Permalänk
Medlem

Flytande kväve kräver ganska stora maskiner för att tillverka, däremot är det väldigt billigt när de väl finns. Jag kan få tag på en del nere på institutionen om jag frågar snällt. Problemet är dock att det är lite jobbigt att fylla på hela tiden, och resurserna är väl inte obegränsade.

Lösningen skulle kunna vara att koppla in en kylanläggning. Det finns nätta små apparater som bara väger runt 120 kg och som klarar en effekt på 60 W vid 30 K. Drar bara sex liter vatten i minuten...

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

OT, Hur snabbt försvinenr kvävet då?!?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
OT, Hur snabbt försvinenr kvävet då?!?

Läs våran artikel som jag länkade till i nyheten vettja.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Läs våran artikel som jag länkade till i nyheten vettja.

jadu jag har läst den några gåger men jag ser inte nånstans där det står hur snabbt kvävet försvinner

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

EXAKT en oc databas är ju en bas för hur högt man kan klocka vissa versioner och steppings så förstår inte varför vissa människor lipar så?
Det är väl detsamma för AMD cpus hoppas jag eller??
eller är det därför det lipas så???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Imponerande OC. Varför skule det var intressantare me en OC-databas för stabila datorer?.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrgon
@RoleX
En checksumma för 4Ghz kan man inte ändra till en checksumma för 5Ghz eftersom det är förmodligen en ganska hyfsad algoritm som körs för att få fram checksumman och jag tror inte de som gjorde programmet har släppt den, och ingen har nog orkat knäcka den...

T.ex. 4Ghz --> (ln(4^2)-2^(4/123))*sin(ln(4^(1/9))... som du ser så blir det ett helt annat tal om man byter ut 4:an mot 5:an... fast om man bara i paint suddar bort 4:an och ändrar till en 5:a så ändras inte denna summa och då ser man ju om det är en förfalskning... om man har programmet som kollar checksumman, fast jag vet inte var man får tag på det!

Checksummorna för 4039.12 MHz och 4039.11 MHz skiljer sig lika mycket som checksummorna för 89.91 MHz och 5909.10 MHz.
Det går inte att bara kolla på checksumman och avgöra om den är från en Pentium 90 eller en P4 på 4 GHz...

Det är ingen som vet hur man får tag på programmet, eller om den ens finns. Kanske är det bara H-Oda som vet hur man kolla checksumman men då tror jag inte han går runt och kollar alla checksummor han kommer hittar, han har nog inte tid för sånt.
Om nu checksumman använder mer information än vad som visas i bilden går det inte att kontrollera om den stämmer.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Säg det till dom som kör "topFuel"......Man vill se MAX

Vem vill se en topfuel som pajjar efter 120meter då ?

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
WCPUID har en liten checksumma nere i hörnet. Svårt att förfalska om man inte känner till hur programmet fungerar.

ok.. om jag ser en processor frekvens och en checksumma.. hur vet jag att de hör ihop då? hur kontrollerar man det?