Permalänk
Medlem

Jag är helt jävla borta,,, Jag som kollade om de kunna ta in ett hercules 9800XT Pro 256 i butiken i stan innan fredag.... nu förstår jag varför det inte gick... jaja den som väntar på nå gott....

Hoppas att den kommer på 5000-5200:- så det inte blir värre, tycker korten är för dyra redan...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av visenstam
man ser ju datorn hela tiden.. så mej gör det inget om det ser bra ut, kortet blir ju inte sämre för det

nej men säkerligen några kronor dyrare.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

*host*bloat*host*

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Då bevöer ju inte majoriten utav folket modda sin chassin då, utan det räcker med en grå liten burk som låter. Även om det kostar ca en hundring mer så skiter jag i det, kortet ser ju snyggt ut och troligtvis har det bättre minnen eller något liknande, Hercules har en tendens att bygga stabila grejer som klockar bra.

Så man moddar bara för att få burken att se bättre ut? aha, då har jag missuppfattat detta med moddning i 3år då.. attans :/

som sagt: Funktion före form!

Permalänk
Medlem

jag vet inte hur ofta andra öppnar sina burkar och stirrar på innehållet som om det vore ett intressant tv-program men min burk får gärna se nice ut på utsidan, insidan skiter jag i med tanke på hur ofta den är öppen.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om fläkten sitter på undersidan av kortet! Varför?

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZteR
Det ser ut som om fläkten sitter på undersidan av kortet! Varför?

Den sitter väl där den brukar? Eller hur menar du?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu
du har ju inte en dator för att den är snygg, och även om det där klistermärket "bara" kostar 25 kr extra för slutkund så är det enligt mig 25 bortkastade kronor

Det görväll inget om datorn set snyggut både invändigt och utvändigt?
Tycker du att 25:- e förmycket så kan du vällja en annan tilverkare eller byta kylfläns
till vad du nu tycker passar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The RaveN
Det görväll inget om datorn set snyggut både invändigt och utvändigt?
Tycker du att 25:- e förmycket så kan du vällja en annan tilverkare eller byta kylfläns
till vad du nu tycker passar.

många bäckar små.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Ja tycker de e s**tsnyggt...

Visa signatur

:-Dennis

Permalänk
Medlem

nå är de ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheWretch
Så man moddar bara för att få burken att se bättre ut? aha, då har jag missuppfattat detta med moddning i 3år då.. attans :/

som sagt: Funktion före form!

Njaa, jag moddar oftast för att det skall se snyggt ut, och det gör garanterat majoriteten utav folket me. Ärligt, hur stor "nytta" har du tex utav ett plexi vid sidan av chassit? Bortsett ifall något skulle ramla ner eller dylikt men hur ofta händer det?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka program som kommer med? Förutom HL2-kupongen då.
Vad följde med till 9800Pro?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är hur coolt som helst.
Det är väl kul att en tillverkare gör något extra på kortet? Sedan är ju Hercules kända för att ha "späjsiga" kort med bra kylning å snygga färger samt mycket bra prestanda. Jag lägger hellre några hundringar extra på ett sådant här kort och får riktigt bra produkt än köper ett tråkigt referenskort som knappt går att överklocka å e fult som stryk.
Snålhet är inte alltid den rätta vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimster
Jag tycker det är hur coolt som helst.
Det är väl kul att en tillverkare gör något extra på kortet? Sedan är ju Hercules kända för att ha "späjsiga" kort med bra kylning å snygga färger samt mycket bra prestanda. Jag lägger hellre några hundringar extra på ett sådant här kort och får riktigt bra produkt än köper ett tråkigt referenskort som knappt går att överklocka å e fult som stryk.
Snålhet är inte alltid den rätta vägen.

Du har ju tyvärr missat poängen. Herculeskortet kommer med referenskylningen, och kommer nog att klocka precis som alla andra kort med referenskylningen. Personligen tycker jag inte att Hercules "gubbe"-plexiskiva ser ballare ut än "motor med tändstift"-plexin som sitter på referenskortet. Dock bättre än Sapphires "alien"-plexi.
Det enda kortet som verkar skilja sig från mängden är Asus-kortet, men frågan är om det är bättre med dess två mindre fläktar.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Du har ju tyvärr missat poängen. Herculeskortet kommer med referenskylningen, och kommer nog att klocka precis som alla andra kort med referenskylningen. Personligen tycker jag inte att Hercules "gubbe"-plexiskiva ser ballare ut än "motor med tändstift"-plexin som sitter på referenskortet. Dock bättre än Sapphires "alien"-plexi.
Det enda kortet som verkar skilja sig från mängden är Asus-kortet, men frågan är om det är bättre med dess två mindre fläktar.

Så sant. Missade faktiskt det. Jag funderade mest på Hercules tidigare sortiment som drastiskt skiljt sig från mängden. Men det kommer det med från Hercules. Detta kort är ju ett 9800XT Classic. Troligen kommer ett mer hottat framöver.