Permalänk
Medlem

jag ska köpa den rosa och sen ska jag aldrig släppa den ur sikte

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Jaja, den är jättevacker, men den (enligt mig) viktigaste frågan är: Hur bra låter den?

Stora iPod lät inte speciellt bra och jag har svårt att tro att den här ska låta bättre.

Eh? Får man fråga vad du lyssnade på (vilken musik, format och bitrate) och med vilka lurar?

Citat:

Laddar den via FW / USB kabeln eller är det en transformator? Undrar hur man gör om man köper den från USA om man måste ha någon ny transformator eller så.

Ja, den laddar vid behov så fort den är ansluten.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterf
Jag håller med om att första generationens ipodlurar inte var något att hänga upp i granen men de som kom senare lät klart bättre och nu med en ny variant på lurar så gissar jag att de inte blivit sämre i alla fall.

Men oavsett vilka lurar du använt så beror det ju på vilken typ av codec var musiken inspelad med?
iPoden spelar upp mp3, aac och råformat. Testa gärna aac så får du bästa kvalité och ett stort antal låtar.
Men man kan ju trycka in hela cd's i råformat också om man vill det.

Själv kör jag med aac i 192kbit och det låter klart bättre än mp3 i 320 som jag hade tidigare.

Nu snackade jag varken om hur bra lurarna eller de olika codec lät, utan om hur själva apparaten låter. Jag är väl medveten om att mp3 inte låter perfekt (beror också mycket på vilket program man använder för att koda).

Gjorde ett litet blindtest för ett tag sen och iPod lät sämre än både Winamp (testade foobar2000 med kernel streaming också och kunde inte höra någon som helst skillnad) och iRivers iFP-180. Jag testade med samma (bra) hörlurar och hörlurförstärkare och självklart samma filer på alla.

För mig kommer iaf iPod att förbli en statuspryl och inte en bra (eller "den ultimata" som vissa påstår) mp3-spelare tills Apple satsar lite mer på ljudkvalitet (som ingen verkar bry sig om ändå) än på design.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rampage
Usch fyfan, 8 timmar säger tillverkaren. Lär i praktiken vara mindre än så, säger jag.

5GB är ju visserligen hemtrevligt, men... Ja det är klart, du får aldrig samma lagringskapacitet för det priset om du satsar på en flash-spelare. Annars är ju iRivers IFP-590 rysligt hemtrevlig.

Då står man där: 'ypperlig batteritid, 256mb, radio, liten' --kontra-- '5gb, 8h batteri, liten+'

Låt oss säga såhär: Den ultimata mp3-spelare har inte kommit ännu. Pris/batteri/kapacitet/form är valen, men endast 2 är i praktiken möjliga att välja.

Här är en liten spelare med 1.5 eller 4 gb och 14 timmars speltid.

http://www.nomadworld.com/products/muvo_2_15/

Permalänk

bara jag som tycker att den "stora" iPODen e grymt mkt snyggare.
mini-varianten ser lite billig ut. Hur är känslan i iPOD respektive iPOd-mini?
plastiga?

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Nu snackade jag varken om hur bra lurarna eller de olika codec lät, utan om hur själva apparaten låter. Jag är väl medveten om att mp3 inte låter perfekt (beror också mycket på vilket program man använder för att koda).

Gjorde ett litet blindtest för ett tag sen och iPod lät sämre än både Winamp (testade foobar2000 med kernel streaming också och kunde inte höra någon som helst skillnad) och iRivers iFP-180. Jag testade med samma (bra) hörlurar och hörlurförstärkare och självklart samma filer på alla.

För mig kommer iaf iPod att förbli en statuspryl och inte en bra (eller "den ultimata" som vissa påstår) mp3-spelare tills Apple satsar lite mer på ljudkvalitet (som ingen verkar bry sig om ändå) än på design.

Jag har aldrig lyssnat på varken winamp eller irivers spelare så hur de låter vet jag inte.
ipodens ljud är ju relaterat bla till det att de använder wolfsons dac wm8721.

får ta och jämföra min mot några andra spelare kanske.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den inte var speciellt snygg, knappsatsen speciellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkyfreD
Psionicist jag har ett CSN kort men fattar nada på hemsidan, jag har inte fått något lösenord. Fast det kanske var CNS som Rauter snackade om. I så fall, kan man få rabatter på CSN?

Första gången du fick ditt kort, så låg kortet i ett kuvert, det fanns ett papper med också där kortet satt på, på det pappret står det en kod så du kan logga in på hemsidan. Annars fpr du ta och ringa de å fråga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Gameboy Color någon?

Anodiserat iofs, inte färgad plast.

Permalänk
Medlem

oC MasteR Jay verkligen inte plastiga. Speciellt inte mini eftersom den är i aluminium

Donan Fear de flesta på t.ex. head-fi verkar gilla iPods ljudkvalitet, och stereophile tyckte att den hade jättebra ljud.

Aja de verkar helt ok iaf, men jag håller mig till min stora.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Bättre ljud i min iPod än min 6000+ kr Pioneer-stärkare, när jag lyssnar med mina KOSS The Plug genom båda... nästan lite tråkigt

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Permalänk

har ingen koll på kostnader när man skeppar hem varor från usa men här:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0001A99MO/ipodlounge-...

står det att "skeppningen" är gratis.. tillkommer det andra kostnader i alla fall?