Permalänk
Medlem

Det är systembussen som är imponerande inte hur många mhz han klämt ur processorn.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Detta verkar ju som om att man har en penis på ca 20cm men förhuden är typ 5cm så är längden automatiskt 25cm.. typ..

Som Intel kör med 533MHz som i själva verket är 133, snacka om att föra tjejen bakom ljuset och vem bryr sig om det är teoretiskt 4 gånger snabbare?

Inte undra på att kvinnor inte kan fickparkera.. "äh enligt min pojkvän så är det 25cm kvar" "krasch" efter max 15cm...

Har föresten en kompis som tror hans Dual AMD XP MP och allt vad det heter är 100% snabbare än vad en vanligt AMD XP... snacka om att bajsa ner sig

HAHAHA!

Det var nog något av den mest ovanliga och skumma jämförelserna som jag har hört...

Dock så har du ju delvis rätt...

Men detta är ju inget ovanligt, jag kommer ihåg dom gamla Cyrix processorerna (dom gamla, inte VIA's). Dom var ju märkta helt sepigt med...

En Cyrix 166 Processor hade en klockfrekvens på 133 MHz, så att man försöker att förvirra konsumenterna och bända på reglerna är ju inget ovanligt direkt...

Måste dock säga att det är en riktigt imponerade modd killen har fått ihop. Att han har varit chysst nog att sätta ihop en himla enkel guide för de som inte kan allt tycker jag också är riktigt gött...

Visa signatur

//Milkmachine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
"frekvens" eller Hz?

Om det är minnet så är det 166MHz inte 333MHz som det sägs göra teoretiskt.

Varför skriver du då DDR400 för minnena samt 400Mhz om ditt moderkort i din sign?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför skriver du då DDR400 för minnena samt 400Mhz om ditt moderkort i din sign?

Ah, sorry glömde bort det där

Moderkortet stödjer "400MHz" och minnet är PC3200-400MHz, dock ingen jag kör i än.
Skrev signaturen när jag klockade CPU:n till "3200+" och trodde att allt var prima tills datorn stängdes av pågrund av värmen.
Så det var visst en dåligt steppning jag fått och en tyst kylning är inget att rekomentera vid överklockning då, så jag gav upp planerna med överklockning till vattenkylningen är klar och skrev (snart) i signaturen men smart nog att glömma ta bort resten.

Ända som saknas i vatten kylningen är tank och block, som jag gör själv.
Tanken är tänkt att byggas av 4 st 50cm långa och 52mm grova koppar rör som ska kylas passivt och en radiator kylas med tempstyrd fläkt.
Blocket ska hårdlödas av en rörstump och en gammal "U1" koppar kylare.

Tills allt är klart skryter jag om att min "penis" är hela 400 fast den är bara 333.. eller 166

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Det är systembussen som är imponerande inte hur många mhz han klämt ur processorn.

Och det hade han klarat utan en ES processor?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Det är systembussen som är imponerande inte hur många mhz han klämt ur processorn.

Det som är "o-imponerande" är hur många MHz han INTE klämt ur processorn. Du skulle behöva en P4 1.6GHz med en FSB på 800 för att göra likadant, och en sådan processor finns ju inte.
Försöker du öka FSB:n så mycket med en vanlig processor kommer den att gå i runt 5 GHz och då blir det aningens svårare att få det stabilt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ah, sorry glömde bort det där

Moderkortet stödjer "400MHz" och minnet är PC3200-400MHz, dock ingen jag kör i än.

Tror att han menade att du skulle ha skrivit 200MHz istället eftersom moderkortet inte går i 400MHz utan det går i (2*) 200MHz.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Japp & minnet är inget 400Mhz utan ett 200mhz då.....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Uj den här tråden blev snabbt jobbig. Jag är 2*snurrig just nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ett under att det funkar med så fula lödningar säger jag bara...

Visa signatur

Intel P4E (Socket775) 3.2@3.6Ghz | Abit AS8 i865PE | A-Data 1Gb PC4000 | Zalman CNPS7700-Cu
Chieftec BX MidiTower 360W | Samsung 3,5" ATA100 120Gb 7200RPM HDD | NEC ND-3520A DVD±R DL
Creative GeForce4 Ti4800SE@Ti4800 AGP8x | Creative SoundBlaster Audigy 2 | Samsung 17" 720T TFT

Permalänk
Medlem

Fejk ?!?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Detta verkar ju som om att man har en penis på ca 20cm men förhuden är typ 5cm så är längden automatiskt 25cm.. typ..

Som Intel kör med 533MHz som i själva verket är 133, snacka om att föra tjejen bakom ljuset och vem bryr sig om det är teoretiskt 4 gånger snabbare?

Inte undra på att kvinnor inte kan fickparkera.. "äh enligt min pojkvän så är det 25cm kvar" "krasch" efter max 15cm...

Har föresten en kompis som tror hans Dual AMD XP MP och allt vad det heter är 100% snabbare än vad en vanligt AMD XP... snacka om att bajsa ner sig

Det revliga är juh att fler och fler tar bort "northbridge" och inför separata minneskontroller...
Problemet med många SMP moderkort är juh att två processorer delar på en northbridge...
Nä dela upp det så kommer vi närmare det som många vill smp = dubbelt så snabbt som en

Ok, nummer två har 2 DIMM platser dedikerade per processor vore nått att bita i
2 x 1024MB per processor...

Eller så köper man två burkar, med allt som är integrerat idag så är det nästan billigare, men som sagt, många gånger blir det grafikkort även om det finns integrerat på en del kort. Men datorlåda är tvunget och CD/DVD, och diskettstation behöver man juh inte men det kan vara underlättande.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milkmachine
HAHAHA!

Det var nog något av den mest ovanliga och skumma jämförelserna som jag har hört...

Dock så har du ju delvis rätt...

Men detta är ju inget ovanligt, jag kommer ihåg dom gamla Cyrix processorerna (dom gamla, inte VIA's). Dom var ju märkta helt sepigt med...

En Cyrix 166 Processor hade en klockfrekvens på 133 MHz, så att man försöker att förvirra konsumenterna och bända på reglerna är ju inget ovanligt direkt...

Måste dock säga att det är en riktigt imponerade modd killen har fått ihop. Att han har varit chysst nog att sätta ihop en himla enkel guide för de som inte kan allt tycker jag också är riktigt gött...

Ja intelligensen verkar ju riktigt sprudla i din skalle just nu, med tanke på att du använder uttryck som "sepigt" kanske din trovärdighet kan ifrågasättas?

Och vad är det för lurendrejeri med att döpa processorn till Cyrix 166? Tror du att Saab 900 utvecklar 900 hästkrafter också då eller?

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Fejk ?!?!?!

Yep, lika fejk som min orgasm... en loska i ryggen när man inte orkar mer (skämta)

Thallid & skruvis ni har så rätt, jag verkar inte kunna skriva rätt någonsin

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Till alla som säger att det inte är imponerande:
Köp en ES processor av nån typ på eBay och gör om det, om det nu är så o-imponerande...

Permalänk
Medlem

man får väl säga GRATTIS!!

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

Till er som fått för er att DDR är "fejk": DDR skickar data på både den positiva(stigande) flanken av klockpulsen OCH den negativa flanken av klockpulsen. Så ja, DE SKICKAR DATA DUBBELT SÅ FORT! Detta gäller även systembussen på Athlon XP alltså.

Hur QDR funkar har jag ingen däremot ingen koll på. Så detta uttalande rör inte Intels systembuss.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Bah QDR, XDR säger jag

Visserliggen är klockningen kanske inte såvärst imponerande men jag respekterar alla som behärskar elektroniken så väl som han gör.

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Till er som fått för er att DDR är "fejk": DDR skickar data på både den positiva(stigande) flanken av klockpulsen OCH den negativa flanken av klockpulsen. Så ja, DE SKICKAR DATA DUBBELT SÅ FORT! Detta gäller även systembussen på Athlon XP alltså.

Nej DDR skickar inte datan dubbelt så fort, däremot dubbelt så mycket...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless