Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Apr 2002

Ojoj en Magni 3! Har iofs Magni 2 så den stannar.

2st DAC/AMP som gått i pension, 1st AMP och 1st DAC samt några hörlurar..
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society."

Trädvy Permalänk
Fyndjägare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Schiit magni 3
o2+sDac
LC

Så många val. Vilken kommer ni att köpa?

Ingen av ovanstående men jag har Cavalli Tube Hybrid beställd. Byter kanske till CTH modellen med SDAC inbyggt. Borde bli lättare att sälja om jag inte gillar den. Och lite kul att testa hur SDAC står sig mot gamla ODAC och andra DAC:ar.

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-cth-sdac-dac-amp
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-alex-cavalli-cth-tube...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Србо:

Fått hem från Kina mina Original Rock Zircon och dom låter väldigt bra, bättre än Tennmak Pro, klart ljud, bra mellanregister, klar bas där Tennmak Pro är efter. För knappt en hundring är Rock Zircon nästan gratis.

Sennheiser ie800 som jag också äger är inte bättre på något sätt. Det Rock Zircon saknar är underbart klara subbasen som Shure 846 har i övrigt är det inte stor skillnad. Kvaliten verkar vara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

ja det är synd att basen är lite väl slapp i Tennmak pro. Har kollat länge på zircon men aldrig slagit till, tycker dom ser så fula ut Har ett par KZ ZS5 på väg hem och det ska bli lite intressant och se hur dom står sig. Har bra erfarenheter av de andra KZ-lurarna jag köpt genom åren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Agustavsson:

ja det är synd att basen är lite väl slapp i Tennmak pro. Har kollat länge på zircon men aldrig slagit till, tycker dom ser så fula ut Har ett par KZ ZS5 på väg hem och det ska bli lite intressant och se hur dom står sig. Har bra erfarenheter av de andra KZ-lurarna jag köpt genom åren.

Smaken är olika, jag tycker om designen. Dom låter förvånansvärt bra, värt att riskera en hundring. Sitter utmärkt i öronen, vilket jag var tveksam till innan jag prövade iom att det var silikonproppar som inte brukar sitta bra och isolering är svag, men dessa isolerar hyfsat. KZ ZS5 skall vara det bästa från KZ, bra bas har den fått beröm för som ju inte riktigt fanns där innan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Mumu55:

Bose QC35 II är på g enligt läckor.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.blog.google/products/assistant/headphones-optimiz...

Och där kom announcement.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av §2:

Tjena!

Någon som har tips på några bra bluetoothhörlurar (in-ear) från aliexpress eller liknande?
Har varit sugen på ett par Airpods ett tag nu men priset på 1700kr får mig att avstå...

Vill helst att det ska vara helt sladdlösa men skulle funka med sladd bakom nacken.
Pris max 1000kr.

OBS skall användas med min iPhone SE

Tack på förhand.

Jag bumpar denna fråga lite pga att jag också letar BT in-ear lurar för ungefär samma pris. Dock vanlig android.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av stoltz:

Jag bumpar denna fråga lite pga att jag också letar BT in-ear lurar för ungefär samma pris. Dock vanlig android.

Optoma NuForce BE Sport3