Permalänk
Melding Plague

Lasertangentbord

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Lasertangentbord</b></font> <small class="small">torsdag 6 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a><br /></small>
<a href="http://www.ibizpda.com/corporate/release/releasemay03_04.html" target="_new">Ibiz</a> har lanserat länge omtalad produkt - ett lasertangentbord. Tangentbordet projiceras på en plan yta, och nedslagen läses av optiskt. <br /><br />Tangentbordet är tänkt att användas främst till handdatorer, men kan även via USB kopplas till en dator. Batteriet skall räcka till cirka fyra timmars drift. Det är dock oklart om "tangentbordet" kan användas när det är kopplad till batteriladdaren. <br /><br />Priset beräknas till 100 dollar och borde kosta ungefär 1500 kronor inklusive importkostnader. Tangentbordet marknadsförs av <a href="http://www.ibizpda.com/corporate/release/releasemay03_04.html" target="_new">Ibiz</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"><p align="right"><a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=280505">Diskutera nyheten</a></p></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tipstack till Gustav Åleberg

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det är rätt knepigt att skriva på. Man kan ju inte känna tangenterna. =/ Men tufft är det ändå.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

tror det är fel länkat

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0
tror det är fel länkat

Katten Pejst gillade inte mig, men det är fixat nu

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

En sak till vadå : Priset beräknas till 99 dollar och borde kosta ungefär 1500 kronor inklusive importkostnader.

Hur dyr är importen då? något pris måste vara fel, ska det inte vara 199$

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Företaget heter iBIZ inte iBAZ... eller är jag fel ute?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
En sak till vadå : Priset beräknas till 99 dollar och borde kosta ungefär 1500 kronor inklusive importkostnader.

Hur dyr är importen då? något pris måste vara fel, ska det inte vara 199$

Enligt iBIZ hemsida kostar det $99,99.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VooDoo
Företaget heter iBIZ inte iBAZ... eller är jag fel ute?

Korrekt. Rättat. Jag borde sova mer

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

ingen som har bilder på det hela?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag sökte på google via bilder (ibiz laser keyboard). Hitta den här:
http://www.vkb.co.il/1.jpg

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

finns massor med bilder på google... sök så finner du

Permalänk
Medlem

ahha vad tufft

Permalänk

INte så bra speltangentbord skulle JAG tro men vi får se när det kommer hit..... NEXT : to sweden

EDIT: men coolt va de iallafall.....Bra gjort och tack för tipset

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Om jag skaffar katt ska den heta Pejst.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Medlem

Det är bilden från deras hemsida, så så ser produkten ut IRL

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

det läskiga med en sån här pryl är att man blir så sjukt sugen på att köpa den :P.

Permalänk
Medlem

xtimmyx. Jag vet vad du snackar om. Och som en äkta Lundinare kan jag inte göra annat än hålla med...

Permalänk
Medlem

Läskigt häftigt :).

Permalänk
Hedersmedlem

Undra om det går att via mjukvara ändra om tangentbordets design? Dels ändra språk, men förstå vilka roliga möjligheter man kan ha om man kan göra sitt helt egna tangentbord, typ ja för något annat, musikspelare what ever.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jag läste någnstans om en möjlighet att beställa ett sådant tangentbord för lite under tusenlappen från usa. kommer dock inte ihåg vart jag läste det. men jag kan tänka min att den här prylen inte kommer att kosta 1500 så länge när den väl har kommit till sverige (förutsatt att folk köper den).

Permalänk
Medlem

Aqualize, rent tekniskt borde det ju gå, kanske tom att rita upp bilder eller nåt såt, men tvivlar på att det finns stöd i drivrutinerna/programet för sånt :(.

Vore ganska tufft i ett mörkt rum

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Så mkt lokande ut
Lycka till att slå sönder det där tagnetbordet

Permalänk
Medlem

fan va grymt! portabelt...

Permalänk
Medlem

Kunda inte hitta någon riktig recension på det, men lite insikt i om hur det är att skriva med det kan man få på denna sidan:
http://www.ibizpda.com/pda_accessories/reviews/review_vkb_gee...

För er som är lata:
"The first meeting on Saturday was one I was looking forward to, as I met with iBIZ to discuss its new Virtual Keyboard. The keyboard is projected on a surface with a laser, yet the laser is only for reference. There is an infrared port on the bottom of the transmitter and a camera lens a bit higher up that are used to calculate where your fingers press down on the surface. You have to hold your fingers 2 mm or higher or else you are breaking the plane and registering a keypress. It was very easy to use, and was accurate as long as you kept your fingers elevated between key presses. It does take some getting used to since there is no key feedback. However, you can turn on key clicks in the software so you get audible feedback when a key is pressed. The receiver has a rechargeable battery and connects to your PDA or computer using a serial connection. There are connectors for the Palm Universal connection and other PDA models. A Bluetooth version is under development, which will make it even more portable. The keyboard will be available from iBIZ's site for $99.99 at the end of January."

Visa signatur

Det är vetenskapligt bevisat att forskning orsakar cancer hos möss

Permalänk
Medlem

700+ kr i importkostnader? Hjälp.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
700+ kr i importkostnader? Hjälp.

Snarare 250 spänn max, det måste vara något fel... Det blev kostnaden när jag skulle skicka ett sällsynt gammalt Mac-tb till en amerikansk kompis. Sen är ju detta tb betydligt lättare också.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!