Hårddiskjämförelse

Permalänk
Melding Plague

Hårddiskjämförelse

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Hårddiskjämförelse</b></font> <small class="small">onsdag 12 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a><br /></small>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/22hdd-120.ht..." target="_blank" >X-Bit Labs</a> har ännu en gång skrivit en mycket stor jämförelse av hårddiskar. Förra gången testades hårddiskar med en lagringskapacitet på 80 Gigabyte, denna gång är det 120 Gigabyte-hårddiskar som synas under luppen. De har lyckats få tag i inte mindre än 22 hårddiskar med olika buffertmängd och specifikationer från fem tillverkare.
<br />
<br /><I>This time we would like to offer you a detailed test session for 22 hard disk drives with 120GB storage capacity from the five leading HDD makers, such as Western Digital, IBM/Hitachi, Samsung, Seagate and Maxtor. More tests results and analysis than ever in our new mega roundup!</I>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/22hdd-120.ht..." target="_blank" >X-Bit Labs</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Härligt, ska ta o läsa med en gång

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

me2

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem

trevligt med tester som inte bara är på grafikkort el processorer

Permalänk

jag visste redan att det bästa jag gjort vara att köpa Maxtordiskar, det behöver ingen visa mig via test

Permalänk
Medlem

För rörigt test för mig.
--------------------------------

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Hmm, betyder det där att Seagate suger?

Permalänk
Inaktiv

Jag har varit jävligt nöjd med min Samsung P80 SATA disk.. och nu fick man på papper att den var bra också.. kan även säga att den är väldigt tyst och blir inte varm alls.. det bästa jag gjort var att sätta bort min gammla maxtor disk, som både lever om och var rejält mkt slöare. dock var det en IDE disk tilsammans med Nforce2s dåliga IDE drivers, vilket kan gör lite skillnad.

Permalänk
Medlem

Tss... kommer köpa seagate ändå
Hårddiskar köper iaf jag mycket efter förtroendet för tillverkaren snarare än prestanda, undantaget snabbare diskar såsom raptor eller liknande.
Har seagate diskar som tjänat länge, därför har man ett personligt förtroende för seagate, vilket leder till att jag köper dem igen.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wufflon
Tss... kommer köpa seagate ändå
Hårddiskar köper iaf jag mycket efter förtroendet för tillverkaren snarare än prestanda, undantaget snabbare diskar såsom raptor eller liknande.
Har seagate diskar som tjänat länge, därför har man ett personligt förtroende för seagate, vilket leder till att jag köper dem igen.

Sant, även om det gäller med Maxtor för mig. Köpte även en Hitachi 7K250 igår. Så nu finns det 1st WD Raptor 74GB(8MB) , 1st Hitachi 7K250 250GB(8MB) och 5st Maxtor +9 160GB(2MB) i lådan. Dock ligger alla Maxtors på Pata så dom är ganska rejält mycket slöare än t.ex. Hitachin. (Samt att dom har mindre buffer). Dock blev jag positivt överraskad av Hitachins prestanda.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd

go maxtor!
så skönt, man jag har ju den "sämre" varianten 6Y120P0