Dubbelt Radeon 9800 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeaD
oooh lite kinkig nu eller ?

är ju kul att vara sarkastisk också du vet

Tror faktiskt grabben mena vad han skrev.

Permalänk
Medlem

ah men då kanske det är en annan sak

aja ironisk eller inte, skulle vara ganska ballt att ha ett sådant kort

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Blev lite förvånad först, trodde att det inte va nån molexkontakt på kortet som tur va såg jag den innan jag postade..

Visa signatur

Where's my slice? I want more than equal rights, I want everything for free! NOFX - Where's my slice?

Permalänk
Medlem

lite långt kort kanske !:rolleyes:

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

Har sett Sapphires Dual Core kort förut och det fungerade inte då heller, men det är väl exakt samma kort det handlar om här så.

Permalänk
Avstängd

jag hade lätt fått plats med det i min burk för grafikkortet ligger inte på samma höjd som hårddiskarna, så jag har typ 20 cm tillgodo.

Permalänk
Medlem

Synd att inte 3dfx hann lansera voodoo 5 6000 och voodoo rampage, det hade slaktat dåtidens konkurrens
rampage kärnan var dubbelt så bra som kärnan till voodoo 4-5
voodoo 5 6000 var ju i prestanda med gf2 pro
rampage skulle krossat

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perkka
Synd att inte 3dfx hann lansera voodoo 5 6000 och voodoo rampage, det hade slaktat dåtidens konkurrens

Håller med. inte för att jag gillade 3dfx, men konkurrensen hade varit kanon-bra i dags-läget.... nu är det ju "bara" Nvidia vs Ati typ...

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Glöm inte XGI *muahaha*

Nej men seriöst... Dom kanske släpper en bra GPU... nån gång... kanske..

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

och fint att voodoo 6000 klarade 8x aa
rampage skulle krossat gf3 som skule komma ut i samma veva,
idag existerar det endast ett rampage kort i världen och alpha drivrutiner till det.
har hört att 3dhq skulle börjat bygga rampage kort om det inte varit så att han som hade sidan fått cancer.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

om?

ja om detta nu är sant så är det bara att spara... jag SKA ha ett sånt

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Glöm inte XGI *muahaha*

Nej men seriöst... Dom kanske släpper en bra GPU... nån gång... kanske..

Vad hände med deras kort egentligen? Det fanns ju tidiga tester på det till o med.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Dom skall komma till sverige (europa) i slutet av April vad jag har läst

Permalänk
Medlem

Re: om?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
ja om detta nu är sant så är det bara att spara... jag SKA ha ett sånt

Om det nu nånsin kmr ut ett sådant till allmänheten...

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Har sett Sapphires Dual Core kort förut och det fungerade inte då heller, men det är väl exakt samma kort det handlar om här så.

precis kortet är från 2003

vad jag hört (från Sapphire) fungerar inte kortet och en annan redaktör jag snackade med sa att Sapphire sagt till honom att det inte ens fanns några cores under de där fläktarna

men visst går det.
R3x0 går att köra i upp till 256 x konfigurationer

evans and sutherland (skapar stora simulatorer till militären bla.) har 4x R300 kort

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurfus
Håller med. inte för att jag gillade 3dfx, men konkurrensen hade varit kanon-bra i dags-läget.... nu är det ju "bara" Nvidia vs Ati typ...

Glöm inte Matrox heller, dom kan göra monsterkort, i alla fall mycket avancerade kort med extrem bildkvalité. Dom kanske kommer att rikta sig in på gamingkort? Vem vet.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Att kortet ser böjt ut kan ha att göra med att kameran är inzoomad ganska rejält så man ser .. vad det nu heter Det syns mycket tydligt på vissa kameror iallfall... Linsen är rund... bilden fyrkantig... Den ska klämmas in där. Då blir det sådär ibland

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

symmetri är fint

Visa signatur

Allt är relativt!

Permalänk
Medlem

Altså bilden e ju asgammal. Kortet fungerar och det finns quad R350 kort med.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
Bilden ser ut att va böjd även den andra inskickade!!!!! men men

inte så konstigt, dom har ju fått ta panorama-bilder på kortet som dom sedan klippt ihop för att få in allt i en bild.. hehe närå! det är helt enkelt svårt att ta en närbild som blir bra på något i den storleken med en digitalkamera..

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Troligtvis satt det någon form av vidvinkellins på kameran?

Permalänk
Avstängd

egentligen, hur pass mycket snabbare blir det ?
förstås kan den hålla igång t..ex 2 separata spel samtidigt, då varje presterar lika mycket. (sen får man köra dubbla cpu och 2gb ram...) . men hur är det när spel som stödjer båda kärnorna samtidigt kommer ?
ungefär hur snabbt blir det ?

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk