Jens of Sweden MP-300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Visst blir det en liten fördröjning, men det är inte stor. Antagligen tar det längre tid att leta reda på den nya låten.

Men som sagt, den kommer ju aldrig upp en samma klass som en flash-baserad spelare, men den är inte heller dålig.

Jag får helt enkelt känna lite på en modern HDD-spelare och överväga att skaffa en sådan vid nästa inköp!

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nephnic

Overkill: Ipod har upp till 25minuters skakminne, det duger gott och väl. [/B]

Nephnic: Nej, det räcker inte. Om du har sprungit i 25 minuter så fryser nämligen iPoden och du måste boota om den, vilket den ofta inte klarar eftersom du fortfarande springer. Dessutom är iPoden lite krångligare att bära med sig på joggingturen. Tro mig, jag vet, jag har hållt på med det i flera månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
...men det är inte något problem att jogga med en hårddisk-baserad spelare. Jag lovar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljf881
...Om du har sprungit i 25 minuter så fryser nämligen iPoden och du måste boota om den, vilket den ofta inte klarar eftersom du fortfarande springer. Dessutom är iPoden lite krångligare att bära med sig på joggingturen. Tro mig, jag vet, jag har hållt på med det i flera månader.

Vem ljuger?
Jag börjar tvivla på dig, Potatisen. Har du verkligen joggat med en iPod någon gång?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

ITrip till ipod

Jag har en iTrip till min iPod, alltså en FM sändare som man kopplar in i spelaren.

Dock kan jag verkligen inte rekommendera detta sätt att föra över musik till någon form av stereo eftersom att det finns så få kanalplaster där vanliga kanaler inte stör.

Eftersom att en vanlig radio kanal stör inom ett rätt brett område runt den frekvensen de sänder så är det rätt svårt att hitta en frekvens som man inte blir utstörd på.

Hade sändaren varit starkare hade de kanske varit möjligt att få bra ljud men den är lika svag som Jens of Sweden sändaren alltså 2-3 meter.

Skaffa en sladd istället om ni inte kan acceptera konstant skrapande och knastrande ljud, samt att byta radio kanal på den hela tiden eftersom att radio kanalerna ändrar plats beroende på vart ni är i sverige.. ni förflyttar er i bilen....

:: New_Deli

Men har någon nån jävligt bra frekvens att som man kan köra på utan några störningar alls.. säg gärna till, så kanske jag får någon nytta av min iTrip, för nu ligger den bara å skräpar i en låda.

Permalänk
Medlem

Re: ITrip till ipod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av New_Deli
Jag har en iTrip till min iPod, alltså en FM sändare som man kopplar in i spelaren.

Dock kan jag verkligen inte rekommendera detta sätt att föra över musik till någon form av stereo eftersom att det finns så få kanalplaster där vanliga kanaler inte stör.

Eftersom att en vanlig radio kanal stör inom ett rätt brett område runt den frekvensen de sänder så är det rätt svårt att hitta en frekvens som man inte blir utstörd på.

Hade sändaren varit starkare hade de kanske varit möjligt att få bra ljud men den är lika svag som Jens of Sweden sändaren alltså 2-3 meter.

Skaffa en sladd istället om ni inte kan acceptera konstant skrapande och knastrande ljud, samt att byta radio kanal på den hela tiden eftersom att radio kanalerna ändrar plats beroende på vart ni är i sverige.. ni förflyttar er i bilen....

:: New_Deli

Men har någon nån jävligt bra frekvens att som man kan köra på utan några störningar alls.. säg gärna till, så kanske jag får någon nytta av min iTrip, för nu ligger den bara å skräpar i en låda.

vilka frekvenser sänder den på?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

Re: Re: ITrip till ipod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
vilka frekvenser sänder den på?

Frequencies: 87.7 - 107.9 MHz

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/techspecs.php

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
Vem ljuger?
Jag börjar tvivla på dig, Potatisen. Har du verkligen joggat med en iPod någon gång?

Nej, inte med en iPod, däremot med en Creative Zen Jukebox (heter de så).

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Ipod är ju svindyrt designbög tjaffs...

Creative Zen er mycket intresnatare ut, de ksa tydligen vara bättre också...

Permalänk
Medlem

äger iPod.. den äger mig

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Nu är den ute!! Wow ska nog beställa en om si sådär......5 timmar!! faan va gutt o går runt med en sån!!...

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

iPod har nio minuters audiominne (cache) om jag inte minns fel.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag var ute och cyklade igår. Mitt knä dunkade till min iPod varjegång jag trampade. Inga problem.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.