Playerunknown's Battlegrounds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
tyresö
Registrerad
Feb 2010

@Crazy: Helt klart värt, spelat är ju så jävla dassigt utan haha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av muttepig:

Hur då? Är det orättvist med högre FPS. Du redigerar aldrig någon konfigurationsfil och även om man skulle redigerat en konfigurations fil har PlayerUnknown sagt att redigering av konfigurationsfiler är ok för advancerade användare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Lunilu:

Hur då? Är det orättvist med högre FPS. Du redigerar aldrig någon konfigurationsfil och även om man skulle redigerat en konfigurations fil har PlayerUnknown sagt att redigering av konfigurationsfiler är ok för advancerade användare.

För att det står i deras Rules of Conduct?
"9.Do not cheat: do not use third party programs, macros, client-side hacks, edited game files or anything else that may give you an unfair advantage in the game. This includes promoting or posting links to websites that provide or promote cheats or hacks."

ASUS SABERTOOTH Z87 | Samsung SSD EVO Desktop Kit 840-Series 250GB | Intel Core i7 4770K 3.5 GHz | Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1866Mhz DOMINATOR | Corsair Hydro H80i | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Corsair Obsidian 550D | Corsair AX 760W 80+ Platinum Modulär | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Zippeer:

För att det står i deras Rules of Conduct?
"9.Do not cheat: do not use third party programs, macros, client-side hacks, edited game files or anything else that may give you an unfair advantage in the game. This includes promoting or posting links to websites that provide or promote cheats or hacks."

jag tog bort mitt crouch-hopp som var editerat i config-filen. Var inte så svårt att göra det utan direkt. I stressade situationer kan det dock hända att man misslyckas som med allt annat i livet

fast reshade är ju 3e partsprogram. finns det någon info där det står att man får använda det? blev nyfiken m det finns verifierat?

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Lunilu:

Du missuppfattade det du citerade. De pratade om att använda macros för att kunna crouch-hoppa.

Smått galen f.d. admin för SpelClockers och SweClockers Mumble.
Tillfälliga spel: PUBG, League of Legends, ARMA och Witcher 3.

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | EVGA GTX 1080 Ti FTW3 @ Stock | Corsair Vengeance RGB 32GB @ 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 280mm | HUE+ & AER RGB 120mm/140mm | Acer Predator XB271HU & BenQ XL2420T 120Hz | Logitech G933, G900 & G810 | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av griid:

jag tog bort mitt crouch-hopp som var editerat i config-filen. Var inte så svårt att göra det utan direkt. I stressade situationer kan det dock hända att man misslyckas som med allt annat i livet

fast reshade är ju 3e partsprogram. finns det någon info där det står att man får använda det? blev nyfiken m det finns verifierat?

finns på pubg's twitter sedan långt tillbaka där dom går ut och säger att det är helt okej med reshade.

Ryzen 7 1700X@3.9GHz, 4x8GB DDR4 2666MHz, Palit GeForce GTX 1080 GameRock, SSDs, Focusrite Scarlett Solo, Blue Snowball, MS LifeCam Studio.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Crazy:

Du missuppfattade det du citerade. De pratade om att använda macros för att kunna crouch-hoppa.

Aja, då är det en helt annan visa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011

Brukar förbise allt som har med "FPS-boosts" att göra och gjorde så även nu. Dock krockade jag med en annan tråd som pratade om samma sak så tog och kollade upp det. Kan inte bekräfta exakt hur pass mycket det hjälpte, men med min rigg vart det definitivt högre och stadigare FPS. Tackar för länken!

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | EVGA GTX 1080 Ti FTW3 @ Stock | Corsair Vengeance RGB 32GB @ 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 280mm | HUE+ & AER RGB 120mm/140mm | Acer Predator XB271HU & BenQ XL2420T 120Hz | Logitech G933, G900 & G810 | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Ibland är det så skadat lootsystem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Otori:

Ibland är det så skadat lootsystem...

http://forumbilder.se/G9JJV/1.jpg

Ser mer ut som tvångstankar för att plocka upp allt skit du kan hitta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Crazy:

Ser mer ut som tvångstankar för att plocka upp allt skit du kan hitta.

Så du använder dina vapen "nakna"? Jag vill iaf modda mina vapen och plockar hellre med mig delar innan.

Hittade inte ett vapen på hela rundan, slutade på 4'e med enbart glocken och 1 kill.

Edit: Och dessa prylar var det "bästa" jag hittade. Behöll 2st 4x-sikten då jag föredrar det på kortare avstånd.

Jag anser iaf inte det som maniskt lootande, då hade inventory sett annorlunda ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011

Tänkte dela om någon kanske hade missat. En av tre kommande fordon till PUBG.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006

Är det fler som spelar 3pp än 1pp?
Vet flera på jobbet som föredrar 3pp... men tycker det blir skumt att gömma sig etc, då man kan kolla "över" tex murar och "runt" hörn etc...

