ThermalTake TrueLight

Permalänk
Medlem

Tror inte att någon köper det där för att det är nödvändigt. Skadar väl inte att det finns, men det vore väl kul om nån kunde tillverka något som först och främst är estetiskt som inte hade med ljus eller fönster att göra.

Permalänk
Medlem

Blir inga problem med värme, belysningen är typ 1 cm ifrån själva flänsen och dessutom så är det som någon sa att belysningen inte avger mätbar värme, det är bara lysdioder. Men det är dålig smak, betala extra för att se de står thermaltake högst upp till höger, om man har ett sådant stort plexi d.v.s. Oftast brukar det vara kablar och dyligt i vägen. Thermaltake, har blandad kvalitet på sina produkter. Fläkten som syns i bakgrunden är den fulaste fläkt jag vet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Neon, neon och neon. Vem bestämmer att datorer ska se ut som små jävla cirkusar!? Nästan så att jag ska starta en anti-neon-folkrörelse.

Jag går med direkt

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Inte alla i hela världen tycker likadant vet ni

Permalänk
Medlem

Det här med att datorn är en jävla cirkus som alla stör sig på kommer ju någonstans ifrån... TT skulle ju knappast släppa sina "flashiga" chassin med en uppsjö av "coola" tillbehör om det inte fanns en marknad. Och som någon tidigare skrev så har nog alla någon gång tyckt att CCFL och dyl
var toksnyggt. Och marknaden har helt enkelt anpassat sig efter efterfrågan...
Men även jag anser personligen att det börjar gå till överdrift, man får ju fan ont i ögonen av allt jävla ljus om man åker på LAN idag Så om fem år sitter vi nog här med ett nytt flashigt beiget chassi med blueray-brännare diodmoddade till oranga leds som högsta mode

Permalänk
Medlem

Vart är dator-världen på väg?

Permalänk
Medlem

snart sitter det dioder & neon i varenda kondensator på moderkortet också

det är en dator - ingen julgran

det kommer snart bli tävlingar i antimodd - så mycket orginal som möjligt

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

[title]Thermaltake Highest Performance TureLight Memory Heat Spreader[/title]

Ture

Permalänk
Medlem

nog för att jag har lite förkärlek till blått lysande produkter, iaf om dom lyser svagt, men det här var ju löjligt fult, borde inte tt betala användaren för att kunna använda dennes dator som reklampelare + :/

Permalänk

Ganska fräscht ändå.

Permalänk
Medlem

Snart kommer modd innebära att man TAR BORT så mycket lampor och skit som möjligt. Lappar igen alla fönster osv..

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
snart sitter det dioder & neon i varenda kondensator på moderkortet också

det är en dator - ingen julgran

det kommer snart bli tävlingar i antimodd - så mycket orginal som möjligt

Håller med fullt ut.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArchDeviL
Inte alla i hela världen tycker likadant vet ni

Det är precis vad jag menar. Jag vill inte att alla nya produkter innehåller tjugofem olika neonfärger - blinkande.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Hade säkert varit riktigt snyggt om det inte stog Thermaltake på det. Har inget emot ljus men just TT verkar vara jävligt envisa med att deras fula, enorma logotype ska synas överallt.

Deras chassin skulle vara RIKTIGT snygga om det inte var för allt skit dom tryckt på fronten t.ex.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Bara att köpa en Xaser med lite lysrör och dom där flänsarna... gogo fanboi~

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

neon ska sitta på extremt trimmade japanska bilar. Thats it! inget annat shit (kanske Las Vegas också)

Visa signatur

Vill du äta här eller vill du äta på påsen?

Permalänk
Medlem

CL-C0001.

Bara namnet får ju det att vändas i magen. Nej, det här skippar vi nog.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

det finns inget neon i varken CCFL rör eller lysdioder....

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
CL-C0001.

Bara namnet får ju det att vändas i magen. Nej, det här skippar vi nog.

Låter som ett namnlöst arbete gjort i nåt unket program.

Permalänk
Medlem

Åja! Jag som alltid önskat mig en minneskylare som kan blinka på 8 olika sätt.
Tack gud.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Det är precis vad jag menar. Jag vill inte att alla nya produkter innehåller tjugofem olika neonfärger - blinkande.

Men då borde det väl itne vara svårare än att köpa sig en tex minnse kylare som inte har någon belysning i sig då det finns ganska gott om sådana istället för att konstant spamma sönder alla trådar som handlar om denna typ av produkt.

Det finns sådana som vill ha den typen av saker och jag förstår inte varför du och många andra hela tiden ska gnälla över att ni inte vill ha det!! Jag personligen börjar vara väldigt less det där spammandet om att det är så fult.

Det tillför ju inte något vettigt till tråden överhuvudtaget att bara gnälla.
Enklast och bäst vore det om alla som bara gnäller på sådana produkter istället tog och funderade på något annat än att gnälla på dom som gillar den typen av produkter.

Samt att Jag då samtidigt skulle slippa sitta och gnälla och bli less erat gnällande!

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde
Men då borde det väl itne vara svårare än att köpa sig en tex minnse kylare som inte har någon belysning i sig då det finns ganska gott om sådana istället för att konstant spamma sönder alla trådar som handlar om denna typ av produkt.

