Permalänk
Medlem

Ifall man ska ha en RAMdisk så är de ju bra med mycket minne.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

och?
det har efter vad jag har sett och testat mesta möjliga RAM vinner oavsett pc3200-3500-4000-hur mer RAM du har och använder så är det bättre,BASTA

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

[b]1024Mb tycker jag är den riktiga Sweetspoten, man kan ha igång en mängd program, göra lite vad man vill och ändå spela rätt krävande spel.[/b]
/agree ^_^

Permalänk
Medlem

Ni som tycker 1024mb är overkill borde ta och prova Star Wars Galaxies. Där känns mina 1024mb i underkant. Var nästintill ospelbart med 512mb. Skulle gärna ha 1.5gb ram till det spelet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Ni som tycker 1024mb är overkill borde ta och prova Star Wars Galaxies. Där känns mina 1024mb i underkant. Var nästintill ospelbart med 512mb. Skulle gärna ha 1.5gb ram till det spelet.

Exakt, det finns spel som kräver lite extra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

IL2 sturmovik.... Starta och kolla aktivitetshanteraren :).
Eller Avant Browser som man surfat med i en vecka...

För mycket minne är en motsägelse per definition.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Vissa av er här är bara otroliga det må jag säga.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Camridge, om du fortfarande håller fast vid att 512Mb räcker för alla tillfällen så har du faktisk fel.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

leather

Det har jag aldrig sagt eller hur?

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Bah, 2048 är juh lite. 4096 måste man självklart ha, annars kan det hacka till ibland när jag har 400 st olika photoshopkloner uppe och samtidigt spelar HL2.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

512M är en svensson maskin, dom kör en applikation i taget...

För oss som är lite äldre och uppväxta på en riktigt maskin som Amiga som kan multitaska så 1G standard på en ny maskin då man gärna vill ha lite applikationer igång samtidigt.

Vill man ha lite headroom och kanske kör swappen i ram så är 2G inte nått som är i överkant snarare tvärtom...

Ni som tycker en ½G räcker, hur mycket swappar era maskiner? Ni kan få en rejäl hastighetsökning genom att skaffa mer minne och stänga av swappen, det ger mer i vanligt windowsanvändande än att skaffa en ny cpu.

Mer minne är alltid rätt, man kan aldrig ha för mycket.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Tempel
Seti 24/7 100%Fulloud
Lite k++ Uploud/Download
Msn,
Norton.
Musik,
Några sidor explorer.
Intel Proset manager.
Spela spel under tiden.
Folk som laddar från datorn.
(Andra datorn här har bra många mer program igång samtidigt)
-----------------------------------
Som jag sa själv innan så körde jag no paging file väldigt länge o då på minnet, det blev lite snabbare men mycket det kan jag inte påstå. Och hur det gick som när jag arbeta med Photoshop och körde med 3D Studio, Corel m.m det ska vi inte prata om då fick man ta hårddisken till hjälp. Om man inte ska inhandla avsevärd stor mängd minne.
----------

Men visst man kan maxxa vad moderkortet klarar av med minne men hur mycket bättre blir det och i vilka applikationer. Och är det värd pengarna.
Nu försöker man lägga sig i en ram där att 512mb ram räcker för alla vanliga system och det är inte så dyrt heller. Om man inte ska börja snacka om swappning m.m som inte alla gör precis. Det är nästan att ta till flykt o hitta kryphål i det man pratar om eller försöker få fram.

Sen ska man kanske försöka urskilja arbetsstationer, servrar. Spel-maskiner. Eller maskiner som är uppbyggd för vissa enskilda syften. Som det verkar nu så blir allt det blandat i en röra. Samt att försöka avskilja personer som bara vill ha mycket, o ännu mer.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

Någon med bara 512 och inte har hack på Halo med en GF3 och nästan allt på max? Räcker upp en tarm!

Specielt när "the flodd" är framme, men vid stora explotioner så segar det lite men det är allt, slå det.

Tar jag bort 512MB så segar det ner fint, konstiga är att det finns massor av personer som gnäller över hack i spel som jag vet att det inte hackar för mig när jag kör med 1024MB

Kanske är det till hjälp att jag dödar alla onödiga prog som annars smyger i bakgrunden utom filservern som finns i samma dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
[b]Vill du ha en rejäl maskin under skrivbordskanten så finns det kanske annat i datorn du har i signaturen du borde bytt ut innan du skaffade 1Gb minne. Men visst, det är kul med mäktig maskin mellan, ehh, framför benen...
Tänk dock på att det är inte centimetrarna som räknas. Det är antalet meter per minut.....

[/b]

vet att GF3:an är gammalt relik men det kommer en ny kort varje månad, så jag väntar lite till och sparar pengar där.. minne kommer inte lika ofta och där sparar man inget. simpelt och logist tänkande

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.