Går det ställa in nåstans så att vapnena alltis börjar med Auto på?? Dött flera ggr pga att dom står på singelskott, senast igår... mötte en i ett hus, och hade en sån där Thomson, tänkte honom plockar jag lätt med denna, pang, ett skott, sen stopp, sen pepprar den andre ihjäl mig! :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Moses går igenom FPS-boost och reshade som varit aktuellt här senaste tiden. Om någon är intresserad av det https://www.youtube.com/watch?v=e_9LKkpMMjg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av REWplayFF:

Moses går igenom FPS-boost och reshade som varit aktuellt här senaste tiden. Om någon är intresserad av det https://www.youtube.com/watch?v=e_9LKkpMMjg

Hittar inte ens pubg i common... märkligt, cs go etc syns där... :/
Edit: Nä... ett par andra spel syns där, men inte CSGO heller... och inte ARK... varför ligger bara vissa spel där?

Edit: Man verkar kunna bli bannad om man ändrar vissa grejer han visar där...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Swennis:

Hittar inte ens pubg i common... märkligt, cs go etc syns där... :/
Edit: Nä... ett par andra spel syns där, men inte CSGO heller... och inte ARK... varför ligger bara vissa spel där?

Edit: Man verkar kunna bli bannad om man ändrar vissa grejer han visar där...

Skummade igenom videon och av det jag såg så fanns det ingen som är bannbart. Kanske missade något, men det enda jag såg honom göra var olika inställningar i windows, nvidia control panel, in-game och sen installerar han Reshade manuellt.

Och om du inte hittar ditt spel kan du antingen söka i Windows eller så kan du högerklicka på spelet i Steam, välja Properties, välj fliken Local Files och sedan väljer du Browse Local Files. Då får du upp mappen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2006

Ah... ok... läste lite i kommentarsfältet och det va nån som skrev att man kunde bli bannad, därför vart jag lite orolig för det..

Ska testa göra så steam, tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Crazy:

Angående rekyl för full auto så gäller det att testa sig fram och motarbeta rekylen. Skriver några tips nedan som för vissa kan vara självklara, men ändå är väldigt användbara:

• Alltid Vertical Grip före Angled Grip. Vertical Grip har högre % recoil reduction än Angled (både vertikalt och horisontellt), men bör ändras i framtiden.

• Flash Hider > Compensator > Suppressor. Jag kör nästan alltid Suppressor före övriga attachments, men för bäst kontroll med full auto är Flash Hider och Compensator att föredra där Flash Hider ligger i framkant. Dock är inte Suppressor på något sätt ett dåligt val.

• Croucha när du skjuter för att få ännu mera stöd.

• Sänk/Höj Mouse Sensitivity/DPI. Somliga spelar med en DPI som kanske inte alltid passar ens spelstil eller t.o.m. speltitel.
    Testa att leka rundor med DPI:n för att underlätta rekylmotarbetet.

• AKM: Flash Hider/Compensator är nästan ett måste. AK:n drar annars iväg allt för vilt och är man då inte beredd på detta så kommer den säkerligen att bli ens död i en 1v1.

• M416: En M416 utan attachments kan gå rätt vilt den med. För att bli optimal så krävs alla attachments. Därefter ligger rekylen rätt lågt.

• SCAR-L: Kräver inte lika mycket jobb som M416 både när det gäller attachments och rekyl. En SCAR-L med attachments skjuter spikrakt i full auto. Har du endast Vertical Grip så är det iallafall en bra utgångspunkt.

• UMP9: Superenkelt vapen att kontrollera. Också även enkelt att hitta och fylla med attachments. Precis som med SCAR-L så är endast Vertical Grip en bra utgångspunkt.

• M249: Skjuter som en laserstråle med rätt låg rekyl. Var inte rädd att köra full auto.

• Groza: Även detta Crate Weapon skjuter väldigt fint och kontrollerat. Var inte rädd att spraya, men för bäst kontroll skjut full auto i salvor.

Våga gå fullt ut med full auto. Det är enda sättet att lära sig!
Rätt så informativ video, om man tar det med lite salt, angående Grips.

Körde nyss en runda med en M416 och endast Vertical Grip. Kom då och tänka på mitt inlägg ovan och bidrar därför med videobevis på att M416 utan attachments kan vara rätt... vild. Lite potatisvarning, MEN här försökte jag motarbeta rekylen. Notera hur pass rekylen styr vapnet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Någon som installerat Reshade och upplevde att interacts blev segare? Installerade det under kvällen och upplever att det blev MYCKET segare med att plocka upp saker samt öppna/stänga dörrar.

Avinstallerade det och då blev det som innan igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av Otori:

Någon som installerat Reshade och upplevde att interacts blev segare? Installerade det under kvällen och upplever att det blev MYCKET segare med att plocka upp saker samt öppna/stänga dörrar.

Avinstallerade det och då blev det som innan igen.

Körde du mer än en match? Vissa servrar är betydligt mycket segare än andra.