Insider synar servicebutiker

Permalänk
Medlem

http://www.svartalistan.com/d-1.htm

den person som kan räkna flest DATAPRINCE vinner!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Well en intressant grej var att om ja inte såg fel så var det där en ända PII processor jag sätt som är gjord socket 370 utförande.

Har inte sett programmet (ska försöka se reprisen dock) men som det sagts i den andra tråden; celeron PPGA = P2 i princip.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

De flesta syslar med bedrägerier

DATA PRINCE borde vid det här laget få verksamhetsförbud.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

Jag skrattade rätt hårt åt programmet också, men för att komma till företagens försvar:

Om någon säger "datorn är helt svart, det händer ingenting". Vad tror du felet är då? Jo tjena, 50% är att användaren inte satt i strömkabeln, och 50% är att agget är dött. Man byter agg, och när det nya sätts in så drar man en snabbkoll och trycker fast alla eventuella andra kablar också. Säljaren / reparatören förstod felet som att "det sker inte ett skit när man trycker på knappen", och byter agg snabbt och enkelt.

Likaså engströms, eller vad de nu hette, "hard disk drive error", visst, hur stor är chansen att en ide-kabel lossnar ur en lekmans datorburk? Burken är fyra år gammal, disken har dött. Den slutsatsen hade jag också dragit, inte fan tänker man "aha, den här personen har haft datorn hemma i fyra år och lekt i word och surfrat aftonbladet, flatkabeln lossnade nog...".

Vad jag vill säga är att det inte handlar om lurendrejeri, utan ren och skär okunskap och erfarenhet. Det är fortfarande företagens fel, men felen uppstår inte på grund av att man vill tjäna para på allt, utan på grund av att personalen saknar den kunskap som krävs.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honk.P
http://www.svartalistan.com/d-1.htm

den person som kan räkna flest DATAPRINCE vinner!!!

jag orka alldrig räkna men det var säkert hälften av alla anmälningar....

Permalänk
Medlem

11st

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

Likaså engströms, eller vad de nu hette, "hard disk drive error", visst, hur stor är chansen att en ide-kabel lossnar ur en lekmans datorburk? Burken är fyra år gammal, disken har dött. Den slutsatsen hade jag också dragit, inte fan tänker man "aha, den här personen har haft datorn hemma i fyra år och lekt i word och surfrat aftonbladet, flatkabeln lossnade nog...".

Sant.
Men, när man sen ska byta ut hårddisken så lär man ju märka det (såg iof inte programmet, gjorde dom det?)

Permalänk
Medlem

nej de bytte hdd och la in nytt operativ, om jag inte missminner mig

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Jag skrattade rätt hårt åt programmet också, men för att komma till företagens försvar:

Om någon säger "datorn är helt svart, det händer ingenting". Vad tror du felet är då? Jo tjena, 50% är att användaren inte satt i strömkabeln, och 50% är att agget är dött. Man byter agg, och när det nya sätts in så drar man en snabbkoll och trycker fast alla eventuella andra kablar också. Säljaren / reparatören förstod felet som att "det sker inte ett skit när man trycker på knappen", och byter agg snabbt och enkelt.

Han tog datorn bak och kollade den sanbbt, sen kom han tillbaka och sade, ja, det var nätagget som var kasst...

Vad gjorde han när han kollade den?