Tråden om Nintendo Switch

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Swe.Stars:

Är det 1:an? 2:an av Revelations är fantastiskt bra! Första spelade jag bara kort på min PSP(?) och var.. inte särskilt nöjd.
Fördelen med Revelations 2 var att det var couch coop. På PS4:an kan man även "Speldela", så att jag och min goda vän kunde sitta hemma hos var och en och "simulera" att han satt som Player 2 i min soffa. Helt genialiskt. Spelade det faktiskt senast i helgen med honom.

Revelations var i början en 3DSs-exklusiv titel, sedan dess har den i sedvanlig Resident Evil-ordning portats till typ alla plattformar som kan användas för spel. PSP fick aldrig några Resident Evil spel verkar det som.

@Damponmyboard Personligen föredrar jag första Revelations över 2an. De havsinspirerade monstren är rätt vidriga. Mer likt tidigare spel i Resident Evil och mer survival horror än vad 4-6an varit. 2an var rätt annorlunda vad jag kan minnas, påminde mer om 4-6an och deras upplägg vilket inte är en nackdel (6an och dess QTE's är ett problem). Väl värda att spela båda två om man gillar serien, rätt intressanta titlar båda två och speciellt nu när alla episoder av Revelations 2 är släppta.

R5 Blackout: 6700K, 32GB RAM, 6,25TB, 1080 Ti Phoenix GS, XB271HU + Oculus Rift
Ncase M1: 2700K, 16GB RAM, 4,5TB lagring, GTX 1070 Mini, U2713HM
NSK3400: Ryzen 1700?, 32GB RAM, GTX 1070 Phoenix GS
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 2GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2004

Grymt sugen på att slå till på en Switch men funderar kring Black Friday i slutet på november. Läääänge kvar! Känns tråkigt att köpa för fullpris, men det kanske blir så ändå.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av perperub:

Grymt sugen på att slå till på en Switch men funderar kring Black Friday i slutet på november. Läääänge kvar! Känns tråkigt att köpa för fullpris, men det kanske blir så ändå.

Finns viss risk att Switchen blir svår att få tag i även i Sverige då det kommer väldigt många storsläpp sista kvartalet av året. Som det varit hitills har det varit ganska lugnt att få tag i en. I utlandet så säljer de så snabbt att de tar slut på direkten. Och då säljer Nintendo väldigt många Switch också.

Har du möjlighet att vänta så finns det god chans att få tag i den lite billigare. Var ett rätt bra erbjudande nyligen då den låg på 3000kr eller något sådant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Äsch då. Köp en triwing skruvmejsel för en dollar på ebay och nya skal.

https://www.ebay.com/i/222535301287

Sen finns en PC mjukvara på gbatemp för att koda in rätt färg i joyconsen så det matchar i UI:t på switchen.

Skrivet av Tiamat:

@Damponmyboard: ja det stämmer de har gjort så man får motsatt sida.
Vill du ha båda i rött får du köpa de helröda joy-con:sen:

https://content.ebgames.com.au/website/images/detail/225677_detail.jpg
Dyrt ska det vara för att få rätt färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Damponmyboard:

@Swe.Stars: Man behöver inte spela 1an för att spela 2an?

Nah. Det behövs verkligen inte. Storymässigt hänger de väldigt löst ihop (S.T.A.R.S team som beröringspunkt bla.).
Jag borde väl inte uttrycka mig särskilt om vilket som är bäst, men 2:an är definitivt mer likt The Evil Within, men något lättare (kör på Hard). Det som är intressant - och som funkar jäkligt bra (tror inte det finns i 1:an?) är möjligheten att byta mellan två karaktärer hela tiden. Utan att försöka spoilera så kommer det även ett till par man får spela som men som berör en annan... "tidsrymd"

Trots ostiga dialoger är själva spelmekaniken (gameplay) otroligt underhållande. Framförallt om man spelar det med en vän - vilket jag starkt, starkt rekommenderar :9

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Digital Foundry har fått testa DOOM: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-hands-o...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Shantae: Half-Genie Hero kommer som fysisk utgåva

Kommer till Switch i fysiskt format i en ultimate edition:

Skrivet av WF:

The Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition will include the Pirate Queen’s Quest! Slide into bodacious buccaneer Risky Boots’ stylish footwear as you traverse Sequin Land in a brand-new storyline as the Queen of the Seven Seas!

Källa

[El] shadayim 2017
Friend Code: SW-8236-3563-9899

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2004

Jag kunde inte hålla mig längre, slog till på en Switch igår, hämtar om 5 min. Kommande löneökning gjorde att jag kunde "unna mig" en, äntligen. Köpte en i mars men lämnade tillbaka på öppet köp (passade dåligt, hade för många spel att spela då). Har fortfarande kvar Zelda (gick ej att returnera), displayskydd och bordsstödet från HORI då jag kände att det troligen blir en Switch i framtiden. Köpte även Mario Kart då det var nedsatt till 399 spänn härom veckan. Sjukt taggad på switch och tid finns då jag har spelat klart de andra spelen.

Jag blir bara mer och mer imponerad över utbudet av spel faktiskt. Känner redan att det finns risk att det byggs en backlog med spel som köps inte hinns med att spelas. Ikväll blir det Mario Kart med barn och frun och kanske en stund Zelda då de lagt sig. Pepp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

@perperub: grattis och välkommen in i gänget då
Jag ångrar inte det minsta mitt köp av Switch.

[El] shadayim 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

@perperub: Grattis, det gjorde du helt rätt i! Jag hade också en svag stund i början där jag funderade på att sälja min Switch men nu är jag förälskad! Känner precis som du att det det börjar komma många roliga spel och att ursäkten om att det inte finns något att spela börjar bli ett dålgt argument!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2009

Skaffade Mario+Rabbids då många verkade gilla spelet i tråden, är mycket positivt överraskad över hur bra kombinationen är. Jag har aldrig spelat xcom, men kan tänka mig prova det efter att ha kört ubisofts klon. Strategikonceptet funkar prima på switch, även i bärbart läge, något jag saknade med zelda.

| i5 4670k@stock + Noctua NH-U12s | GA-Z87X-UD3H | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | Sapphire Radeon R9 Fury Nitro | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A | FD Newton R3 600W | Intel 730 240GB + WD Green 2TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Ut med ett nytt Smash så går jag och köper en Switch på studs.. Nog för att Zelda är så nära mitt hjärta men måste ha Smash också innan det känns helt värt för mig och införskaffa.

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2004

Sen till festen, jag vet, men ändå: Det är helt galet - jag känner mig helt frälst efter att ha spelat Mario Kart med frugan och äldsta barnet samt zelda själv efter de lagt sig. Väldigt imponerad av båda spelen - Mario för fantastiskt rolig, snygg och varierad racing med silkeslent flyt. Zelda för att hoardern i mig får gå loss (föredrar upptäcka och leta över slåss) och den fantastiska inramningen och stämningen. Spenderade tex en timme i natt med att försöka tämja hästar Det är kul att spela spel igen tackvare Switch!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Grym tråd, smygkollar emellanåt för att se vad som händer och vad ni ägare skriver om Switch.
Sitter ännu och funderar på när man ska köpa en Switch, men nu när det börjar komma lite mer spel så börjar det lukta köp.
Blir nog något efter jul helt klart.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

Är det någon här som testa Thimbleweed park på Switch? Är nyfiken på hur ni tycker kontrollerna fungerar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Jag köpte mig en Pro controller i veckan efter att ha funderat länge och väl.
Det enda jag undrar är varför jag inte köpte en tidigare

Efter att ha läst en del recentioner på Steamworld Dig 2 så blev det ett köp till Switch då det kostar lika mycket som på Steam (200:-) Riktigt bra spel som gör sig perfekt på switch, tror inte det slukar batteri i samma takt som tex BOTW så det går nog att få många speltimmar med det om man är på resande fot.

http://www.metacritic.com/game/switch/steamworld-dig-2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2004

Beställde ikväll:
"Nintendo Switch Deluxe Travel Case, Black"
http://www.pricerunner.se/pl/196-4020620/Speltillbehoer/Ninte...
och
"Nintendo Switch Game Traveler Deluxe Travel Case".
http://www.pricerunner.se/pl/196-3762701/Speltillbehoer/Ninte...
Den mindre för att kunna ta med Switchen över dagen för pendling och handbagage. Den större för att ta med hela systemet med resterande bagage. Återkommer då jag fått dem.

Edit 1: Någon som köpt eller provat "Hori Wired Pro Controller"? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4176011
Är sugen på en Pro Controller men såg den där. Åsikter?

Edit 2: Har nu förhandsbokat Super Mario Odyssey för avhämtning den 27 oktober på releasedagen. Den vill jag inte missa! Måste bara hitta en resa eller annat att göra för resten av familjen den helgen

2 tillägg till originalposten; se edit 1 & 2.
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

På tisdag har Elgiganten rea på Nintendo Switch se Crazy days:
2890:- för en Switch.

Skrivet av EL:

Kan ej kombineras med andra erbjudanden och gäller endast tisdag 26/9 kl 10:00-23:59.

[El] shadayim 2017

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av NordhNet:

Är det någon här som testa Thimbleweed park på Switch? Är nyfiken på hur ni tycker kontrollerna fungerar

Testat lite snabbt. Styra med knappar och spakar flyttar markören. Fungerar okej men inte den precision man får med en mus förstås, lätt hänt att man går över det man vill trycka på. Vanesak med säkert, samt att precisionen blir bättre med lite träning. Touchkontrollerna fungerar ju med om man så vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2011

Då har man antingen slitit ut L-knappen (på vänstra joy-conen) efter 2 månader eller så är det den ökänt dåliga anslutningen på vänstra som spökar... den har funkat riktigt bra efter jag synkat om kontrollerna, men nu börjar det bli omöjligt att spela Overcooked handhållet. Allt annat funkar fint men att byta gubbe med "L" är ett helvete. Den trycker av sig själv ibland också, vilket får mig att misstänka fysiskt fel...

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av anders190:

Testat lite snabbt. Styra med knappar och spakar flyttar markören. Fungerar okej men inte den precision man får med en mus förstås, lätt hänt att man går över det man vill trycka på. Vanesak med säkert, samt att precisionen blir bättre med lite träning. Touchkontrollerna fungerar ju med om man så vill.

Hmmm kan nog vara värt att testa. Spelet i sig är ju bra