Permalänk
Medlem

Leder glykol ström?

som topicen lyder: Leder Glykol ström?

Mvh...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

jodå

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem

Det är väl blött så det borde det väl göra iaf...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Tänkte för att om man spiller glykol+vatten från vattenkylningen och låter det torka. Så blir det ju endå glykol kvar. typ klibbigt. Leder det ström? =/

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Helt ren glykol leder defentivt inte ström. Däremot så kan det ju finnas något löst i vattenkylningen som då även löser sig i glykolet, vilket kan medföra att glykolen blir ledande.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalZon
Det är väl blött så det borde det väl göra iaf...

så du menar att allt som är blött leder ström?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalZon
Det är väl blött så det borde det väl göra iaf...

Vatten (hyfsat blött) leder inte ström.

Permalänk
Medlem

Allting är relativt, t.o.m luft leder ström, frågan är hur bra...?

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Vatten (hyfsat blött) leder inte ström.

ehh ???
testa å ställ dig i badkaret fult med vatten sen slänger du i dremeln åsså, så ska du se att det kittlar lite i fötterna

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

asså. rent vatten leder inte ström, det är mineralerna, jonerna, föroreningarna i vattnet som leder.

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem

då får du skriva avjoniserat vatten... så man hajjar
men vill se det destilerade vatten som är 100% jonfrit

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

jo allt leder ström. en träplanka leder ström fast det får vara mycket ström då

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atman
asså. rent vatten leder inte ström, det är mineralerna, jonerna, föroreningarna i vattnet som leder.

det leder stöm osså. testa o kör i en miljard volt med 1 miljon amere o se vad som händer

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
då får du skriva avjoniserat vatten... så man hajjar
men vill se det destilerade vatten som är 100% jonfrit

Varför då? Vatten är vatten och inte förorenat vatten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Varför då? Vatten är vatten och inte förorenat vatten.

Vanligt kranvatten innehåller föroreningar, destillerar man det och tar bort alla föroreningar så tål inte kroppen det.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foffe
Vanligt kranvatten innehåller föroreningar, destillerar man det och tar bort alla föroreningar så tål inte kroppen det.

Det är mycket möjligt, men jag har fortfarande aldrig talat om kranvatten.

Permalänk
Medlem

Till alla som tror att inte rent vatten leder ström:
Det gör det visst. Joner leder ström. Då kan man missledas till att tro att rent vatten inte innehåller några joner utan endast H2O. Men så är det inte. I vattet så pågår hela tiden en reaktion där vattnet sönderdelas i sina beståndsdelar och återgår till vatten. (vattnets autoprotolys)Denna reaktion medför att det hela tiden finns strömledande joner i vattnet, även om det är helt rent. (Väte joner och oxoniumkoner). Rent vatten leder. Oavsett om det är destillerat och "avjonat". Raktionen är starkt förskjuten åt vänster(allt är vatten). Men inte stabil.

EDIT: REN glykol leder ej ström. De alkohol molekyler jag kan komma att tänka på nu iaf är stabila... Definitivt glykol.

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Judas_I
Till alla som tror att inte rent vatten leder ström:
Det gör det visst. Joner leder ström. Då kan man missledas till att tro att rent vatten inte innehåller några joner utan endast H2O. Men så är det inte. I vattet så pågår hela tiden en reaktion där vattnet sönderdelas i sina beståndsdelar och återgår till vatten. (vattnets autoprotolys)Denna reaktion medför att det hela tiden finns strömledande joner i vattnet, även om det är helt rent. (Väte joner och oxoniumkoner). Rent vatten leder. Oavsett om det är destillerat och "avjonat". Raktionen är starkt förskjuten åt vänster(allt är vatten). Men inte stabil.

EDIT: REN glykol leder ej ström. De alkohol molekyler jag kan komma att tänka på nu iaf är stabila... Definitivt glykol.

Det ligger väl dock inom marginalen av vad man menar med icke ledande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Judas_I

EDIT: REN glykol leder ej ström. De alkohol molekyler jag kan komma att tänka på nu iaf är stabila... Definitivt glykol.

Precis, men i likhet med vattnet kan glykol också lösa joner eftersom båda ämnena är kraftigt polära, och vattenkylningsystemet är säkert förorenat av joner på ett eller annat sätt.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Malm: Tja... Det leder ström iaf. Ju kraftigare ström desto bättre ledningsförmåga. När man leder ström genom vatten så förskjuts reaktionen återigen. Fast då åt andra hållet. Dvs mer joner. Men redan svaga strömmar leds av vatten. JAg skulle inte vilja placera vatten i marginalen...

Furre: Precis. Det är inte troligt att glykolen förblir ren särskilt länge.

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem

Jag lyckades slabba lite vatten/glykol blandning på mitt grafikkort. Lät skiten torka över natten sen funkade det hur bra som helst. Verkar som den här diskussionen har flippat ur. Ja allting leder bara man fläskar på tillräckligt mycket spänning...

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Spänningen spelar väl ingen roll för om det är ledande eller ej???

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalZon
Det är väl blött så det borde det väl göra iaf...

Allt blött leder inte ström!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Avstängd

Det enda vatten som är garanterat 100% jonfritt är det vatten som finns i en tachyon pulsledare i ett laboratorium i Japan så vitt jag vet. (såg det på discovery channel). Annars är det svårt att få det helt jonfritt... Kan ju kalla vattnet fattigjon. Lmfao... Visst är jag rolig.

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Jag råkade spilla lite destilerat vatten och glykol i min agp"klantig som man är" detta var medans datorn var på och inget hände, datorn jobba vidare men jag drog snabbt ut kontakten och torka av skiten med papper och T-röd. Så ni behöver ej var hyperrädda att allt pajar och det skulle läcka någonstans. Dom enda kretsarna jag kan tänka mig är lite känsliga är minneskrettsar"minnerna på graffet och dom vanliga minnerna samt BIOS"

Jaja man skaffar ju inte vattenkylning för att den skall läcka
Har det ej gjort för mig nu i snart 3år...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foffe
Vanligt kranvatten innehåller föroreningar, destillerar man det och tar bort alla föroreningar så tål inte kroppen det.

kroppen "tål" det .. på sätt o vis.. men den mår inte bra av det.. eftersom inte den har några joner o.s.v.. så tar den joner o sånt från kroppen istället..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
Allt blött leder inte ström!

Okej, fel av mig då...

Till er där uppe: Sorry...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Spänningen spelar väl ingen roll för om det är ledande eller ej???

Jo det gör det. Med tillräckligt hög spänning så leder till och med porslin och liknande material, men det är ganska teoretiskt i sammanhanget. (Det går att räkna ut hur mycket spänning som krävs för olika material)

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

jag tror att om man nu skulle få så hög spänning så tror jag att du smälter ledaren, för att hög spänning = värme.

den vanligaste ledaren är ju coppar

Permalänk
Medlem

Detta har flippat ur, han ställde en enkel fråga, leder glykos ström, tillslut diskuterar folk hurvida saker leder ström med en extremt hög spänning, och hur vida rent vatten är farligt för kroppen. Var de det som TS ville ha svar på?

Ursäkta men jag var tvungen