Zalman ljudlöst chassi

Permalänk
Medlem

-GRYM- idé. Fast Zalman kunde skippat retro-kromet tycker jag, det ser inte så professionellt ut (läs: kylskåp).

Permalänk
Medlem

Var det inte ett chassi av den typen det stod om i PCG för nån/några månader sedan? Skulle typ värma upp vatten, som sedan kondenserades igen osv?

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som vill veta hur de är med nätagget?
350w lr? om man behöver mer då?
man ser inget agg på innutibilderna öööh?

Permalänk
Medlem

Skulle gärn ha en sådan låda till en server men inget annat. Kan inte tänka mig att man kan klocka bra med den

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbeo
Är det bara jag som vill veta hur de är med nätagget?
350w lr? om man behöver mer då?
man ser inget agg på innutibilderna öööh?

Jo, på bild två bakom den lila "plattan", man ser på/av knappen och kontakten för ström där.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk

lite måste den låta. hårdiskarna samt CDrommen låter.. helt tyst är den inte

Permalänk

men chassit är ju fortfarande ljudlöst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dool
Data? Hur ser en data ut?

En data kan inte se ut, data är plural för datum så frågan skulle vara hur ser ett datum ut?

en data = grammatikfel, sakfel och säkert flera fel

Permalänk
Medlem

Ett chassi är alltid ljudlöst TheWretch, det är fläktar som skapar luftströmmar + ljud som i sin tur bildar ljud när det möter ett annat föremål hehe

Permalänk
Medlem

vilket sammanträffande att samma dag när jag gjorde en tråd om det här chassit på techsweden, så dyker det upp på sweclockers.com.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Jag är skeptisk.

Ok.

Citat:

Ska hela rasket kylas passivt, cpu,gpu nb/sb allting?

Ja.

Citat:

Och värmen från ram/hd/pci-kort, vart tar den vägen?

RAM/HD/expansionskort kyls passivt så vitt jag vet. Iaf. i min burk. Så har det alltid varit. De behöver inte mer kylning.
Antagligen far värmen via luften ut genom chassisidorna.

Citat:

Om den leds genom hela chassit, så måste det väl finnas en högre brandrisk?

Vad ska brinna i en dator? Visserligen kan kislet i diverse saker brännas, men det är inte vad jag kallar "brandrisk"...

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trash
En data kan inte se ut, data är plural för datum så frågan skulle vara hur ser ett datum ut?

en data = grammatikfel, sakfel och säkert flera fel

Läs alla inlägg! Han skojade med husse89 som skrev "data". Börjar bli trött på er som inte läser alla inlägg!

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Avstängd

Är detta ett barebone eller fungerar chassit med vilka komponenter som helst som tex AMD cpu, Intel cpu, olika moderkort, nätagg osv...

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem

ful som stryk, stor och klumpig, men de har ju snott min idé med heatpipes som går direkt till chassit som är en fläns

(Inte för att jag tror att jag var först...)

Permalänk

Snyggt, maffigt, fräckt, och hiskans trevligt. Men det har ändå inslag av ett kassaskåps utseende

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tengil_84
Läs alla inlägg! Han skojade med husse89 som skrev "data". Börjar bli trött på er som inte läser alla inlägg!

Ja, håller med, m
men tycker att de tär bättre qatt kalla butken för data, än att kalla hela chassit med innehåll för hårddisk... det stör jag mig seriöst på iaf..;)

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem

A Zalman representative has confirmed that this is their product. Here's the post from Zalman's "Web Board" on 7/16/2003:
====================================
Thank you very much for your fervent interest in Zalman's upcoming product.

Q: What about the price?
A: It is very likely that the official retail price of TNN 500A cooling system will be determined as about 900~1,100 US dollars.

Q: Where can I buy it?
A: Zalman's dustributors all over the world will have it stocked in the near future. When the time comes, contact Zalman distributors in your country by referring to 'Order' section on the upper right corner of this screen.

Q: When (can I buy it) ?
A: We are going to launch the TNN cooling system around September. Then, you will be able to order it via or to distributors in your country. Please be patient until the time comes. Thank you.

Regards,
Jinkook Kim/ZALMAN

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad ska brinna i en dator? Visserligen kan kislet i diverse saker brännas, men det är inte vad jag kallar "brandrisk"...

Och vad tror du brinner i en spis? Nä, just det, ingenting! Och ändå är glömda spisplattor en av dom största brandorsakerna. Tänk utanför lådan.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Det heter Dator!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tengil_84
dool ville vara rolig på husse89:s bekostnad. Det var husse89 som började med att skriva "data". I sin tur kanske inte husse89 lärt sig skillnaden på orden data och dator. Så läs alla kommentarer nästa gång, innan du kommer med påhopp till fel person, om överhuvudtaget.

Yeah, whatever, för det första var det inget påhopp av det slaget, det var bara en allmän uppmaning, för det andra är det inte så viktigt att det är lönt att tjata om det 1000000 ggr.

Det heter Dator. END OF STORY!

Visa signatur

A64 3500+ || DFI LP NF4 SLI-DR || Corsair 3500LLPRO 2x1024 MB || Sapphire X850XT 256 MB || 2 x Maxtor DiamondMax Plus10 250GB 16MB || Hitachi Deskstar 14R9337 7K400 || WD Raptor 74 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foging
Och vad tror du brinner i en spis? Nä, just det, ingenting! Och ändå är glömda spisplattor en av dom största brandorsakerna. Tänk utanför lådan.

Jag tror inte chassit blir särskilt varmt..
Skulle det bli så varmt att det blir brandfarligt så skulle den nog inte kyla så bra

Permalänk
Medlem

Någon som vet var detta chassi finns att köpa och vad det isåfall kostar?

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag