Får denna meddelande varje gång man stänger av datorn... HJÄLP.

Permalänk

Får denna meddelande varje gång man stänger av datorn... HJÄLP.

Som det står i rubriket fattar inte vad som är fel med datorn + att jag får svart skärm oftast när jag sitter och pluggar och har öpptet vanliga hemsidor... så helt plötlsigt dör skärmen tangenterna och musen men datorn rullar på.

Sen när jag stänger av datorn vanligtvist på kvällarna så får man denna medelande....
Bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

Som det står i rubriket fattar inte vad som är fel med datorn + att jag får svart skärm oftast när jag sitter och pluggar och har öpptet vanliga hemsidor... så helt plötlsigt dör skärmen tangenterna och musen men datorn rullar på.

Sen när jag stänger av datorn vanligtvist på kvällarna så får man denna medelande....
Bild

Testa detta

https://helpdeskgeek.com/help-desk/instruction-at-referenced-...

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Vad har du provat för att fixa det? För söker man på "instruktionen på refererade till minnet" finns det ju massor av personer med liknande problem.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

Som det står i rubriket fattar inte vad som är fel med datorn + att jag får svart skärm oftast när jag sitter och pluggar och har öpptet vanliga hemsidor... så helt plötlsigt dör skärmen tangenterna och musen men datorn rullar på.

Sen när jag stänger av datorn vanligtvist på kvällarna så får man denna medelande....
Bild

Har du nån överklockning på datorn?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

@Jonny Myran: Jag har avinstalerat gpu drivrutiner helt på skärmen + datorn sen instalerat all senaste drivrutiner... kört massa virus scans osv...

Permalänk

@ggustavsson: Nej, jag gjorde oc på mina minnen förut annaras inget annat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

@ggustavsson: Nej, jag gjorde oc på mina minnen förut annaras inget annat...

OK med tanke på att det verkar som det klagas på minnet, testa stock på minnet ett tag.
Gör gärna ett minnestest också, Windows inbyggda eller annat som tex http://memtest.org

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

@ggustavsson: Mina minne är stock såg jag har inte oc dem sen sist så dem låg på stock... vet inte varför den håller på så där...

Permalänk

Avinstallerade razer synapse o blev av med de, ingen aning varför

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

@ggustavsson: Gjorde den testet men det hittade inget ram error så det va bra. Får se om det fortsätter att komma up såna här problem får då ringa komplett supporten. :/