Modifiera Radeon X800 Pro?

Permalänk
Melding Plague

Modifiera Radeon X800 Pro?

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Modifiera Radeon X800 Pro?</b></font> <small class="small">måndag 17 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a><br /></small>
Som sedvanligt har <a href="http://www.vr-zone.com/?i=817&s=1" target="_blank" >Vr-Zone</a> skrivit ihop en galen guide hur man modifierar sitt Radeon X800 Pro för att öka spänningen till kärnan. Modifikationen liknar den modifikationen de också har skrivit för Radeon 9800 XT-baserade grafikkort och är någorlunda enkel.<br /><br />Dock är det nog ytterst få personer idag som äger ett Radeon X800 Pro i Sverige, men denna guide kan vara bra för er som siktar på extrem prestanda i spel eller mycket hög poäng i prestandatestprogram när grafikkortet anländer till Sverige.<br /><br /><I>"With this simple Pencil VGPU mod, i am able to push the core clock from 475Mhz to 570Mhz and the memory clock can be pushed from 900Mhz to 1184Mhz."</I><br /><br />Läs guiden hos <a href="http://www.vr-zone.com/?i=817&s=1" target="_blank" >Vr-Zone</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"><p align="right"><a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=284944">Diskutera nyheten</a></p></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till ozric för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
men denna guide kan vara bra för er som siktar på hög prestanda i spel eller hög poäng i prestandatestprogram när grafikkortet anländer till Sverige.

Jo, kan vara bra att överklocka det då det presterar så dåligt orginal.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Jo, kan vara bra att överklocka det då det presterar så dåligt orginal.

Sant. Ändrade till "extrem" och "mycket hög" istället. Radeon X800 Pro är ju inte så dåligt orginal direkt

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Jo, kan vara bra att överklocka det då det presterar så dåligt orginal.

Japp, kan det vara..men varför köpa ett Pro:confused: ...Ser bara XTét som det enda

Nej, det gör jag nog inte..märker nå skillnad i spel, skillnaden asså mellan Proét o XTét (X800 serien nu)

Men vem f*n skall ha det till spel? inte jag iallafall..enbart till att Bencha 3Dmark,Aqua osv....:cool:

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Japp, kan det vara..men varför köpa ett Pro:confused: ...Ser bara XTét som det enda

Nej, det gör jag nog inte..märker nå skillnad i spel, skillnaden asså mellan Proét o XTét (X800 serien nu)

Men vem f*n skall ha det till spel? inte jag iallafall..enbart till att Bencha 3Dmark,Aqua osv....:cool:

Ska personligen köpa ett Radeon X800 Pro som det ser ut nu. Det kommer bli intressant att se ifall man kan matcha upp med en rigg som klarar att maxa grafikkortet - DÅ kan Radeon X800 XT bli intressant.

3DMark kör ju 1024x768 så då antar jag att sjukt överklockad processor och DDR-minnen i en bit över 500 MHz blir det bästa, vare sig man kör X800 Pro eller XT.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Japp, kan det vara..men varför köpa ett Pro:confused: ...Ser bara XTét som det enda

Nej, det gör jag nog inte..märker nå skillnad i spel, skillnaden asså mellan Proét o XTét (X800 serien nu)

Men vem f*n skall ha det till spel? inte jag iallafall..enbart till att Bencha 3Dmark,Aqua osv....:cool:

jag tycker det presterar hyfsatt i UT2004 i de inställningarna jag tycker man ska spela i