Telia sänker priserna

Permalänk
Melding Plague

Telia sänker priserna

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Telia sänker priserna</b></font> <small class="small">torsdag 6 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a><br /></small>
Nyhetsbrevet <a href="http://www.uppsnappat.se/?url=news!read.jspx?newsID=6726" target="_new">Uppsnappat</a> rapporterar att Telia sänker priserna för vissa av sina ADSL-anslutningar. Det är dock inte fråga om några större sänkningar, utan endast endast mellan 20 till 36 kronor per månad. <br /><br />De nya månadskostnaderna blir nu 279 kronor för Telia Bredband 250, 339 kronor för Telia Bredband 500 och 419 kronor för Telia Bredband 2000. Telias snabbaste tjänst, Telia Bredband 8000, kommer dock inte bli billigare utan bibehåller sin nuvarande prisnivå - 449 kronor per månad.<br /><br />Hela nyheten läser nu hos <a href="http://www.uppsnappat.se/?url=news!read.jspx?newsID=6726" target="_new">Uppsnappat</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"><p align="right"><a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=280499">Diskutera nyheten</a></p></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

alltid välkommet med sänkning iaf

Visa signatur

Chieftec Big Tower Black - Asus P4C800-E Deluxe Rev. 2 - Intel P4C SL78Z 3.00GHz@4.09GHz - Hightech Radeon 9800Pro 256MB - Geil PC3700 Golden Dragon 2x512MB - Western Digital Raptor 36GB S-ATA 10K - 2x Maxtor 120GB P-ATA - Seagate 160GB S-ATA

Permalänk

Jepp, fast jag sitter på Telias rabatterade "Villariks pris" för 325:- och sen har man dessutom gått ur Villariks så man inte sponsrar den moderat föreningen

Permalänk
Medlem

Trevligt med en sänkning men jag hade hellre sätt att de ökade avståndet för deras 2 Mbit. Har runt 3.8 km telefonkabel till hemmet så ja. Fast att Telia har soppas dålih upload stör mig smått. Skulle inte skadat med den uploaden man hade innan dom fick sig att strypa den för något år sedan eller så. Sedan login och inget fast IP känns också. Fast som tur var så har dom ingen gräns på hur mycket data som får flöda som jag annars inte skulle accepterat om det fanns som val.

Permalänk

Alltid trevligt med pris sänkningar

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Avstängd

ja men vilken sänkning 20 spänn och längst i sverige nja knappast kör upp telia någonstans

Visa signatur

intel atholn64 klockad, moderkort. sappfire 9800xt, dvd brännare 16x , soundblaster 16 och ett fett nätaggregat på 1023 watt

Permalänk
Medlem

Fick ett brev från bredbandsbolaget..
Kan nu få 10mbit eller 20mbit för 400spän respitive 450 tror jag det var .. 50spän billigare än telia..

man kanske ska ta o sloppa utsugar Telia o vara en nöjd kund hos BBB..

/landy

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolagets nya adsl-tjänst är väl både billigare och snabbare

Tacka vet jag sunet 10Mbit för 25kr/mån

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Varför sänker de inte priset på adsl 8k?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
... Sedan login och inget fast IP känns också. ...

Istället för att logga in varje gång, så föreslår jag att du testar LF Connection Keeper. ( http://www.lfdomain.com/welcome.php )
Är gratis och kan köras som service, dvs det loggar in dig när du startar datorn.
Ang. fast IP så finns det ju massa olika dns-tjänster att tillgå, som är gratis de också....
www.dns2go.com och www.no-ip.com är 2 exempel...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Hur lätt är det att sätta upp en egen DNS med dynamisk IP då? Fasta IP åt folket, fram med IPv6.

Permalänk
Medlem

Tja, av min egen erfarenhet så är det inga problem.
Har iofs bara kört Serv-U, men det har funkat utan problem.
Polaren har en domän som pekar på en dns-service som i sin tur lotsar trafiken rätt till hans dator. Kör både hemsida och ftp på den.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.