Behöver något att spela som tidsfördriv

Permalänk
Medlem

Playerunknown's Battlegrounds!

Permalänk

overwatch, visst det kanske är "lite mycket att lära sig först", men sen kan man liksom bara gå in och spela 2-3 games när man har tråkigt och det är lika lätt å komma in i varje gång.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Borderlands

Skrivet av pjuppi:

Pröva guild wars 2? Finns ju free to play konton där nu och det är inget tvång att sitta i flera timmar åt gången i det. Ett mer chill mmo än tex wow. Man kan ju även pvpa utan att behöva lägga tusentals timmar på att få gear. Storyn går att ta det lugnt i också om man tycker sånt är kul.

edit: Just det, glömde nämna att ifall man skulle få för sig att köpa gw2/expansionen, så räcker det att köpa expansionen då core-spelet följer med (kanske förvisso inte går att köpa enbart core-spelet nu längre, men tänker på t ex. online-shops som bara säljer koder kanske har det kvar?)

Skickades från m.sweclockers.com

Najs, tack för tipset! Verkar som att basspelet inte går att köpa, enbart expansionerna. Man reggar sig gratis och laddar ner på hemsidan. Och det funkar till Windows XP Min nygamla best får än en gång visa att den duger. Även till Mac OS för alla tre delar.

Skrivet av Niczo:

Kan också starkt rekommendera GW2. Ingen månadskostnad men inte heller pay-to-win, har ett väldigt välpolerat gameplay i både PvP och PvE samt kräver ingen större tidsinvestering.

Ett annat bra free to play-rpg är Path of Exile, det är ett action-rpg liknande Diablo med intressanta möjligheter för olika builds samt väldigt utmanande end-game.

Skrivet av IshethZenunim:

Instämmer helt, Path of Exile är det bästa gratisspel som gjorts. Du behöver aldrig spendera några pengar, och du kan inte köpa saker som ger dig fördelar gentemot andra spelare, bara kosmetiska saker och mer utrymme att lagra prylar. Jag behövde inga extra stash tabs, men jag köpte ett gäng premium ändå, bara för att jag ville stödja utvecklarna.

Gillar du Diablo-kloner så är Torchlight II också bra, och det har ett stort moddingcommunity som gör att spelet håller längre. Det finns mods som lägger till helt nya klasser, till exempel. Väldigt lätt att komma in i, men blir snart väldigt utmanande.

Vill tipsa om Wolcen: Lords of Mayhem. Ser rikigt najs och lovande ut! Ett tag kvar tills det är klart ser det ut som, verkar ha dragit ut på tiden. Uppdateras dock kontinuerligt.

Skrivet av hellhell:

letade i 6 år efter ett spel att spela som är kul (letar väl fortfarande antar jag), Nu tillsvidare spelar jag ett slappt idle spel som heter crusaders of the lost idols bra tidsfördriv.

Vart tog alla bra spel vägen? eller så har jag tröttnat på spel

Kolla in indiescenen, det var så jag återfick spelglädjen, i synnerhet FuturLabs spel till PS Vita.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

The Witcher 3
Overwatch
Alla jävla Telltale Games spelen!

Permalänk
Medlem

Prison Architect
Banished
FTL
Battlefield 1?

Permalänk
Inaktiv

Självklara valet av spelkonsol är Nintendo switch. Nu finns zelda, om en månad finns plattformversionen av Mario, nu det finns en del Neo Geo spel och annat och snart kanske det kommer ner nes spel.. Just Nes spelen är perfekt att spela korta tider.

Men en Nintendo Switch kan man ta fram och spela när man har tråkigt överallt. Att folk tittar ner på en och tycker man är barnslig, ja man har roligt och de har tråkigt. De andra får tycka vad de vill.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har varit en hängiven gamer i över 20 år och älskar många många spel, men det finns bara en serie som gjort mig sådär alldeles barnsligt förtjust i spel igen:

Mirror's Edge

Helt unikt och nyskapande spel, du springer runt och hoppar mellan hustak i en av de vackraste framtidsstäderna jag nånsin sett. Musiken passar in perfekt med världen och bygger upp en magnifik atmosfär. Ljudbilden därtill är så otroligt genomarbetad att jag skulle vilja kalla den snudd på helt realistisk, utan någon som helst illusionsbrytande repetition.

Spelet är i förstapersonsperspektiv och skapar enorm inlevelse. Men till skillnad från andra förstapersonsspel är detta ingen shooter, utan mer av ett racingspel/platformer med en begränsad mängd combat.

Gameplayet är helt i en klass för sig och tar lång tid att bemästra, vilket ger spelet extremt lång återspelbarhet trots sin relativt korta enspelarkampanj, känslan utav "flow" när du rör dig genom världen blir bara bättre och bättre allteftersom du lär dig att kombinera alla moves och tajma dom till perfektion.

Extremt underskattad serie som tyvärr inte fått mycket uppmärksamhet i sina dagar!

Permalänk
Medlem

Minecraft, finns alltid något för den kreativa att göra i det spelet

Cities: Skylines är ett annat spel som är en stor favorit när man bara behöver få tiden att gå.

Sist men inte minst så brukar de bli ett par äldre spel som Age of Empires 2 eller Red Alert 2 i singleplayer mot bots

Sen har jag en stor katalog med bilspel som jag kör lite då och då som t.ex. DiRT Rally och senast nu drog jag ner Forza 7 demot.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Cities: Skylines är en riktig time sink... Tiden går fort när man har roligt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Stronghold 1 ( Kampanjen är grym ) samt stronghold crusader HD. Hur mycket att göra som helst, och roliga kartor.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Mahjong!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Ett spel som kan spelas på alla datorer.

HOMM3, med HOTA mod.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv

Superhot!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Strategispel i så kallat skirmish-läge mot AI styrt motstånd. Steel Division är ett aktuellt exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Warframe. helt gratis och beroendeframkallande

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

Pröva guild wars 2? Finns ju free to play konton där nu och det är inget tvång att sitta i flera timmar åt gången i det. Ett mer chill mmo än tex wow. Man kan ju även pvpa utan att behöva lägga tusentals timmar på att få gear. Storyn går att ta det lugnt i också om man tycker sånt är kul.

edit: Just det, glömde nämna att ifall man skulle få för sig att köpa gw2/expansionen, så räcker det att köpa expansionen då core-spelet följer med (kanske förvisso inte går att köpa enbart core-spelet nu längre, men tänker på t ex. online-shops som bara säljer koder kanske har det kvar?)

Skickades från m.sweclockers.com

GW2 spelar jag med den är enkel men rolig sen ett plus man kan växla guld till Gem som man sen kan handla saker i chopen de gillar jag

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Euro/American Truck Simulator är trevliga chillspel, korta eller långa körningar kan ta flera minuter och sen en öl o lyssna på nån radiostation med go musik. Så omvandlas minuter till sekunder.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Eufloria! köp på någon rea.
spelar någon timme då och då. synd att det inte finns multiplayer.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Runescape, tryckt in 12,000+ timmar och är fortfarande inte färdig.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Moderator
Forumledare

Det som går mycket hemma just nu är:

Battlegrounds - Här går det att få ut många timmar. Tyvärr finns inte tiden just nu
Steamworld dig 2 - Fårvånansvärt prisvärd underhållning!
Zelda, Breath of the wild - Många timmars speltid, imponerande värld, bärbart!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Killing Floor 2 är hutlöst roligt. En lång match (10 waves plus boss) tar kanske 40 min att spela på högsta svårighetsgraden. Perfekt att starta upp då och då för en match megaröjande.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Kör en marathon av Mass Effect, från första spelet till trean. Brukar ta ett par veckor, :).

Permalänk
Medlem

Har i princip samma problem som dig med endast korta spelsessioner som alternativ. Det jag föll för runt 2011-2012 var och är fortfarande WOT (World Of Tanks). Free to play och inte pay to win! Men visst tar det tid att grinda upp till olika tanks även om varje match är max 15 min.
Väl värt att.testa iaf!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

Lemmings

Permalänk
Medlem

Jobb, Barn,Fru.
Den tid som blir över går till att snickra på huset och följa vad som händer i teknikvärden.

Precis som @Ozzed är cityskylines ett bra tidsfördriv korta som långa stunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The binding of Isaac perfekt om du bara spelar i korta sträckor.

Permalänk
Inaktiv

Black Desert Online, kan köras väldigt casual om man så vill. Finns enormt mycket tid att lägga på Life Skills, utforska världen osv. Man kan ta det helt i den takt man behagar.

Permalänk
Medlem

Sudoku, Kakuro, klassisk patiens eller varför inte lite schack online.

Annars kan jag som många andra mest rekommendera valfritt ARPG.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB