Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
– Nyhetstorka eller?

Nyhetstorka?
Är det ingen nyhet eller?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av savv3
"Den rätt okända" .. kom igen va. Bara för att skribenten inte vet va det e så betyder det inte att dom e okända.
Lacie e världsledande på skärmar för fotobruk/redigering och har fått bäst i test när t.ex. "fototidningar" har testat skärmar för redigering!
Utöver det så om man ska ha en extern enhet så e Lacie ett av dom klart bästa märkena på marknaden iom att dom mer eller mindre inriktat sig på externa lagringsenheter!

Skärpning :PPPP

Hur många på SweClockers jobbar med redigering och fotobruk skulle du tippa? Personligen tror jag inte mer än 1-5% av de som surfar på SweClockers har koll på vad Lacie är för företag. Jag känner personligen inte till dem själv vilket bidrar till "den rätt okända" då den inte är känd av många, inklusive mig själv.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

skulle sitta fint till!!!

Visa signatur

Newbie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackZam
Okända?

Folk som har hållit på med Mac ett tag känner till Lacie sen urminnes tider.

Ja, alltså okända

På PC marknaden har jag inte sett särskilt många Lacie produkter. Särskilt inte i sverige.

Permalänk
Medlem

Jag har sett en Lacie extern cd-brännare, den såg bra cheap ut iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Hur många på SweClockers jobbar med redigering och fotobruk skulle du tippa? Personligen tror jag inte mer än 1-5% av de som surfar på SweClockers har koll på vad Lacie är för företag. Jag känner personligen inte till dem själv vilket bidrar till "den rätt okända" då den inte är känd av många, inklusive mig själv.

Gör en poll på framsidan

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Hur många på SweClockers jobbar med redigering och fotobruk skulle du tippa? Personligen tror jag inte mer än 1-5% av de som surfar på SweClockers har koll på vad Lacie är för företag. Jag känner personligen inte till dem själv vilket bidrar till "den rätt okända" då den inte är känd av många, inklusive mig själv.

Säkert inte så många. Men man kanske borde hålla en lite mer objektiv syn på nyhetsinläggen. Att skriva att dom är okända är som att jag säger att du har svart hår utan att ens ha sett dej! (Lite hårt draget men så e det)
Som sagt, bara för att inte du, med fler, inte vet va dom e/gör så betyder inte det att dom är okända. Skriv isf "Lacie, en tillverkare som jag sällan hört nåt om, har tillverkat..." eller nåt i den stilen!

Hoppas jag inte stampade på dina tår allt för mycket men rätt ska va rätt!

Visa signatur

Mac Mini: 1,25GHz, 512MB RAM
Workstation: P4: 2,8GHz, 768 RAM, ATi 9700PRO
Laptop: HP nx7010: 1,6GHz Centrino, 512 RAM, DVD-RW

Permalänk
Medlem

savv3:

Tycker inte att liknelsen var särskilt träffande..

Sen om man ska skriva såsom du säger så kan man ju aldrig i hela sitt liv vara säker på nåt. Eller hur?

Sen att folk hakar upp sig nåt så otroligt på småsaker är rätt jobbigt.
Allvarligt talat vem F*N bryr sig??
Det är väl nyheten i sig som är viktig och inte hur den formuleras eller om nån särskrivning/stavfel slank med.

Löjligt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Hur många på SweClockers jobbar med redigering och fotobruk skulle du tippa? Personligen tror jag inte mer än 1-5% av de som surfar på SweClockers har koll på vad Lacie är för företag. Jag känner personligen inte till dem själv vilket bidrar till "den rätt okända" då den inte är känd av många, inklusive mig själv.

Det har väl inget med saken att göra om man jobbar med redigering eller foto? Inte fasen är folk som inte sitter och pillar i bilmotorer omedvetna om vad till exempel Lotus är för märke.
Själv har jag aldrig ägd en Macintoch eller intresserat mig för foto eller dyligt, men visst har jag koll på vad Lacie är för ett företag.

Som andra sagt, se till att ha lite koll på omvärlden innan ni skriver sådana här saker. Bara för att nyhetsskribenten inte känner till företaget betyder det inte att ingen annan gör det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
savv3:

Tycker inte att liknelsen var särskilt träffande..

Sen om man ska skriva såsom du säger så kan man ju aldrig i hela sitt liv vara säker på nåt. Eller hur?

Sen att folk hakar upp sig nåt så otroligt på småsaker är rätt jobbigt.
Allvarligt talat vem F*N bryr sig??
Det är väl nyheten i sig som är viktig och inte hur den formuleras eller om nån särskrivning/stavfel slank med.

Löjligt...

Det tycker du? Hur fasen skulle det se ut om seriösa nyhetssidor börjar fara med osanningar? Inte för att det är fallet just nu, men även felaktig information måste dras fram. Bara för att en person har den uppfattningen kan man inte säga att det är så.

Jag antar att du är en sån som tycker att det inte har någon betydelse hur man stavar. Jag antar ocskå att du tycker Aftonbladet och Expressen skriver bra och seriösa nyheter.

Permalänk
Medlem

men lägg ner alla ni som klagar.

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Jag antar att du är en sån som tycker att det inte har någon betydelse hur man stavar. Jag antar ocskå att du tycker Aftonbladet och Expressen skriver bra och seriösa nyheter.

Väl sagt. Men nog med flame:ande nu innan vi alla blir förbannad på varandra!

Visa signatur

Mac Mini: 1,25GHz, 512MB RAM
Workstation: P4: 2,8GHz, 768 RAM, ATi 9700PRO
Laptop: HP nx7010: 1,6GHz Centrino, 512 RAM, DVD-RW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Hur fasen skulle det se ut om seriösa nyhetssidor börjar fara med osanningar?

Det skulle nog inte se så bra ut (OBS! det är min åsikt vilket kanske inte stämmer då det är möjligt att jag inte har hundraprocentig koll på det hela - bara så ni inte tror att jag påstår nåt).

Citat:

Inte för att det är fallet just nu,

w0rd

Citat:

men även felaktig information måste dras fram. Bara för att en person har den uppfattningen kan man inte säga att det är så.

Och bara för att du har den motsatta uppfattningen så betyder det att "osanningen" måste dras fram?

Jag är inte ny för Lacies produkter men jag anser inte att de är särskilt kända i Sverige.

Citat:

Jag antar att du är en sån som tycker att det inte har någon betydelse hur man stavar. Jag antar ocskå att du tycker Aftonbladet och Expressen skriver bra och seriösa nyheter.

Jag känner att jag måste meddela alla om en osanning: NEJ, jag anser inte att stavning saknar betydelse.

Nej, jag tycker inte att Expressen och Aftonbladet skriver bra och/eller seriösa nyheter.

Jag anser bland annat att man kommer väldigt långt med sunt förnuft. Vilket swecs. nyhetskommentarer alltför ofta saknar (rent generellt sett).

Jag anser även att stavningshysterin (där ingår särskrivningar) är överdriven och att 90% av allt gnäll skulle passa bättre på felanmäl knappen (eller slopas helt).

Nu tycker jag även att det är min plikt att utfärda en varning till kamelbarn då han sprider 'osanningar'.

Citat:

Väl sagt. Men nog med flame:ande nu innan vi alla blir förbannad på varandra!

(jag tar ej ansvar för eventuella fel då jag inte är säker på att texten inte innehåller några - ha överseende med detta).

Permalänk
Hedersmedlem

"Den för oss rätt okända tillverkaren..." skulle nog ha varit mer korrekt, men så väst noga är det inte.
Mac-delen av marknaden är inte så värst stor och även om ALLA som har Mac känner till dem så kan de fortfarande vara rätt okända. 95%+ av besökarna har säkert aldrig hört talas om dem.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Deras BigDisk måste vara 2st 250 Gig diskar då...blev lurad av det...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
[...]Jag känner att jag måste meddela alla om en osanning: NEJ, jag anser inte att stavning saknar betydelse.

Nej, jag tycker inte att Expressen och Aftonbladet skriver bra och/eller seriösa nyheter.

Jag anser bland annat att man kommer väldigt långt med sunt förnuft. Vilket swecs. nyhetskommentarer alltför ofta saknar (rent generellt sett).

Jag anser även att stavningshysterin (där ingår särskrivningar) är överdriven och att 90% av allt gnäll skulle passa bättre på felanmäl knappen (eller slopas helt).

Nu tycker jag även att det är min plikt att utfärda en varning till kamelbarn då han sprider 'osanningar'.[...]

Jag kan hålla med om att den där sista kommentaren från mig var ganska onödig, det var bara ett antagande jag gjorde. Jag tar tillbaka det.

Anledningen till att jag tar upp sådana här "småsaker" är att jag anser att Sweclockers går bort ifrån det seriösa intryck jag fick när jag började läsa här. Jag vet också att jag inte är ensam om denna åsikt.
Hade sådana "småsaker" som särskrivningarna tagits upp i ett tidigare skede tror jag inte de skulle vara ett så omfattande problem som de verkligen är idag, så även småsaker betyder något.

Jag försöker dra mitt strå till stacken för att få tillbaka den seriositet som långsamt verkar försvinna. Denna kritik angående seriositeten riktar sig mest emot Sweclockers forum, inte lika mycket mot redaktionen. Jag skulle kunna fortsätta här, men det är inte rätt tråd för det.

Permalänk
Medlem

GAH! Idiotiiiiiin! Tråden handlar om en jävla disk, en stor disk, största på marknaden antagligen. INTE OM DET OKÄNDA/KÄNDA MÄRKET LACIE! GE ER! Ni skulle fan rätta folk om dom lade in ett exakt citat från Nationalencykopedin. Så jävla trött på allt jävla tjafs om småsaker, och små misstag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
nice ändå med 1tb..köpa 2-3såna så räcker det ett tag(nån vecka kanske) ^_^

behöver jag fråga om du har modem eller fast uppkoppling??

är det inte bättre att köpa 4st 250GB själv???
eller har de småfilmer på 300gigg som de inte vill dela upp???

TB tyckte min 100GB var oändlig för 2år sen...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?