jag funderade på att sälja min Switch men nu är jag förälskad! Känner precis som du att det det börjar komma många roliga spel och att ursäkten om att det inte finns något att spela börjar bli ett dålgt argument!

Permalänk
Medlem

Skaffade Mario+Rabbids då många verkade gilla spelet i tråden, är mycket positivt överraskad över hur bra kombinationen är. Jag har aldrig spelat xcom, men kan tänka mig prova det efter att ha kört ubisofts klon. Strategikonceptet funkar prima på switch, även i bärbart läge, något jag saknade med zelda.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ut med ett nytt Smash så går jag och köper en Switch på studs.. Nog för att Zelda är så nära mitt hjärta men måste ha Smash också innan det känns helt värt för mig och införskaffa.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Sen till festen, jag vet, men ändå: Det är helt galet - jag känner mig helt frälst efter att ha spelat Mario Kart med frugan och äldsta barnet samt zelda själv efter de lagt sig. Väldigt imponerad av båda spelen - Mario för fantastiskt rolig, snygg och varierad racing med silkeslent flyt. Zelda för att hoardern i mig får gå loss (föredrar upptäcka och leta över slåss) och den fantastiska inramningen och stämningen. Spenderade tex en timme i natt med att försöka tämja hästar Det är kul att spela spel igen tackvare Switch!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem

Grym tråd, smygkollar emellanåt för att se vad som händer och vad ni ägare skriver om Switch.
Sitter ännu och funderar på när man ska köpa en Switch, men nu när det börjar komma lite mer spel så börjar det lukta köp.
Blir nog något efter jul helt klart.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Är det någon här som testa Thimbleweed park på Switch? Är nyfiken på hur ni tycker kontrollerna fungerar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Pro controller i veckan efter att ha funderat länge och väl.
Det enda jag undrar är varför jag inte köpte en tidigare

Efter att ha läst en del recentioner på Steamworld Dig 2 så blev det ett köp till Switch då det kostar lika mycket som på Steam (200:-) Riktigt bra spel som gör sig perfekt på switch, tror inte det slukar batteri i samma takt som tex BOTW så det går nog att få många speltimmar med det om man är på resande fot.

http://www.metacritic.com/game/switch/steamworld-dig-2

Permalänk
Medlem

Beställde ikväll:
"Nintendo Switch Deluxe Travel Case, Black"
http://www.pricerunner.se/pl/196-4020620/Speltillbehoer/Ninte...
och
"Nintendo Switch Game Traveler Deluxe Travel Case".
http://www.pricerunner.se/pl/196-3762701/Speltillbehoer/Ninte...
Den mindre för att kunna ta med Switchen över dagen för pendling och handbagage. Den större för att ta med hela systemet med resterande bagage. Återkommer då jag fått dem.

Edit 1: Någon som köpt eller provat "Hori Wired Pro Controller"? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4176011
Är sugen på en Pro Controller men såg den där. Åsikter?

Edit 2: Har nu förhandsbokat Super Mario Odyssey för avhämtning den 27 oktober på releasedagen. Den vill jag inte missa! Måste bara hitta en resa eller annat att göra för resten av familjen den helgen

2 tillägg till originalposten; se edit 1 & 2.
Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

På tisdag har Elgiganten rea på Nintendo Switch se Crazy days:
2890:- för en Switch.

Skrivet av EL:

Kan ej kombineras med andra erbjudanden och gäller endast tisdag 26/9 kl 10:00-23:59.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Är det någon här som testa Thimbleweed park på Switch? Är nyfiken på hur ni tycker kontrollerna fungerar

Testat lite snabbt. Styra med knappar och spakar flyttar markören. Fungerar okej men inte den precision man får med en mus förstås, lätt hänt att man går över det man vill trycka på. Vanesak med säkert, samt att precisionen blir bättre med lite träning. Touchkontrollerna fungerar ju med om man så vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då har man antingen slitit ut L-knappen (på vänstra joy-conen) efter 2 månader eller så är det den ökänt dåliga anslutningen på vänstra som spökar... den har funkat riktigt bra efter jag synkat om kontrollerna, men nu börjar det bli omöjligt att spela Overcooked handhållet. Allt annat funkar fint men att byta gubbe med "L" är ett helvete. Den trycker av sig själv ibland också, vilket får mig att misstänka fysiskt fel...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Testat lite snabbt. Styra med knappar och spakar flyttar markören. Fungerar okej men inte den precision man får med en mus förstås, lätt hänt att man går över det man vill trycka på. Vanesak med säkert, samt att precisionen blir bättre med lite träning. Touchkontrollerna fungerar ju med om man så vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm kan nog vara värt att testa. Spelet i sig är ju bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

På tisdag har Elgiganten rea på Nintendo Switch se Crazy days:
2890:- för en Switch.

Det skulle man haft koll på! Köpte en Switch idag på löning och för prispengar(~5k) man vann i lördags. Jag antar man inte kan få igen mellanskillnaden? Köpte den i eftermiddag på Elgiganten.

*suck* Det är ju ändå 500 kr.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bonovox85:

Det skulle man haft koll på! Köpte en Switch idag på löning och för prispengar(~5k) man vann i lördags. Jag antar man inte kan få igen mellanskillnaden? Köpte den i eftermiddag på Elgiganten.

*suck* Det är ju ändå 500 kr.

Vet inte prova att åka in och fråga om det går det suger rejält att missa ett sånt erbjudande 500:- är mycket pengar.

Permalänk

@Bonovox85: Vill man vara "ful"/Smart ( tolkningsfråga) kan du väl gå tillbaka med den på ångerrätt och köpa den direkt efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Det skulle man haft koll på! Köpte en Switch idag på löning och för prispengar(~5k) man vann i lördags. Jag antar man inte kan få igen mellanskillnaden? Köpte den i eftermiddag på Elgiganten.

*suck* Det är ju ändå 500 kr.

Jodå! Skrev med chatten idag, tänkte göra en fuling och köpa idag för att sedan ”hävda” de 500kr imorgon. Den person jag pratade med sa att det inte var någa problem alls att göra så 🙂

Så gå till elgiganten (de måste ha sitt pris dock) alltå imorgon så får du tillbaka 500kr 😋

Deras prisgaranti ska för övrigt gälla upp till 30 dagar, så är det samma butik får dem nog svårt att säga nej 😁

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Jodå! Skrev med chatten idag, tänkte göra en fuling och köpa idag för att sedan ”hävda” de 500kr imorgon. Den person jag pratade med sa att det inte var någa problem alls att göra så 🙂

Så gå till elgiganten (de måste ha sitt pris dock) alltå imorgon så får du tillbaka 500kr 😋

Deras prisgaranti ska för övrigt gälla upp till 30 dagar, så är det samma butik får dem nog svårt att säga nej 😁

Ja jag kommer ju inte göra någon fuling då jag inte alls hade koll på detta förrann först efteråt! Får väl svänga förbi med kvittot under dagen imorgon då o fixa det.

Skaffade den med Zelda Botw o Mario + Rabbids Kingdom.

Zelda har jag ju klarat innan på mitt Wii U men det är så ett så jävla bra spel. Går det att importera sin save på något sätt?

Edit: Nu kan man ju även snart passa på att sälja sitt Wii U, verkar som de fortfarande går för en del på Blocket m.m.. Har ju min med en ganska bra samling spel + Pro controller.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Inaktiv

För de som vinglar mellan att vänta och köpa en Switch, Elgigantens pris imorgon är riktigt bra och kan vara värt att spendera kvällen med att kolla upp Switch, spel som redan släppts och allt som är på väg. Har nog aldrig varit ett bättre tillfälle att köpa en just imorrn, ett par månader efter lansering finns mycket spel att välja på och 32 dagar till lanseringen av Mario Odyseey och sen är det fler större titlar på gång framöver. Xenoblade Chronicles 2 hör till spelen jag själv ser fram emot med.

Skrivet av NordhNet:

Hmmm kan nog vara värt att testa. Spelet i sig är ju bra

Jo, det lilla jag hunnit spela känns lovande och de har fångat de man gillade av genren på det gamla härliga 90-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Edit 1: Någon som köpt eller provat "Hori Wired Pro Controller"? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4176011
Är sugen på en Pro Controller men såg den där. Åsikter?

Jag va själv nyfiken på den så jag sökte på youtube och fick upp den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=q-MYUGCkJpM där han går igenom skillnaden mellan denna och originalet och även byggkvalitet och känslan med att använda den.

Har själv inte hittat något spel jag vill spela uppkopplad till tv:n ännu men när nya Mario kommer så blir det kanske en sån kontroller för mej.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För de som vinglar mellan att vänta och köpa en Switch, Elgigantens pris imorgon är riktigt bra och kan vara värt att spendera kvällen med att kolla upp Switch, spel som redan släppts och allt som är på väg. Har nog aldrig varit ett bättre tillfälle att köpa en just imorrn, ett par månader efter lansering finns mycket spel att välja på och 32 dagar till lanseringen av Mario Odyseey och sen är det fler större titlar på gång framöver. Xenoblade Chronicles 2 hör till spelen jag själv ser fram emot med.

Jo, det lilla jag hunnit spela känns lovande och de har fångat de man gillade av genren på det gamla härliga 90-talet.

Känner för att slå till i morgon. Avhöll mig när spelbutiken sålde dom för 3.1K men nu känns det svårt att hålla sig 😁 Erbjudandet gällde även i butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_tito:

Känner för att slå till i morgon. Avhöll mig när spelbutiken sålde dom för 3.1K men nu känns det svårt att hålla sig 😁 Erbjudandet gällde även i butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr är jag osäker, rimligtvis bör det gälla i deras butiker med då det oftast ska göra det vad jag förstått. Lär nog visa sig kl 10 imorgon, eller när det hela nu börjar.

Kollade precis igenom reklamhögen, min lokala Elgigant verkar helt ha missat löningen denna månad. Annars brukar de ju vara ute i tid med att försöka lura av oss pengar.