SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cat_fish_1:

Min order är nu grön på Inet iaf. Så jag antar att dom fått in sina också.

Var din orange innan med? Eller grön/orange? Min är helgrön sedan imorse. Spännande imorrn, bör vara en del här som fått hem sina då.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Haha, man kan köpa en SNES original för 2000kr med massa spel. Hitta denna t.ex https://www.blocket.se/stockholm/SNES_paket_med_9_spel_754702... kan vara borttagen nu men whatever... lite fix med composit-converters så har man ju the real deal

Varför köper jag inte en sådan själv? Ingår bra spel i SNES classic och "plug-and-play" basically..
RetroPie? Framtiden får se...

Inte bara det, den här idiotien verkar inte vara medveten om att El Giganten har 100+ exemplar av snes mini classics i lager för 1590:- jämfört med hans lilla drömpris på 3500:-

Permalänk
Medlem

Fick hem denna idag (från Power)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClubT:

Fick hem denna idag (från Power)
https://imgur.com/ab9gTWY.jpg

Nice! Hunnit prova med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice! Hunnit prova med?

Nej, just denna är till brorsan. Jag beställde min från Shopto Men det ska erkännas att jag är sugen på att öppna och lira lite... Själv ser jag mest fram emot Square klassikerna + Mario World... Vad ser alla andra fram emot för spel?

Permalänk
Medlem

@ClubT: Att kicka sambon i Mario Kart!

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Skrivet av ClubT:

Nej, just denna är till brorsan. Jag beställde min från Shopto Men det ska erkännas att jag är sugen på att öppna och lira lite... Själv ser jag mest fram emot Square klassikerna + Mario World... Vad ser alla andra fram emot för spel?

är väll bara ge shoptop till brorsan? xD

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClubT:

Nej, just denna är till brorsan. Jag beställde min från Shopto Men det ska erkännas att jag är sugen på att öppna och lira lite... Själv ser jag mest fram emot Square klassikerna + Mario World... Vad ser alla andra fram emot för spel?

Haha, känner igen det där från i julas. Försökte få tag i NES Classic till syskon i julklapp. Bara någon dag innan jul fick jag tillslut tag i en från en av butikerna utan kösystem. Var riktigt kul att se den öppnas och tas fram då på julaftonen. Min egna fick jag en vecka senare då jag fick tag i en till från samma butik.

Just Squaresofts klassiker mest, synd att Chrono Trigger inte kom med. I övrigt är det egentligen allt som följde med men prioriteten lär bli på RPG-klassikerna.

Final Fantasy VI är min favorit i hela serien för övrigt. Tätt följd av VII förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Min order är nu grön på Inet iaf. Så jag antar att dom fått in sina också.

Skrivet av anon5930:

Var din orange innan med? Eller grön/orange? Min är helgrön sedan imorse. Spännande imorrn, bör vara en del här som fått hem sina då.

Hur då grön?

Jag bokade sjukt tidigt, men min ser ut såhär:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Om du inte får tag i någon så kan jag, för ovanlighetens skull, rekommendera Ebay där överpriset är lägre än vad de svenska återförsäljarna tar. De går oftast för för mellan 1100-1400kr, medan här i Sverige så ligger de på 1700kr.

Okej tack, bra att veta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Hur då grön?

Jag bokade sjukt tidigt, men min ser ut såhär:

https://i.imgur.com/PvtnfwV.png

På ordersidan så finns det en kolumn som heter "Status", där under finns olika färger samt en kort beskrivning på orderns status. För mig är det nu en grön fyrkant ihop med texten "Bokad". Innan är jag säker på att den var delad grön och orange med någon annan text än bokad, typ "Beställd" eller något sådant.

Frågan är om det var så smart att avboka CDON-ordern bara. Inet sålde för många exemplar redan första kvällen vilket innebar att dagen efter presentationen så kom en massa avbokningsmail ut till många. Min order ska vara säker men vore långt ifrån första gången jag blivit blåst på en förbokning i år om det skulle vara så.

Förhoppningsvis skickas de imorgon eller iallafall informeras vi över hur det ser ut med leveranser. Andra ÅF'ar kommer inte kunna leverera alla leveranser till lanseringsdagen och såvida inte Inet fick väldigt få tilldelade borde detta problem även kunna finnas här med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Var din orange innan med? Eller grön/orange? Min är helgrön sedan imorse. Spännande imorrn, bör vara en del här som fått hem sina då.

Min var grön/orange innan. Hoppas man har de på fredag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

ShopTo verkar ändrat status på min förhandsbokning till en faktiskt order som är i status Processing nu. Det konstiga är att frakten ser i dagsläget ut att vara gratis?

Undrar om de känt av press då det stod att frakten skulle vara 6.24£ eller vad det var vid ordertillfället och nu väljer att bjuda på den?

Eller så dras frakten när det faktiskt skickas, för pengarna har inte dragits än. Vi får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaghnol:

ShopTo verkar ändrat status på min förhandsbokning till en faktiskt order som är i status Processing nu. Det konstiga är att frakten ser i dagsläget ut att vara gratis?

https://i.imgur.com/ww0U5O3.png
https://i.imgur.com/HuBw7kS.png

Undrar om de känt av press då det stod att frakten skulle vara 6.24£ eller vad det var vid ordertillfället och nu väljer att bjuda på den?

Eller så dras frakten när det faktiskt skickas, för pengarna har inte dragits än. Vi får se!

Jag fick ett mail tidigare ikväll att dom drog £79.84 (878kr enligt banken). Men får se om dom drar mer för frakten sen med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Börjar bli rätt sned på shopto, deras sida är fasen under all kritik.
Var inne nyss bara för att kolla status på min pre-order. Sidan jag var inne på visade alternativ för att betala, med val paypal eller kreditkort. Jag valde inget utan stängde bara rutan och vips fick man ett mail om att min betalning med kreditkort var bekräftad.

Skapade en ticket och som allt annat så rasade även den sidan sönder med lite error 500, 404 och dylikt... >_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

@Zaghnol:
Samma för mig!

Permalänk
Skrivet av Zaghnol:

ShopTo verkar ändrat status på min förhandsbokning till en faktiskt order som är i status Processing nu. Det konstiga är att frakten ser i dagsläget ut att vara gratis?

https://i.imgur.com/ww0U5O3.png
https://i.imgur.com/HuBw7kS.png

Undrar om de känt av press då det stod att frakten skulle vara 6.24£ eller vad det var vid ordertillfället och nu väljer att bjuda på den?

Eller så dras frakten när det faktiskt skickas, för pengarna har inte dragits än. Vi får se!

Det här var konstigt! Först och främst, ligger min order fortfarande på pre-order och har ännu inte gått vidare i processen.

Sedan har det varit känt länge att fraktalternativen vid vissa tillfällen tas bort och enbart 19.99£ alternativet är det enda som blir tillgängligt.

Jag var i kontakt med kundtjänst och de förklarade för mig att frakten blir definitivt 19.99£ eftersom det är enda tillgängliga alternativet för en sån "dyr" produkt som SNES Mini. Detta gäller även för dem som redan har betalat i förväg med billigare frakt.

Men skumt att det inte står med alls, de kommer säkert dra av senare. Eller?

Permalänk
Medlem

SNES Mini I Lager

Ute och surfa nu i natten när ser detta..

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/NINTENDOC...

100+ i lager redo att skickas.

Super Nintendo Classic Mini SNES konsol
Webhallen Inet allt är fullbokade.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Börjar bli rätt sned på shopto, deras sida är fasen under all kritik.
Var inne nyss bara för att kolla status på min pre-order. Sidan jag var inne på visade alternativ för att betala, med val paypal eller kreditkort. Jag valde inget utan stängde bara rutan och vips fick man ett mail om att min betalning med kreditkort var bekräftad.

Skapade en ticket och som allt annat så rasade även den sidan sönder med lite error 500, 404 och dylikt... >_<

Shopto drog pengar från mig för min preorder igår vid 23:00 tiden så det var nog samma sak för din del.
Att du var inloggad på sidan var bara en tillfällighet.

Informationen om att detta skulle hända fanns att läsa på ordersidan. Minns inte exaka formuleringen men det stod något i stil med att preorder'n inte behöver betalas i förskott men att pengarna dras från kortet när ordern går vidare i hanteringen och det var det som skedde igår.

Permalänk
Medlem

Fick detta från Webhallen igår:
Bäste Webhallenkund,

Du får detta mail då du har en bokning på SNES Classic Mini. Vi har precis mottagit vår första leverans och det ser ut som att du är en av många kunder som inte kommer att bli tilldelad en på releasedagen. Men vi har fler leveranser som inkommer inom kort.

Beställde 27/6 kl 12:20.

Då jag är ledig på fredag funderar jag på att besöka Ica Maxi vid öppning, har de inga åker jag vidare till NoN.

Permalänk
Medlem

@Thex: Nu vet jag inte var du bor, men jag har en bokning på Webhallen Hötorget, misstänker att du bara kan ta mitt ordernummer, inte direkt så att dom någonsin kollat legg vid uthämtning?

Dock är deras mail väldigt märkligt, känns fortfarande som någon typ av friskrivning?

Citat:

Bäste Webhallenkund,

Du får detta mail då du har en bokning på Nintendo Mini SNES. Vi har precis mottagit vår första leverans och det ser ut som att du är en av de lyckligt lottade som kommer att bli tilldelad en enhet på releasedagen.

@Daemon Min order körde jag prepayment på och den står fortfarande kvar på preorders, så jo, deras sida och order/lager verkar inte vara top notch. Att ha den på fredag känns rätt kört.

Permalänk
Medlem

Min konsoll som jag bokade på Komplett 15:32 den 28 juni skickades igår och kommer med posten idag. Hoppas att den är vettigt förpackad.

Hade bokat på inet (den blev annulerad av inet), cdon (avbokade själv) och retrospelbutiken (avbokade själv). Tack vare studentrabatt betalade jag 1349 vilket känns som ett okej pris med svenska mått mätt.

Har faktiskt aldrig haft SNES utan hade NES och sedan Nintendo 64, Gamecube, Wii, Wii U, Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Min konsoll som jag bokade på Komplett 15:32 den 28 juni skickades igår och kommer med posten idag. Hoppas att den är vettigt förpackad.

Komplett har själva besvarat hur det kommer vara packat tidigare i tråden: Länk

Permalänk
Medlem

Om man vill ha Snes Mini billigare så kan man kika på Tradera.

En såldes precis för:
1 225 kr
16 bud
+59 kr frakt

En för:
1 300 kr
29 bud
+59 kr frakt

Och en för:
1 247 kr
24 bud
+53 kr frakt

Måste kännas ganska snopet för säljarna..

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som Shopto dragit £44.14 från kontot för frakt? Håller just nu på att bråka med dom då det tog det från mitt konto i går runt 23 tiden. Var inte £19.99 det som gällde? Om någon har fått pengar dragna från dem redan vore det fint höra så jag vet att de gjort fel i mitt fall. Betalar aldrig så mycket för frakten, det är ju absurt.

Permalänk
Skrivet av A80:

Är det någon annan som Shopto dragit £44.14 från kontot för frakt? Håller just nu på att bråka med dom då det tog det från mitt konto i går runt 23 tiden. Var inte £19.99 det som gällde? Om någon har fått pengar dragna från dem redan vore det fint höra så jag vet att de gjort fel i mitt fall. Betalar aldrig så mycket för frakten, det är ju absurt.

För mig har följande summor dragits.

ShopTo: 881,64 (ingen/exkl frakt enligt ordern)
Game.co.uk: 915,88 (inkl frakt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Om man vill ha Snes Mini billigare så kan man kika på Tradera.

En såldes precis för:
1 225 kr
16 bud
+59 kr frakt

En för:
1 300 kr
29 bud
+59 kr frakt

Och en för:
1 247 kr
24 bud
+53 kr frakt

Måste kännas ganska snopet för säljarna..

Tror tyvärr inte den här förhållandevis goda tillgången kommer hålla i sig speciellt länge.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av A80:

Är det någon annan som Shopto dragit £44.14 från kontot för frakt? Håller just nu på att bråka med dom då det tog det från mitt konto i går runt 23 tiden. Var inte £19.99 det som gällde? Om någon har fått pengar dragna från dem redan vore det fint höra så jag vet att de gjort fel i mitt fall. Betalar aldrig så mycket för frakten, det är ju absurt.

Samma för mig. Har förbetalt via paypal men de försökte tydligen dra extra. Detta hindrades givetvis av paypal. Totalpriset skulle landa på £130.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Om man vill ha Snes Mini billigare så kan man kika på Tradera.

En såldes precis för:
1 225 kr
16 bud
+59 kr frakt

En för:
1 300 kr
29 bud
+59 kr frakt

Och en för:
1 247 kr
24 bud
+53 kr frakt

Måste kännas ganska snopet för säljarna..

Ser mer ut som Tradera plockat bort auktionerna innan avslut.

Permalänk

Det här är förklaringen från Maxgaming varför de tar ut scalpar kunderna på 1949,-

Priset är korrekt, dock så är det högre än vad vi hade första gången.
Vi lyckades få tag i några extra exemplar av produkten, dock till ett högre pris. Vi ansåg ändå att produkten är tillräckligt populär och att tillgängligheten i Norden inte fanns, så vi köpte in den för ett högre pris, dock innebär det också ett högre pris till slutkunder, tyvärr.
Eftersom den Nordiska marknaden är mindre än England så köps det in mindre kvantiteter, och det resulterar med att priset blir högre i Norden.

Hoppas ingen stackare köper något från dem.