Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Var god peka ut var jag började med sånt.

Möjligtvis att jag är emot ideen att allt "fusk" är samma sak. Det funkar helt enkelt inte så.

Blev helt fel där mitt i natten.
Meningen var inte riktad mot dig och borde ha varit nått sånt här i stället:
Jag vill inte ha någon Nvida vs ATi debatt så skit i det.

Permalänk
Medlem

Hahaha.. jag vet att ni tycker det här är en onödig kommentar.. men det representerar så mycket vad jag tycker om den här diskussionen, att ett hånskratt var det enda som var på sin plats. Jag kan helt enkelt inte sänka mig så lågt att jag skriver nånting seriöst till nån person här (trots att vissa har kommit med delvis hållbara kommentarer).

Visa signatur

"We, the High Ruling Council of Spathiwa have just passed a new law. Your continued existence is now a crime! With the authority of justice, we attack!" - The Spathi High Council (Star Control 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Fuska skall man göra Men man skall inte bli fast!

Låter som gamla Grekland där det inte var något fel att vara tjuv så länge man inte åkte fast. Sågs som något bra att inte åka dit av nån skum anledning! hehe

Permalänk
Medlem

Nu är det bara och vänta på Nvidias erkännande... för det finns väl ingen som tror att det bara är ATI som gör så här va?

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk

Det heter inte optimiseringar, det heter optimeringar.

Visa signatur

Det är INTE luftens acceleration över vingprofilen som skapar undertrycket över vingen och därmed lyftkraft, det är precis tvärtom.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
Men vad tysta alla små ATI nissar är då... oj oj oj...

Tysta och tysta,det var dålig 3dmark2001 poäng du hade med tanke på att du har en cpu som ligger på dubbelt av min hastighet..kolla min sign....

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hARsH
Flopper, btw verkar ju fx 5900 ha "blåst om" 9800 pro en skvätt... hur uttalar du dig om detta? genom att fortsätta gnälla över nVidia?

ja vill man ha ett graffekort som låter som ett överklockat jetplan så vill man....
decibel skillnaden mellan ett fx 5900 vs Radeon 9800 är ju som sagt en skillnad på 3 millenium...........

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Flopper, btw verkar ju fx 5900 ha "blåst om" 9800 pro en skvätt... hur uttalar du dig om detta? genom att fortsätta gnälla över nVidia?

Hmm, vet du ens vad du pratar om?
5900 prestarar lite bättre i 3dmark03 än vad radeon 9800pro gör.
Tar nvidia bort sina fusk.. oj sorry, optimeringar i sina drivisar så vinner 9800 i 3dmark03 också.
Men du vet väl att 9800 spöar 5900 i ut2k3 och ett par andra spel va...? Tänkte väl det.

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk
Medlem

Att optimera en drivrutin för ökad prestanda utan försämrad bildkvalitet är ett väldigt milt fusk som jag mycket väl skulle kunna leva med.
Att däremot tumma på bildkvalitet eller fuska med AA-inställningar är ett fusk som jag inte skulle uppskatta

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xmurfen
Flopper, btw verkar ju fx 5900 ha "blåst om" 9800 pro en skvätt... hur uttalar du dig om detta? genom att fortsätta gnälla över nVidia?

Hmm, vet du ens vad du pratar om?
5900 prestarar lite bättre i 3dmark03 än vad radeon 9800pro gör.
Tar nvidia bort sina fusk.. oj sorry, optimeringar i sina drivisar så vinner 9800 i 3dmark03 också.
Men du vet väl att 9800 spöar 5900 i ut2k3 och ett par andra spel va...? Tänkte väl det.

ett 5900 spöar däremot ett 9800 i fler spel.