Bild på Geforce 6800 Ultra

Permalänk
Medlem

den går nog inte kyla passivt den där....
fläktbrum=jobbigt

jag skulle uppmana till jihad mot dem som vill beröva oss vår personliga, ekonomiska frihet. Med anledning av vad 412 har i sin signatur....

Visa signatur

Abit NF7-S ver. 2.0 | AMD 2500+ Barton@2200 MHz | TwinMos 512 DDR 3200 | Hightech Radeon 9600 Pro | 120 Gb Maxtor | Samsung 52X-24X-52X CD-RW | Samsung 16X DVD 48 CD DVD-läsare |
HV vann SM Guld!!!

Permalänk
Medlem

)ExecutoR(

Kablarna klarar inte mer än ca 5A och det är ström som räknas inte effekt. Ledningsbanorna i nätagget klarar mycket starkare ström.

Skulle inte förvåna mig om det verkligen krävdes 2 molex-kontakter, men då skulle jag inte räkna med att det är 5A + 5A från 12V linan, inte med den kylningen på bilden iaf. Sen är det GDDR3 minnena som kanske drar mycket, precis som minnena på 5xx0 korten drar mycket (Kärnan drar inte mer än runt 40-50W, GDDR2 minnena resten i princip)
Vet inte exakt hur mycket GDDR3 minnen drar och tänker inte räkna ut det då det är rätt omständigt och mycket man måste ta med i beräkningarna, vet inte ens om all data för att man ska kunna göra det finns tillgängligt publikt. Med tanke på att kortet ska kanske ha 512MB minne så drar nog minnena runt 60-80W kanske, då skulle en molex behövs till det och en till GPU:n om man inte vill bränna kablarna/kontakten. Men vi får se snart, flere hårdvarusiter verkar ju ha NV40 nu, så när kortet släpps officiellt så kommer nog det man vill veta finnas tillgänglit.

Permalänk
Avstängd

Hmff undrar om ATI,s R420 och Nvidias NV40 kretsar kommer gå att Vattenkylas utan att ens cpu temp kommer öka som ett as.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Hedersmedlem

Om nu kortet drar över 100W så är det otroligt få och små kondensatorer på den...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

hmm borde vi inte kunna få svar dom dom flesta frågorna angående nv40 om bara några timmar? releasen är väl satt till imorron lr har dom flyttat fram den?

Permalänk

Jag kan inte så mycket om hur grafikkort är uppbyggda men det ser ut som om det bara går två "kontakter" från den ena MOLEX:en. När jag säger kontakter så menar jag metallbittarna som sitter bakom plastflärpen. Men det kanske bara är ondensatorn som sitter i vägen.

Permalänk
Medlem

Ja det är nog bara kondensatorn. Man kan se en liten vit prick vid kondensatorn som är ett av stiften.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Ge mig regnbågsfärgad PCB!

Permalänk
Medlem

hoppas den blir bra...o tyst...o inte drar 150 watt!!!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

13 April nu, tester borde komma i eftermiddag

Permalänk
Medlem

VILL SE NU!

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk

jo, hoppas att nvidia har lyckats, men ATI verkar vara starka me

Permalänk
Medlem

Jävla monsterkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathew
jag skulle uppmana till jihad mot dem som vill beröva oss vår personliga, ekonomiska frihet. Med anledning av vad 412 har i sin signatur....

Jihad är ansträngning på arabiska och har bara i femte hand med krig att göra, då alltid ett försvarskrig.. Ville bara rätta detta alltför vanliga fel, har orsakat mycket lidande.. trist att politiskt ambitösa immamer ska lyckas ta ett sådant begrepp i sitt våld =(

Var ju väldigt offtopic men det får ni ta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vetemjol
Jihad är ansträngning på arabiska och har bara i femte hand med krig att göra, då alltid ett försvarskrig.. Ville bara rätta detta alltför vanliga fel, har orsakat mycket lidande.. trist att politiskt ambitösa immamer ska lyckas ta ett sådant begrepp i sitt våld =(

Var ju väldigt offtopic men det får ni ta

jag skulle då inte kalla folk som mördar oskyldiga för imamer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
VILL SE NU!

Se här
http://frankenstein.evilgeniuslabs.com/~pszuch/nv40/news.html

Mera bilder
http://hard.zol.com.cn/2004/0413/93421.shtml

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk

Jag har suttit å kollat på bilderna lite, vafan e d som är udner den avlånga kylflänsen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Jag har suttit å kollat på bilderna lite, vafan e d som är udner den avlånga kylflänsen?

minnena... ser ut som om dom kyls av en heat-pipe!

(och de två molexarna är också kvar)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

menar inte minnerna, syftar på dom små sakerna, två röda å tre gula

Permalänk
Medlem

Varför ska nvidia alltid ha en massa lättklädda pixelbabes i sina bilder?
Tror dom att dom säljer mer då eller?

Permalänk
Medlem

Varför gör har Nvidia gjort en sådan vanvettigt dålig kylningslösning? När de ändå lagt tid och "energi" på att göra ett kort som utvecklar värme i klass med en braskamin, varför då låta den värmen cirkulera i chassit istället för att blåsa ut den på baksidan ala Arctic Cooling eller gamla Geforce FX-korten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanhoe
Varför gör har Nvidia gjort en sådan vanvettigt dålig kylningslösning? När de ändå lagt tid och "energi" på att göra ett kort som utvecklar värme i klass med en braskamin, varför då låta den värmen cirkulera i chassit istället för att blåsa ut den på baksidan ala Arctic Cooling eller gamla Geforce FX-korten?

håller med

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker också det var lite udda.. Det är ju bara att vända på kylaren de har nu så är det fixat.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Jag tycker också det var lite udda.. Det är ju bara att vända på kylaren de har nu så är det fixat.

Nej, för hur ska du då kyla minnena.. (Den passer inte åt det hållet) Men visst skulle de kunnat 'ductat' kylaren, men de har valt att inte göra det.