Det finns sådana som vill ha den typen av saker och jag förstår inte varför du och många andra hela tiden ska gnälla över att ni inte vill ha det!! Jag personligen börjar vara väldigt less det där spammandet om att det är så fult.

Det tillför ju inte något vettigt till tråden överhuvudtaget att bara gnälla.
Enklast och bäst vore det om alla som bara gnäller på sådana produkter istället tog och funderade på något annat än att gnälla på dom som gillar den typen av produkter.

Samt att Jag då samtidigt skulle slippa sitta och gnälla och bli less erat gnällande!

Vill man t.ex. ha vissa minnen från Corsair så är man tvungen att köpa minnen med små äckliga dioder i. Vill man t.ex. ha en bordsfläkt som kan stå bredvid en CRT-monitor är den tidigare recenserade ett bra exempel, men för de som inte tycker om neonljus? En vanlig bordsfläkt fungerar inte.

Jag gnäller inte - jag uttrycker min åsikt. Hos mig spelar det estetiska roll, och i det här fallet tycker jag att det är fult. Har du problem med det finns en bra funktion under Inställningar -> Redigera blockadlistan. Lägg bara till mitt namn så slipper du se mitt klagande och min åsikter.

Om mina inlägg (läs: gnällande?) går för långt så klicka på knappen texten "Rapportera" så tar en moderator en titt på det. Om en moderator säger till mig, då lägger jag ner mitt anti-diod-snack, men jag ser i alla fall ingen anledning till det. Ha det bra och se fram emot många trådar där ämnet dioder tas upp. I'll be there...

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Nu är väl inte Corsairs dioder så hemska? Är du ljusskygg? (dagens bästa skämt ). De har ju nån slags imaginär funktion iallfall Men seriöst lite krimskrams kan man väl leva med? Företagen slåss om köparna, då tar de till olika knep för att vara lite bättre än sina konkurenter. Corsair valde att sätta på en aktivtets-"gran" på sina minnen, andra väljer att enbart sätta på dom där billiga kromade/guldiga plåtarna med nåt tryck på som blivit poppis på senare tid (finns att köpa lösa - ser ut som en bit polerat fjäderstål på bilderna - riktigt värdelöst skulle jag tro). Då det inte höjer priset nämnvärt ser jag inget fel med det.

Och Corsairdioderna kan du ju täcka över med en snutt eltape... Eller ta bort kylaren helt och hållet.

Är du en sån där som tycker Addtronics gör de vackraste chassina och att Eizo's CRT's är snygga också?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

Jag är en sån där som tycker att t.ex. Apple G5's chassi är snyggt, eller i princip vilket som helst från Lian-Li (utom G5-kopian). När jag köper skärm funderar jag väldigt lite på utseendet, men jag garanterar att jag inte skulle köpa en skärm med dioder i. Hur som helst, ja, Eizos monitorer är faktiskt helt okej.

Något mer du undrar? Jag har inte tänkt skriva någon självbiografi förrän jag är pensionär.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Vill man t.ex. ha vissa minnen från Corsair så är man tvungen att köpa minnen med små äckliga dioder i. Vill man t.ex. ha en bordsfläkt som kan stå bredvid en CRT-monitor är den tidigare recenserade ett bra exempel, men för de som inte tycker om neonljus? En vanlig bordsfläkt fungerar inte.

Jag gnäller inte - jag uttrycker min åsikt. Hos mig spelar det estetiska roll, och i det här fallet tycker jag att det är fult. Har du problem med det finns en bra funktion under Inställningar -> Redigera blockadlistan. Lägg bara till mitt namn så slipper du se mitt klagande och min åsikter.

Om mina inlägg (läs: gnällande?) går för långt så klicka på knappen texten "Rapportera" så tar en moderator en titt på det. Om en moderator säger till mig, då lägger jag ner mitt anti-diod-snack, men jag ser i alla fall ingen anledning till det. Ha det bra och se fram emot många trådar där ämnet dioder tas upp. I'll be there...

Det är inte så att jag har sett dig gnälla speciellt mycke utan det råka bara vara du som råkade ut för den där attacken. Det är vääääldigt många mer än dig som håller på med en massa snack om sådant som enligt mig inte känns det minsta relevant eller intressant.

Sen så skulle jag presonligen alldrig ens för pengar sätta in något som ser ut som det där i min dator. Det är inte aktuellt så jag tycker i mångt och mycke egentligen att du har rätt. Det är mest så att det bara är så drygt att det ibland kan vara typ 10åsikter i samma tråd där det står ååå vad fult!!

känns inte som att det ger något konstruktivt. Men ursäkta om du tog det så personligt för det var egentligen menat lite mer allmänt.

Sen det bläckbird skrev. Jag använder personligen ett Addtrenics chassi och tycker det är väldigt bra och fint :D:D

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem

Alla skärmar har dioder

Och Addtronics... kanske bra men det är tmf det fulaste som gjorts på år och dag (förutom deras svarta miditower som är rätt stiligt). Har dock hellre en Xaser än en Addtronics då Xaser är bättre byggt och faktiskt snyggare (läs: inte lika fult).

Och nej Eizos randiga CRT's är fula som fan Ser ut som en rysk toalettdesigner varit i farten

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB