Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Hur stor är den där? Kanske inget man lägger i fikan direkt?

Nja, du ska nog ha en hyfsat stor kaffekopp för att få i den...sen vet jag inte om den fixar fukten.

Visa signatur

....men vad vet jag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikss0n
Skall vi ena oss ännu mer och säga att det är helt värdelöst att ange ett antal sånger eller minuter man kan lagra då olika Codecs och Bitrates helt bestämmer antalet ändå.

Varför inte bara säga att den har en 40gigs hårddisk och stöd för MP3, WMA och OGG sen kan man dra egna slutsatser om det räcker för ens egna behov.

Eller vill ni försöka er på att ange hur många word-dokument man kan lagra oxo?

Haha, ska fundera på ditt Word-dokument förslag erikss0n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jürgen
Om den har ogg eller inte kan väll inte spela så stor roll?

Det kan spela en stor roll, imho. Om man har mycket musik i Ogg Vorbis är det bra mycket smidigare att bara kunna lägga över den rakt av jämfört med att rippa om eller, hemska tanke, komprimera om den.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

jag tror inte jag har encodat en mp3a i under 192 kbps de senaste tre åren iaf, varför skriva vad mycket man får plats med om man använder 64kbps ? känns ju som om man lyssnar på musik genom telefon eller nått?

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Avstängd

nej håller med 192kpbs är minimum på mp3, ogg eller wma vet jag inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu
jag tror inte jag har encodat en mp3a i under 192 kbps de senaste tre åren iaf, varför skriva vad mycket man får plats med om man använder 64kbps ? känns ju som om man lyssnar på musik genom telefon eller nått?

För att ge en uppfattning om hur mycket man får plats med när minnet är fyllt till bredden.

Borde i och för sig stå mer info om vad det är för format och i vilken kvalité...för att ge en klarare uppfattning. WMA i 64kbps låter ganska bra, en Ogg fil i samma kbps låter bättre. En MP3fil i 192kbps (LAME) är ju i en annan division dock. Sen kan man ju också ifrågasätta varje persons öron och dra ut på diskussionen hur långt som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neuz
För er som funderar på en iPod, kom ihåg att om ni använder den mycket så får ni köpa en ny om 1.5-2 år Batteriet tar slut efter ungefär så lång tid, och går då inte att byta. Ni kan lämna in den på service för att få det bytt, men det är dyrare än att köpa en ny iPod (dvs dom tar många många tusen för att byta ett litet batteri, trevliga typer...).

iRivier spelaren verkar vara rätt okej, men jag tycker personligen att den är ordentligt ful (ser ut som en leksak), dem nämner inget om huruvida batteriet går att byta, och priset var ju inte så värst trevligt.

Tacka vet jag Zen NX 30GB, en ordentlig spelare för under 3000kr, och med möjligthet att köpa nya batterier. Inget trams, bara det man behöver.

Edit: Jag uppdaterade mig om iPod batteriet, efter kritiken så verkar det om att Apple nyligen börjat med att "generöst" erbjuda sig att byta batteri i iPod för 105$, vet inte vad det kostar att göra i Sverige.

700 SEK för batteribyte på iPod genom Apple, eller så gör man det själv: www.ipodbattery.com

iHP-140 ser för övrigt ut som en walkie-talkie från 80-talet, den som ens överväger att köpa den måste ju ha en (eller ett par) skruvar lösa! OBS -> <- OBS

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
700 SEK för batteribyte på iPod genom Apple, eller så gör man det själv: www.ipodbattery.com

iHP-140 ser för övrigt ut som en walkie-talkie från 80-talet, den som ens överväger att köpa den måste ju ha en (eller ett par) skruvar lösa! OBS -> <- OBS

Nu ska vi inte starta något Apple vs PC i den här tråden aac_ripper...med det mest Apple-älskade-nick jag sett på länge Alla har vi olika smaker om vad som är snyggt och vad som är fult, vissa gillar till och med walkie-talkie's !

Permalänk
Hedersmedlem

Detta måste vara den snyggaste mp3-spelare jag någonsin sett,,,,,
wow....

tråkigt bara att den var så dyr.

Med S-video-/RGB-ut & divx-decodning kanske den hade varit något

Håller inte alls med om att det ser ut som en walkie-talkie..
å andra sidan tycker jag mina Grado SR225or ser moderna ut...=)....

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

Ipod är snyggare denna ser ut som nån terminator design för början av 90-talet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
Ipod är snyggare denna ser ut som nån terminator design för början av 90-talet.

Jag håller med om att IPod är snyggare men iaf jag blir gladare när man tittar på databladet för den här.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cameron
Nu ska vi inte starta något Apple vs PC i den här tråden aac_ripper...med det mest Apple-älskade-nick jag sett på länge Alla har vi olika smaker om vad som är snyggt och vad som är fult, vissa gillar till och med walkie-talkie's !

Apple älskande nick?

AAC formatet är inget som Apple har hittat på. Utan det är utvecklat av Frauenhofer i samarbete med Sony, Dolby, och AT&T. AAC är en del av MPEG-4 standarden som ÄR en ISO-standard.

Btw, tycker förövrigt att iRiver iHP-140 har en helt smaklös design med alldeles för många knappar (10+) som sitter utspridda på hela spelaren utan logisk placering. IPOD:en har en betydligt smartare uppsättning knappar och inte alltför många dessutom (4st + hjulet)

Övrigt anser jag att både iRivern och IPOD är lite för stora och klumpiga, nej tacka vet jag IPOD mini som kommer snart.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem

iRiver iHP serien är både bättre och dyrare än iPod.
har själv en iHP-120 och är helnöjd.
musiken kan vara kodat så lågt som 32kbps och då får man mer än 2600 timmar musik i iHp-140 ;=). men själv kör jag helst med vbr Wma eller ogg.
Fast ogg är ju så bäst. Ska nog rippa alla mina skivor till ogg.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363