Permalänk
Melding Plague

Radeon X800-priser

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Radeon X800-priser</b></font> <small class="small">onsdag 5 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a><br /></small>
ATi släppte som bekant Radeon X800-familjen grafikkort igår. Vi lovade att ta fram lite priser på det grafikkort som skulle komma först och detta har vi lyckats med. Det handlar dock bara om ATi Radeon X800 Pro-grafikkortet, då Radeon X800 XT PE kommer släppas till distributörerna i slutet på månaden. Priset på Radeon X800 Pro kommer enligt de källor vi har idag hamna på 3800 till 4300 kronor i butik.
<br />
<br />Tillverkare vi kommer få se kort från först verkar vara Sapphire, troligen tätt följd av PowerColor. Sapphire-kortet kommer ha 256 Megabyte internt minne och bygga på Radeon X800 Pro-kretsen. Just nu finns det inte så mycket mer information att tillgå.
<br />
<br />När återförsäljarna har Radeon X800-grafikkort i lager är lite oklart i skrivande stund, men enligt våra källor kommer det ske i slutet på månaden.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> Källa: SweClockers </small></td>
<td width="50%"></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dyrt :/

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Dyrt :/

Jämför prestandan och pris med dagens Radeon 9800 XT så inser du rätt snabbt att det är cirka 100% bättre pris/prestanda-förhållande

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Pengar... är inget problem. Det handlar bara om att prioritera!

Visa signatur

A64 3500+ || DFI LP NF4 SLI-DR || Corsair 3500LLPRO 2x1024 MB || Sapphire X850XT 256 MB || 2 x Maxtor DiamondMax Plus10 250GB 16MB || Hitachi Deskstar 14R9337 7K400 || WD Raptor 74 GB

Permalänk
Medlem

Pengar är ett STORT problem.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

kostar alltid skjortan ibörjan, ge det en liten chans, till PCIe släpps o DDR2 då e det dax att uppdatera

Permalänk
Medlem

Tänkte mest på att det inte är state-of-the-art-kortet.

Tycker 3000-3500kr är ett lagom pris/prestanda-läge.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mnmerlin
Pengar... är inget problem. Det handlar bara om att prioritera!

om man har studiebidrag som enda inkomst och samtidigt måste paya massa träningsavgifter så kan det vara det :/

Permalänk
Medlem

jepp håller med Fidde finns ingen chans att -bidrag och studielån ska täcka en sån kostnad tycker inte dem skulle satt pris ett öre över 3500 kr

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk

klipp er o skaffa jobb?
Jag orkar inte men inte klagar jag på att det är dyrt för det, utan jag köper det helt enkelt inte.

Visa signatur

det var sent och jag var trött

Permalänk
Medlem

9800pro kosta inte hellr 2000 när det komm

Permalänk
Medlem

kommer man ha nytta av den prestandan just X800 oxg 6800 ger? om man inte har det kan man juh vänta tills priserna har gått ner lite

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

www.sbs.o.se Säljer det för lite mer än 4k

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk

Jag tycker det var ett väldigt vettigt introduktionspris, speciellt på en sånt kraftfullt grafikkort. Till i höst kommer nog priserna ha sjunkit en del.

Permalänk
Medlem

hum...kommer nog köpa ett ati 9800 pro nästa vecka och sedan köpa r500 eller vad det nu heter som ati ska komma.. Ska ju göra militär tjänsten så då har man inte så mycket tid att spela...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Connect3D Radeon X800PRO 256MB TV, DVI, DDR, Retail
4607:-

Sapphire Radeon X800 256MB DDR VGADVI TVo Retail
5519:-

Källa: mycom.se
Tänk på att detta är butikspriser, priset är lite högre eftersom de har en butik, samt att korten i slutändan kostar lika mycket eftersom frakten inte är inräknade i de nätbutikers prissättning.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
www.sbs.o.se Säljer det för lite mer än 4k

Jäkligt bra priser på det mesta tycker jag. Har inte sett den siten innan.

Permalänk
Medlem

Komplett får in 100 stk 2004-05-22 (Obekräftad) PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 AGP, ATI X800PRO, Backbag Limited Ed, Hi.
4600 :-
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300425&s=sc

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem

smaskigt! klokast är nog att köpa ett pro och clocka upp det

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Skiljer det inte på antal pipelines? 12 för pro och 16 för PE?

Permalänk
Medlem

Jo det gör det

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?